Uudet kerrostalot ja tupakoijat!
Nykyaikana on rakentunut paljon uusia kokonaan savuttomia kerrostaloja. Miten tupakoitsijat pärjää näissä asunnoissa joiden parvekkeella ei saa polttaa? Käyttekö ulkona tupakalla?
Kommentit (61)
Tupakoitsijat ovat ihmisiä, joilla on huono itsetunto. Tupakka on heille varmaan tutin jatke.
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa mattoja ei saa puistella omalta parvekkeelta. En ole sitä tehnyt, mutta taidanpa jatkossa tehdä, kun se ei ketään haittaa. Pölyt ja roskat leijuu tuulen mukana eikä kukaan pysty kertomaan, että ne on tullut meiltä.
Kyllä alakerrassa näkee, kun ne matot heiluu parvekkeen ylälaidalla. Olen jopa kerran karjuntut naapureille ettei tarvitse sotkea toisten parvekkeita. Puisteli mattojaan juuri kun olin saanut parvekkeeni siivottua ja kaikki roskat, hiukset ja hiekat tuli meidän parvekkeelle. Oli liian laiska mennäkseen siivousparvekkeelle, olisi jopa joutunut ulko-oven avaamaan ja ottamaan muutaman askeleen.
Vieläkö joku jaksaa vikistä parveketupakoinnista? Hankkikaa elämä.
Meillä ei saa enää polttaa parvekkeilla. Kärsin unettomuudesta ja saatan käydä yöllä kuusikin kertaa tupakalla, kerrosta alempana asuva mummeli tiputteli sitten postiluukustani lappuja yöllisestä rapussa liikkumisesta. Vein takaisin lapun että joko poltan sääntöjä rikkoen parvekkeellani tai säännön mukaan ulkona tupakkapaikalla. Nyt mummeli ei enää edes tervehdi.
Minusta savuton talo on kaikkien kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei saa enää polttaa parvekkeilla. Kärsin unettomuudesta ja saatan käydä yöllä kuusikin kertaa tupakalla, kerrosta alempana asuva mummeli tiputteli sitten postiluukustani lappuja yöllisestä rapussa liikkumisesta. Vein takaisin lapun että joko poltan sääntöjä rikkoen parvekkeellani tai säännön mukaan ulkona tupakkapaikalla. Nyt mummeli ei enää edes tervehdi.
Miksi tupakoitsija haluaa muuttaa savuttomaan taloon? Kuulisin mielelläni selityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin savuttomaan taloon ja käyn sitten röökillä pihalla, siellä on tupakoitsijoille oma alue.
Kumpa noi hajusta vinkujatkin muuttaisivat savuttomaan taloon. Valinnan varaa nykyisin on paljon. En ymmärrä, miksi pitää valita asunto talosta, jossa tupakointi on sallittu ja sitten ulista kun haisee.
Miksi tupakoitsijat haluavat muuttaa savuttomiin taloihin? Eihän siinä ole mitään järkeä.
Tätä en minäkään tajua. Asun uudessa talossa joka on savuton ja silti tänne muuttaa jatkuvasti tupakoijia. Pihallakaan ei saa tupakoida, vaan pitäisi mennä kadunvarteen, mutta olen nähnyt vain yhden oikeasti noudattavan tätä sääntöä. Tumppeja piha täynnä ja savu leijailee parvekkeilta. Tupakoijat pilaavat kaiken.
Liian tiukat säännöt aiheuttaa joskus myös sen, että tumpit leviää. Olen ollut useammassa oppilaitoksessa, jotka tietysti on nykyään savuttomia. Koska oppilaat eivät ole savuttomia, aina jonnekin syntyy epävirallinen tupakkapaikka, mutta koska se on epävirallinen, ei välttämättä ole mitään tuhkakuppia. Jos koulu olisi heti myöntynyt, että polttakaa jossain nurkassa ja antanut ämpärin tuhkakupiksi, olisi ympäristö paljon siistimpi. Näin itse asiassa kävikin yhdessä koulussa, jossa olisi periaatteessa pitänyt käydä kadulla tupakalla, mutta koska ohikulkijat valittivat tumpeista, antoi koulu pitkinhampain alueeltaan erään paikan tupakkapaikaksi. Kaikki opiskelijat olivat siis aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa mattoja ei saa puistella omalta parvekkeelta. En ole sitä tehnyt, mutta taidanpa jatkossa tehdä, kun se ei ketään haittaa. Pölyt ja roskat leijuu tuulen mukana eikä kukaan pysty kertomaan, että ne on tullut meiltä.
Kyllä alakerrassa näkee, kun ne matot heiluu parvekkeen ylälaidalla. Olen jopa kerran karjuntut naapureille ettei tarvitse sotkea toisten parvekkeita. Puisteli mattojaan juuri kun olin saanut parvekkeeni siivottua ja kaikki roskat, hiukset ja hiekat tuli meidän parvekkeelle. Oli liian laiska mennäkseen siivousparvekkeelle, olisi jopa joutunut ulko-oven avaamaan ja ottamaan muutaman askeleen.
Tuskin sinäkään olet kotona 27/7/365. Vai vielä hiuksia tuli teidän parvekkeelle, polvillasiko sinä konttasit etsimässä niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tupakoitsija haluaa muuttaa savuttomaan taloon? Kuulisin mielelläni selityksen.
Jos on muuten kiva kämppä, hyvän hintainen ja hyvällä sijainnilla niin miksei.
Naapurin ara-vuokratalon tupakoitsijat menevät tonne sivuun polttamaan, ovat oikein raahanneet tuolitkin sinne. Ja nakkelevat natsat maahan.
Vierailija kirjoitti:
Ne tupakanhajun vastustajat...kuinka monella teistä on koira? Voisitteko opettaa ne koiranne olemaan haukkumatta 9 tuntia päivässä kun olette itse töissä. Järkyttävää kuunnella koirien haukkumista, ulinaa, vinkumista, kun itsellä on vapaapäivä. Kiitos. Sitten lopetan tupakoinnin parvekkella kun saatte ensin koiranne hiljaiseksi.
Olipa typerä ja surkea veto sulta. Et muuta keksinyt ?
Tupakoitsijat itsekkäimpiä ihmisryhmiä pakottavat muut haistelemaan syöpäkääryleen hajua,alapuolellani asuu huutokiljuva raksaäijä joka polttaa varmaan askin päivässä, ei onnistu tuuletus lähes koskaan,savut leijailee suoraan huoneistoon! Prkl!
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat ovat itsekkäitä. Meidän talo äänestettiin kokonaan savuttomaksi. Ilmoitan samantien eteenpäin, jos huomaan jonkun levittelevän myrkkysavujaan. Yleensä nämä ovat vuokralaisia ja häätöhän siitä tulee jos ei tapoja paranna.
Niille ihan sama kun sossu maksaa uuden kämpän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin savuttomaan taloon ja käyn sitten röökillä pihalla, siellä on tupakoitsijoille oma alue.
Kumpa noi hajusta vinkujatkin muuttaisivat savuttomaan taloon. Valinnan varaa nykyisin on paljon. En ymmärrä, miksi pitää valita asunto talosta, jossa tupakointi on sallittu ja sitten ulista kun haisee.
Miksi tupakoitsijat haluavat muuttaa savuttomiin taloihin? Eihän siinä ole mitään järkeä.
Tätä en minäkään tajua. Asun uudessa talossa joka on savuton ja silti tänne muuttaa jatkuvasti tupakoijia. Pihallakaan ei saa tupakoida, vaan pitäisi mennä kadunvarteen, mutta olen nähnyt vain yhden oikeasti noudattavan tätä sääntöä. Tumppeja piha täynnä ja savu leijailee parvekkeilta. Tupakoijat pilaavat kaiken.
Liian tiukat säännöt aiheuttaa joskus myös sen, että tumpit leviää. Olen ollut useammassa oppilaitoksessa, jotka tietysti on nykyään savuttomia. Koska oppilaat eivät ole savuttomia, aina jonnekin syntyy epävirallinen tupakkapaikka, mutta koska se on epävirallinen, ei välttämättä ole mitään tuhkakuppia. Jos koulu olisi heti myöntynyt, että polttakaa jossain nurkassa ja antanut ämpärin tuhkakupiksi, olisi ympäristö paljon siistimpi. Näin itse asiassa kävikin yhdessä koulussa, jossa olisi periaatteessa pitänyt käydä kadulla tupakalla, mutta koska ohikulkijat valittivat tumpeista, antoi koulu pitkinhampain alueeltaan erään paikan tupakkapaikaksi. Kaikki opiskelijat olivat siis aikuisia.
Anna kun arvaan, ammattikoulu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut savuton kun muutin 6 vuotta sitten. Eikä täällä ole mitään että vuokrasopimuksen silloin ja silloin kirjoittanut saa vielä polttaa parvekkeella. Kielto mätkäistiin tasapuolissti kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla entinen naapuri harrasti samaa,sitten muutin ja nyt riesana itsekäs huutopuhuja tupakoitsija,pahempi tuo tupakoitsija, täällä näkee kommenteista kuinka tupakka tuhoaa aivot niin paljon ettei looginen ja järkevä ajattelu onnistu, eikä tilannetajua että me tervekeuhkoiset ei haluta sitä hajua ja savua haistella,tupakansavun haju lisäksi tarttuu vaatteisiin yms tekstiileihin jos pitää ikkunaa auki ja savut leijailee suoraan sisälle huoneistoon.
Meillä tehtiin talosta yksimielisesti savuton muuttamalla asia yhtiöjärjestykseen. Jos edelleen naapuriparvekkeille tulee savua, niin se on välitön varoitus ja lopulta vaikka häätö, jos ei mene perille.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat itsekkäimpiä ihmisryhmiä pakottavat muut haistelemaan syöpäkääryleen hajua,alapuolellani asuu huutokiljuva raksaäijä joka polttaa varmaan askin päivässä, ei onnistu tuuletus lähes koskaan,savut leijailee suoraan huoneistoon! Prkl!
Kuka ihme sut on pakottanut valitsemaan asuntosi talosta, jossa tupakointi on sallittu? Savuttomia taloja on valita asti nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehtiin talosta yksimielisesti savuton muuttamalla asia yhtiöjärjestykseen. Jos edelleen naapuriparvekkeille tulee savua, niin se on välitön varoitus ja lopulta vaikka häätö, jos ei mene perille.
Niin... Jos tiedätte, kuka se polttaja on. Jos polttaa salaa, niin kenelle annat varoituksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin... Jos tiedätte, kuka se polttaja on. Jos polttaa salaa, niin kenelle annat varoituksen?
Pienehkössä kerrostalossa ei ole ollut ongelmaa selvittää, kun savu kulkee parvekerivistössä ylöspäin eikä ole montaa kerrosta.
Mikäs vauva siellä hermot menetti? Mitä, etkö päässytkään hermosavuille?