Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheiset eivät ole iloisia raskaudesta =(

Vierailija
23.10.2006 |

Ihan täytenä yllätyksenä tuli kommentit oliko vahinko? No itsehän te päätöksenne elämässä teette. Aika pieni ikäero kyllä. No, sinä voit sitten luopua toivomasta että saat ikinä mitään hyviä töitä kun nyt kerta olet noin pitkään kotona.

Oon siis hoitovapaalla puolitoista vuotiaan tytön kanssa ja nyt olis keväällä tulossa toinen. Tuntuu tosi pahalta kun kaikki antavat ymärtää että oon tehnyt hirveän virheen. Olen käynyt ylipiston ja valmistunut mutta en ole oikein ehtinyt hankkimaan työkokemusta. Arvatkaa vaan että kyllä itselläkin on pieni pelko että koulutus menee hukkaan ja en saa ikinä töitä kun oon pitkään kotona. Kuitenkin halu toisesta lapsesta vei voiton ja tulinkin nopeasti raskaaksi. Tuntuu tosi kurjalta kun kaipaisi ennenmin kannustusta kun sitä että no, teit sitten tuollaisen ratkaisun =(. Mies on toki iloinen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä minun kummastakaan raskaudesta en ole saanut onnitteluja. Olen siis tälläkin hetkellä raskaana ja isäni ei ole kommantoinut asiaa mitenkään vaikka la jo alkuvuodesta, eli aika pitkällä ollaan. Hän sulkee koko asian pois. Isosiskoni raskaudesta kyllä riemuittiin ja kertoiltiin heti kaikille. Tuntuu todella pahalle.

Olen aina ollut oman tieni kulkija ja kävin aikoiunani läpi rankan murrosiän pahoine kapinavaiheineen ja uskon että vanhempani ovat ikäänkuin oppineet paheksumaan jokaista tekoani ja päätöstäni.

Vierailija
2/14 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uudesta vauvasta! Ihanaa kun esikoinen saa sisaruksia. Te tiedätte miten elämänne elätte ja nämä on teidän ratkaisut. Ja töitä ehdit takulla tekemään vaikka tulisi vielä liuta ipanoita..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä läheistesi kommenteista. Usko tai älä, mutta sinun parasta he varmasti ajattelevat, eivät vain ehkä osaa olla nyt sellaisena tukena kuin sinä tarvitsisit. Kuten joku sanoikin, niin töissä ehdit varmasti olla, ei muutaman vuoden poissaolo mitätöi koulutustasi! Ja voithan aina kotosalla ollessakin lueskella alasi kirjallisuutta, ja tsekkailla, millaisia uusia tutkimuksia alallasi julkaistaan. Tästä on iso etu sitten kun joskus menet työelämään, jos pystyt osoittamaan, että olet pitänyt ammattitaitoasi yllä.

Ei muuta kun eteenpäin, sano mummo lumessa :) Ja kyllä se lähipiirikin varmasti ajatukseen totuttuaan on tukenasi, vauvoilla kun on tapana sulattaa sydämiä.

Vierailija
4/14 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ottaa päähän, kun toiset ihmiset tekevät kadehdittavia ratkaisuja. Kun harmittaa, pitää aina arvostella, se on ihan sama, mitä teet. Jos on pitkä ikäero, päivitellään sitä, että kun ei ole sisaruksilla seuraa toisistaan ja vanhemmat ovat itsekkäitä, kun haluavat päästä vähällä yksi pieni kerrallaan jne. Pistä vaan toisesta korvasta ulos, sillä kyllä niitä töitä saa sittenkin, kun lapset on hankittu, sittenhän sitä on mahdollisuus panostaa työhön, eikä työnantajan tarvi pelätä, että jäät kohta äitiyslomalle, niinkuin lapsettoman alle 40-vuotiaan kanssa riski on aina suuri. Tsemppiä ja iloa odotukseen, pieni ikäero on kiva asia, minulla 1 v 4 kk ikäeroa, nuorempi nyt 10 kk ja jo leikkivät yhdessä!

Vierailija
5/14 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta ehdit vielä hankkimaan vaikka kuinka. Eikä kukaan johtajan pallilta alota.

Nauti lapsistasi ja raskaudestasi! Jos läheiset eivät halua osallistua, se on heiltä pois.

Vierailija
6/14 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Herranjumala! Taas raskaana, sullahan on jo tyttö ja poika, eikö se olisi riittänyt?" Inhottavaa kun muuta alkaa päättämään lapsiluvusta, oli se sitten 0 tai 10! Olen onnellinen että priorisoit omat lapsesi työn edelle. Kumpikohan ratkaisu olisi jälkikäteen katsottuna, esim. 40v päästä, sulle mieleen? Uskon vahvasti että nk pehmeät arvot, eli rakkaus, lapset, perhe. Ne on sellaisia arvoja jota ei voi rahassa mitata! Sitä ihmettelen että omien sukulaisien suusta voi kuulla moista!!!

Vierailija
7/14 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin, paljon onnea ap!

Toiseksi, tuntuipa tutulta! Kun odotin ensimmäistä, anoppi sanoi: " Ei kai!" Toista odottaessa sanoi " Ette kai te nyt ainakaan toista tee?" Siis ihan oikeesti... kolmatta odottaessa ei sitten edes kerrottu että on vauva tulossa, sai tietää n. kuukausi ennen pojan syntymää...

Omilta vanhemmilta onneksi on tullut ihan ystävälliset onnittelut joka kerta. Mutta kyllä ihmetellä täytyy, kuinka joku VOI sanoa raskaana olevalle naiselle jotain niin kamalaa kuin " ei sun kannata näin pian toista hankkia, tee abortti!" Jumalauta, minkälaisia ihmisiä! Mutta ehkä se onkin hyvä, ettei just ne ihmiset sitten hankkineet enempää lapsia, kun kerran ei niillä sitä kärsivällisyyttä ja rakkautta olis ollut jaettavaksi asti, ja meillä taas on.

Vierailija
8/14 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että teille on toinen lapsi tulossa ja voit olla kotona heidän kanssaan.

Mutta mutta... noissa läheisten kommenteissa piilee totuuden siemen. Varaudu perhevapaiden jälkeen siihen, että työn saanti voi olla vaikeaa. Olet ollut pitkään kotona, valmistumisestasi on aikaa ja sinulla ei ole työkokemusta.

Toivon kuitenkin, että saat koulutustasi vastaavaa työtä perhevapaiden jälkeen, mutta varaudu kuitenkin todellisuuteen.

Vierailija
9/14 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä iloitsen kanssasi!

Anna läheistesi olla mitä mieltä tahansa, se ei ole heidän lapsensa.. (kateellisiako?)

t. neljättään odottava, kaikilla lapsilla reilu vuosi vain ikäeroa

Vierailija
10/14 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noissa kommenteissa sen verran perää, että hankaluuksia voi tulla työllistymisessä perhevapaiden jälkeen. Ajatelkaa nyt: monta vuotta kotona, ei työkokemusta, valmistumisesta aikaa. En usko, että läheiset ovat kateellisia, vaan tuovat esille niitä työelämän realiteetteja, jotka nykyään vallitsevat. Mutta kuitenkin hienoa ap:ltä, että saa toisen lapsen ja elää perhe-elämää.

10

Vierailija
11/14 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli 7kk, kun aloin odottaa pikkukakkosta. Hulluna piti koko miehen suku ja olivat aivan varmoja, että oli tapahtunut vahinko. Ihan suunniteltu juttu oli ja tyytyväinen olen ratkaisuumme... ja kun sattui vielä toinenkin olemaan poika, niin hyvä ettei anoppi lähettänyt surunvalitteluja (voi voi, kun ei taaskaan tullut tyttöä). No nyt kun nuorimmainenkin on jo 1,5v niin on anoppikin ihan hulluna noihin meijän poikiin.

Vierailija
12/14 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että töihinkin pääsin 3,5 vuoden hoitovapaan jälkeen. Äitiyslomien aikana sain suoritettua opiskelut loppuun.

Vierailija
13/14 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppien kommentit vaan kuvastaa sitä, että miniä ei ole tarpeeksi mieluinen. Valitettavasti!

Vierailija
14/14 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki heidän ennustuksensa ovat tältä saralta menneet pieleen, töitä löytyi myös heti perhevapaiden jälkeen omalta alaltani. Se, että tekee itse omat ratkaisunsa on rohkeutt! Ja onnea lapsistasi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi