Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokakuluissa säästäminen

Vierailija
01.08.2022 |

Kävin ostamassa lempileipääni, joka normaalisti maksaisi 1,80e pussi. Nyt 2,50e??!!? Jos hinnat tästä nousee niin pienituloisena tulee ongelmia. Pari kuukautta jo söin puuroa aamu/iltapalaksi kun oli huono rahatilanne joten kiitos ei enää.

Miten te olette varautuneet hintojen nousuun ja millaisia ruokavinkkejä teillä on säästämiseen?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurahiutaleista saa tehtyä halvan leivän, joka on vielä tosi hyvää ( niin hyvää, että on kyllä vaara vetäistä sitä kerralla ihan liikaa. 

http://kanelikaruselli.blogspot.com/2013/11/nopea-ja-nopeasti-koukuttav…

Vierailija
2/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen luopunut leivän ostosta, se tulee hemmetin kalliiksi. Sit tarviit voita, juustoa, makkaraa, kurkkua, tomaattia jnejne.

En viitti kuivana syyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ostanut ison kasan kesko osakkeita pitkin vuotta. Näillä osinkoeuroilla sitten voin ostaa ruokaa.

Säästyy palkka muuhun.

Vierailija
4/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsin jo noin 10 vuotta sitten kauppalistani noin 15 tuotteeseen ja olen säästänyt ihan sievoisen summan.

Kana, kalkkuna, kala, muna, maanpäälliset kasvikset, kreikkalainen jogurtti, marjat, siemenet, mantelit, oliiviöljy, pikakahvi, sitruuna, pippuri ja yrtit.

Vierailija
5/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna on halpaa ja siitä saa monenlaista tehtyä. Itse tekeminen tuo säästöjä, ostaa perustuotteita eikä puolivalmisteita.

Vierailija
6/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En julkaise parhaita säästövinkkejä, koska ei ole minun etu.

Sen voin sanoa että kyse on asenteesta ja joustavuudesta. Pitää olla joustava. Syödä silloin masu täyteen kun ruokaa on. Ei saa kangistua vanhoihin kaavoihin vaan pitää muuttaa kuvioita lennosta. Pään on hyvä olla reseptipankki ja näin voi tarttua tilaisuuteen kun sen hetki on. Mahdollisuuksien ikkuna ei kovina aikoina ole auki montaa minuuttia. Älä tyri nyt, on mottoni.

Vierailija
7/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ResQ

Vierailija
8/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän silmällä tuotteiden hintakehitystä, lehdissä julkaistaan taulukoita. Jos jokin kallistuu paljon, esim lohi niin en osta sitä enää.

Vierailija
9/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etniset kaupat. Isoissa erissä riisit, linssit, pavut jne. 

Vierailija
10/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku käy laittamassa alanuolen joka kommenttiin :D

Vierailija
11/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku käy laittamassa alanuolen joka kommenttiin :D

Katsoin samaa. Toivottavasti se tuo hänelle iloa.

Vierailija
12/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi huono juttu säästämisen kannalta jos jumiutuu "lempituotteisiin". Tuotteet pitää valita hinnan mukaan, ei sen mukaan mistä eniten tykkää. Jos oikeasti pitää säästää.

Vierailija
13/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro on erinomainen aamu- ja iltapala. Puuron voi valmistaa eri viljoista. Välillä hirssiä ja tattaria, välillä ohraa. Joskus uunipuuro! Puuroon voi lisätä tuoreita marjoja. Mannaryyneistä voi tehdä punaherukkapuuroa. Välillä voi keittää mukaan taateli- tai rusinasoppaa. Puuron voi valmistaa sadoin tavoin. Itse syön joka päivä piimää ja talkkunaa iltapalaksi, tänään lisäsin mustikoita joukkoon.

Vierailija
14/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuro on erinomainen aamu- ja iltapala. Puuron voi valmistaa eri viljoista. Välillä hirssiä ja tattaria, välillä ohraa. Joskus uunipuuro! Puuroon voi lisätä tuoreita marjoja. Mannaryyneistä voi tehdä punaherukkapuuroa. Välillä voi keittää mukaan taateli- tai rusinasoppaa. Puuron voi valmistaa sadoin tavoin. Itse syön joka päivä piimää ja talkkunaa iltapalaksi, tänään lisäsin mustikoita joukkoon.

ap. juuri sanoi syöneensä puuroa niin pitkään säästääkseen, että on siihen aivan kyllästynyt 

Vierailija
15/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet onnekas. Itselläni keliakia ja leipäni maksaa noin 4-5 euroa.

Vierailija
16/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leipää syö paljon ja rahasta on tiukkaa, niin kyllähän se leipominen kannattaa opetella. Satojen eurojen säästö vuositasolla.

Pienellä harjoittelulla ja järkeistämisellä saat kymmenen minuutin toiminnalla joka päivä tuoretta leipää. 

Vierailija
17/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään. Löysin juuri tosi hyvän kasan nokkosta ja -kaikista asioista -ketunleipää salaatiksi asti. Mustikka on nyt myös jo tuloillaan. Maitohorsma on ihan paras. Apilaa, voikukkaa...

Vierailija
18/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mitä järkevää tänne edes yrittää kirjoittaa, sekopää trollit sotkevat. Ja mode antaa sen jatkua.

_____

Ruokakuluissa säästäminen:

Kananmunat ovat edullisia.

Luonnosta haet nokkosta, ratamoa, poimulehteä.

Ja niistä munakas.

Vierailija
19/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap. juuri sanoi syöneensä puuroa niin pitkään säästääkseen, että on siihen aivan kyllästynyt 

Ruoka on polttoainetta, ei viihdyke. Syöminen vie muutaman minuutin. Miksi siitä pitää tehdä numero?

Vierailija
20/41 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet onnekas. Itselläni keliakia ja leipäni maksaa noin 4-5 euroa.

Mikä ihmeen pakko se on leipää syödä?