Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tigger:

" meilläkin sillon kun ekaa ootettiin niin lähti liikkeelle ekasta kierrosta, mut nyt simppiksen kanssa kesti (tuskaisesti) vähän pidempään"

-> Siis mitä ihmettä! Onko sulla jo yksi lapsi??? Minä olen elänyt koko ajan siinä uskossa, että me kaikki odotamme esikoista! Olenko erehtynyt näin paljon?? Mitenkä tuo ei ole tullut ennen esille.. Hö, sun pitää sit jakaa kokemuksiasi meille enemmän!

SurullinenSiili: Kivaa pientä hienosäätöä teillä häissä sukkien kanssa! Kuuluu asiaan :) Olipa kiva kun kuvaaja huomioi masun! Harvinaista herkkua päästä raskaana studiokuvaan, ite otetut masukuvat on kuiteki ihan eri tasoa. Nyt sitten helpotti tosiaan, kun suku ja ystävät tietävät vauvasta. Hyvä juttu! Juu onneksi kohdun muodolla ei ollut vaikutusta raskaaksi tuloon. Näköjään kohtu sit voi olla eri ihmisillä eri muotoinen. Tai onhan siinäkin joku minkä muotoinen sen pitäisi olla jo senkin takia, että vauva olisi syntyessä oikein päin. Nyt mulla vähän kummittelee, että jos tuo ei tuosta haluakaan kääntyä synnytysasentoon eli pää alaspäin ja laskeutua lantioon. Mutta katsotaan nyt rauhassa. Ei tuo tosiaan kasvuun ole vaikuttanut eikä mihkään, mutta kunhan kääntyy ennen synnytystä oikein päin!

kandi: Pitääpä etsiskellä sydämenmuotoisesta kohdusta juttua, kiitos vinkistä. Tuo Oskarin 1440g oli justiin se mitä viikoilla 29+4 pitikin olla. Kuulema 60g pitäs tulla vielä viikonlopun aikana jotta maanantaina eli tänään viikoilla 30+0 olis 1500g. Siinä hyvä rajapyykki sulleki arvioida muhkun ikää, helppo muistaa että 1,5 kiloisella ikää on 30 viikkoa. Eli kyl toi 30+4 viime tiistaina vois pitää kutinsa! Tosin voi kai vauvatkin kasvaa eri tahdissa, mutta jos ne painon perusteella kerta iän arvioi niin kai ne tavallaan samalla ikä-paino-käyrällä kaikki kulkee. Eli voipi olla että saat vauvan meistä ensimmäisenä :) Niin ja teillekin oli tosiaan poika tulossa, eiks se olekin niin, että esikoiset on usein poikia?

(.) Nukuin ultran jälkeisen yön tosi huonosti, tapahtu yhtäkkiä niin paljon kun vauva taas konkretisoitui ihan uudella tavalla. Nyt vitriinikaapissa on Oskarin kuva ja tuntuu niin oudolta että tuolla se on mahassa, T (mun mies) kakkonen. Kun sukupuolikin selvisi niin ihan kummia tunteita noussu pintaan. Ensin olin tietty onnellinen ja leijuin pilvissä terveen poikavauvan kantajana, mutta sitten jotenkin tein " surutyön" menetettyäni tytön. Olin jo muodostanut kuvan tytöstä ja laulellut peppi pitkätossua ym. Tuntui jotenkin, että mitä piirteitä minusta voisi olla pojassa, kun kuvassakin oli ihan mun mies pienenä. Mutta kyllä mä nyt olen jo sopeutunut ajatukseen, toivon vain että joskus se tyttökin meille osuu. Poika on tietty yhtä toivottu, mutta jos ymmärrätte yhtään niin sitä ehti jo tähän mennessä jotenki mieltää vauvalle jo jonkun sukupuolen.. en osaa selittää, älkää pitäkö mua kauheana äitinä :)

Niin ja siinä selällään nukkumis -kiellossa on perää! Kysyin ultraavalta lääkäriltä ja hän sanoi ettei mielellään saisi nukkua selällään just sen istukan verenkierron huononemisen vuoksi! Ja neuvolassa ei ole asiasta puhuttu mitään! Tosi outoa! Nyt sitten yöt on menneet vähän niin ja näin kylkeä vaihdellessa ja heräillessä, että " taas olen selällään" .

Minki ja pikku-Oskari 30 tasan!

Vierailija
2/17 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks, mä käsitin Tikrun tilanteen siten, että eka raskaus meni kesken

:( Eli toka odotus meneillään siinä mielessä. Tigger, korjaa jos olen väärässä!

Joo no tuo muhkun ikäarvio oli yhdistelmä kallon halkaisijaa, reisiluun pituutta (kai) ja painoarviota. Eli voi hyvinkin tulla joulupoika :)

(Mikä sopisi nimen kanssa yhteen, kun pikkuisesta tulee kuitenkin Noel.)

Tuosta selällään nukkumisesta: mulla oli pitkään ihan sama juttu, että heräsin usein selältäni. Mutta jos lohduttaa yhtään, niin ainakin mulla on nyt kahden viikon sisään tullut sellainen paino mahaan, ettei selällään nukkuminen kertakaikkiaan enää luonnistu. En siis unissanikaan käänny selälleni, koska se tuntuu niin pahalta. Jospa sullekin tulee tuollainen luontainen esto, kunhan mahaan tulee vähän lastia lisää...

Nyt onkin tosi tylsää vaihdella kahden kyljen väliä öisin. Puutuu lonkat ja kylki, ja joudun aina heräämään asennon vaihtoon, koska siinä tyynyjen ja peiton asettelussa on oma hommansa! Ja vielä kaksi kuukautta pitäisi jaksaa samalla tavalla... Huoh. Taidan mennä tänään katsomaan, josko Prismassa tai Anttilassa myytäisiin sellaisia pitkiä pötkötyynyjä. Voisi auttaa vähän.

Surullinensiili, sullahan oli mennyt tosi kivasti häät! Saitte varmaan paljon onnitteluja, jos vieraissa oli sellaisia, jotka eivät tienneet vielä raskaudesta..? Onko teillä nyt sama sukunimi, vai pidittekö molemmat omanne?

Jospa lähtisin aamupesulle ja sitten kaupoille. Täytyy vielä tännekin mainostaa, että meillä on nyt pinnis tässä makkarin nurkassa! Huuto.netistä 65e, ja myyjä oli vielä tästä Keravalta - toi ystävällisesti pinniksen meille kotiin samaan hintaan (meillä kun ei ole sitä autoa).

Eli nyt voin alkaa väsätä sitä pinniksen suojaa :)

Kandi & muhku 30+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks, se " surutyö" on varmaan ihan normaali vaihe. Mulle tuli sama fiilis, vaikka pikkaisen toivoinkin poikaa. Tänäänkin suretti kun katselin joulukuvastosta tyttöjen rimpsumekkoja ja tajusin, ettei Muhku varmaan sellaisista perusta... :)

Mutta täytyy sitten tehdä useampi lapsi ja toivoa, että jossain vaiheessa tulee se tyttö! Mulla lapsilukuhaaveet vaihtelevat yhden ja viiden välissä: välillä ajattelen Muhkun riittävän, joskus taas haaveilen suurperheestä... Miehen mielestä kaksi tai kolme on sopiva. Selvää on kuitenkin se, että meidän perheeseen hankitaan lapset pitkällä aikavälillä - tarkoitus ei ole tehdä toista pikkuista perään ihan pian. Meillä molemmilla on opinnnot sen verran pahasti kesken, eikä olisi myöskään rahaa muutta isompaan asuntoon ihan pariin vuoteen.

sama

Vierailija
4/17 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minks: kuten tuo kandi tuossa valaisikin niin tosiaan keskenmenoon päättyi meillä se eka raskaus rv 7. eli nopeesti tärppäs, mut nopeesti luovuttikin;( tätä sinnikästä simppistä ehdittiin yrittää vuoden 05 heinäkuusta asti. tosin tuon yrityksen aikana meitin muutto, työnkuvioiden muuttuminen, tooosi raskas syksy ja kevät. huhtikuussa mulla oli kymmenen päivän vapaat, ja epäilen kyllä simppiksen tuona aikana saaneen alkunsa kun äippäkään ei stressannut koko aikaa.

kukaan ei varmasti pidä sua kauheena äitinä noiden pohdintojen takia! kyllähän sitä tavallaan aina joutuu jostakin luopumaan kun lapsi on tyttö/poika. ja voit uskoa että kummastus täälläkin iskee jos simppis paljastuukin tytöksi, mehän ei tiietä kumpi hän on. kum mä itse ja mies myös koko ajan aatellaan ja puhutaan et ois poika. eikä se missään nimessä tarkoita etteikö me tyttöäkin toivottaisi, mut jotenkin nyt ajatukset menee tähän malliin. ihania ne meitin kaikkien lapset kuitenkin varmasti ovat:)

HUI! meinas unohtua: onnea tasakympeistä!!! enää 10 viikkoo sullakin laskettuun aikaan...

kukahan täällä ekana jakautuu? kun niin samoissa mennään ainakin mä, kandi ja minks...

kandi: nukkuminen ongelmallista täälläkin:( hihii, teilläkin pinnis jo kasassa:)

surullisensiilin häätkin oli kaiken kaikkiaan menneet hyvin, mitä pientä sukka-säätöä:) ja varmasti tosi ihania kuvia saatte:) olikos teillä muuten häämatkasuunnitelmia myöhemmin tj?

söpösimmu: supistuksista. juu, sellasta mahan pingottumista alkoi esiintyyn noiden viikkojen tienoilla. mulla niihin ei oo missään vaiheessa minkäänlaista kipua (onneksi) liittynyt, ja supistuksetkin tulleet vain jonkun fyysisen rasituksen yhteydessä, ei siis ominpäin.

katoitko saimin viikonloppuna?

juu, eipä muuta tällä erää. josko se mies pian kotiutuisi niin pääsis kauppaan lähteen. mut palaillaan. ja meidän balettiinkin on enää vajaa kuukausi:)

tikru ja simppis 30+3

Vierailija
5/17 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä oltiinkin pudottu, täytyy koittaa pitää tää pino tallella. muissa pinoissa kun lasketaan et kuinka monta päivää on ennen äippälomaa, niin pitäsköhän laskee et montako yötä on balettiin? 25 yötä!

hurraa, mä kun oon murehtinut kun ei tuu kavereita enää nähtyä. niin nyt näyttää siltä että lahdetään viikonloppuna ainakin yhden kaverin kaa " parille" (tai siis mies ja se kaveri lähtee parille, mä oon kuskin) mut ihan kiva kyllä päästä näkeen ihmisiä. pääsee baarimikkoja kiusaan: jotain kivaa ja yllättävää ja ALKOHOLITONTA:) toi viimenen yleensä pistää jo melkein sormen suuhun:)

mut eipä kummempia. talve ootellessa.

tikru ja simppis 30+5

Vierailija
6/17 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että tunteet nousee aika helposti pintaan... Sain koulussa kauheen raivo kohtauksen, tai kauheen ja kauheen tuli vaan aika napakasti sanottua kun samaa asiaa jauhettiin toista päivää. Sanon kyllä muutenkin aika helposti mut yleensä ihan nättiin sävyyn nyt kyllä leimahti taas niin mukavasti... Täytyy opetella itsehillintää et kehtaa mennä kouluun takasin :)

Ootteko käyny siellä seurakunnan järjestämässä parisuhde illassa? Meillä olis huomenna ja mies ei ollu kauheen innokas lähteen. Mietinpä että onko siitä mitään hyötyä, tuleeko siellä mitään ihmeellistä ja uutta esille? Naureskelin just et jos menisinkin yksin, voisivat kattoo että jaha taitaa jo nyt olla pahoja ongelmia :) Olis kyllä ittelläkin se juppa ja haluisin päästä sinne kun en kahteen kertaan oo ehtiny.

Söpösimmu ja muut rouvassäätyyn kuuluvat, ootteko vaihtanu sukunimeä? Mä vaihdoin kun halusin et perheellä on sit yhteinen sukunimi ja nyt tuskailen et mihin kaikkialle se pitää ilmoittaa... Ajokortti pitäis vaihtaa ja pankkikortti. Kävin kelassa eikä ne luukulla osannu sanoa et pitääkö opintotukikeskukseen ilmoittaa, sanoivat että soita sinne... Soitin sitten eikä tarvinnut, mutta kiva jonottaa ensin ja sit sanotaan et ei me tiietä... Mä kauhulla odotan äitiyspäiväraha hakemuksen kans tahkoamista.

Huomas kyllä et kun on kiihtyneessä mielentilassa niin vauvakin hermostuu. Alkoi heti potkimaan. Onneks on nyt vaan lyhyitä päiviä niin voi lepäillä ja tunnustella vauvan menoa. Neljä kuukautta menee kyllä pelottavan nopeasti.

surullinensiili 21+2

Vierailija
7/17 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baletti kieltämättä lähenee tosi hurjaa vauhtia... Muistan ajatelleeni kun ekan kerran siitä puhuttiin, että siihenhän on vielä ikuisuus :) Mulla on koko ajan paheneva vaateongelma - mitä ihmettä mä sinne balettiin vedän päälleni? Kaikki mun mammahousut on sellaisia rennon opiskelijan housuja, ei mitään balettikelpoisia. Ja päälle mahtuvia hameita on kokonaista kaksi, kumpikaan ei mikään tosi hyvä talvihame :/ Täytyy kysellä äidiltä ja anopilta lainavaatteita pyhäinpäivänä, kun mennään vierailulle...

Tuossa muuten yksi mahakuva näytille, ja nyt siinä näkyy jo naamakin :) Tosin on saunan jälkeen yökkärit päällä otettu, yleensä päivisin pidän piilareita ja hiuksetkin on kammattu ;)

Viikkoja tuossa vaiheessa 29+6. Ja voin sanoa, että maha on kasvanut jonkin verran tuosta viikon takaisesta!

http://i89.photobucket.com/albums/k211/emmakko/maha_rv296.jpg

Huh, nyt pitää siirtyä sängylle, kun selkä alkaa taas vihoittelemaan. Tulen myöhemmin jatkamaan, jos jaksan.

Kandi & Muhku 30+6

Vierailija
8/17 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullinen siili: juu, nimeä vaihdoin silloin vuosi sitten. halusin kans et ois sama nimi. ja kuulostaa tutulta tuo hermostuminen. joskus meni koulussa hermot kaikkeen siihen säätöön! saati nyt jos oisin töissä, yleensä oon kyllä aika sovitteleva, mut voi olla että nyt tulis vähän pahemmin sanottua.

kandi: ihana masu!

tikru

Vierailija
9/17 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sinne parisuhdeiltaan nyt mennä vai ei? Harmittaa kuitenkin jos ei mee ja niin kyllä harmittaa jos jää jumppa väliin... Mitäköhän sitä nyt tekis...?

Onko teillä ollu/tullu mielitekoja myöhemmin raskaudessa ei siis ihan alussa? Mulle on alkanu jäätelö maistuun vähän liiankin hyvin. Täytyy olla ostamatta jätskiä ettei tuu syötyä :)

Mä näin kauheeta inta et meni raskaus kesken tässä vaiheessa. Kun heräsin niin täyty oikein koittaa mahaa et olihan se unta. Tosi helposti alkaa vatsa tuntuun painavalta ja sitä jomottaa hieman, etkös söpösimmu sanonu samaa et juilii mahaa välillä? Sekös saa mielikuvituksen laukkaan.

Paremmalla ajalla lisää, meen tutkiin löytyykö talosta mitään syötäväks kelpaavaa...

surullinensiili 21+3

Vierailija
10/17 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, haluisin paljon kommentoida, mut en ehdi juuri mitään. Aivan karsee viikko töissä ja teen pitkää päivää.

surullinensiili: Onnea paljon :) Eikö ollut ihana saada hieno päivä teille kahdelle! Ja nyt tästä eteenpäin keskittyminen ihan täysin jo teille kolmelle ja lähinnä masulle :) Mä en muuten kerkee tänään jumppaan työkiireiden takia, plääh. Kyllä mulla juilintaa tuntuu välillä; pari päivää oli taas niin, ettei ollu mitään, mut nyt, kiitos luultavasti työstressin, tuntuu taas ihan hivenen.

Minks: Voi hienoa, kun ootte saaneet selvyyttä pikku-Oskarin olemassaolosta! Ite emme halua tietää sukupuolta, mutta kiva, että ne saavat vihiä, jotka toivovat.

Tigger: Äh, en sittenkään ehtinyt/muistanut Saimia. Meillä oli häälahjakortti käyttämättä, ja siksi koko viikonlopun menossa ja kaikki unohtui, no ei se mitään. Täytyy lueskella lehdistä juttuja :)

Kandi: Kiitos kivan kuvan näyttämisestä. Kunpa mullakin paisuis oikein kunnolla jo... Vähän täällä kyllä pömppistä löytyykin ;)

Söpösimmu rv 21+0 ja Vempula

Vierailija
11/17 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullinen siili: siitä parisuhdeillasta. tarkoititkos sitä seurakunnan pitämää tms? kun me kaverien kaa just viikonloppuna puhuttiin aiheesta. he oli jättäneet väliin, eivät kokeneet että oisivat mitään sieltä saaneet. meillä ei oo ollut ees puhetta moisesta, mut tuskin mentäisiin.

kauheita unia olit nähnyt, hus pois sellaiset!

vai että pömppistä löytyy söpösimmulta. nooh, tässä on nyt kolmeko viikkoo ennen sitä balettia, vai peräti neljä. mut enivei, kyllä sulla niiden viikkojen jälkeen alkaa näkyyn jo muutakin kun pömppis:) musta tuntuu et masu alko enempi kasvaa joskus viikon 23 tienoilla (rv 22-26 oli kasvanut viis senttiä, tarkistin kortista)

vitsi me ollaan kyllä varmaan näky siellä tampere-talossa:):):)

ei mulla sen kummempaa, neuvolassa kävin tänään. saikku jatkuu sinne lomaan asti, muuten ei mitään kummempaa. sf nyt komeasti tasan 30.

tikru ja simppis 30+6

Vierailija
12/17 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tigger: Saitko saikkua siis ihan sinne varsinaiseen mammalomaan saakka vai jäätkö varhaiselle? Mulla katotaan maanantaina saikun jatko ja oon miettiny et jatkaako ne sitä muka varsinaiseen asti vai pitääkö täs tilantees jäädä varhaiselle. Mua painaa ihan hitosti noi tekemättömät raportit, olenkin saanut niitä jo alkuun, mutta takaraivossa jyskyttävät koko ajan :( Balettia ei ole ehtinyt vielä miettiä yhtään, mitä päälle tai muuta. Miten se väliajan sapuska/juominen muuten? Se pitäisi tilata jos meinataan jotain ottaa. Ainaki varmimmin sais pöytäpaikan tai jotain.

surull.siili: Unet on unia. Mäkin näen yleensä vahvoja ja muistettavia unia eikä aina niin kivojakaan, mutta jostain syystä vauvaunia olen nähnyt vain vähän ja ne on olleet kivoja :) Nyt kun muistelen niin taisin mäkin nähdä jossain vaihees keskenmenounen. Ehkä se kuuluu asiaan. Me käytiin miehen kanssa parijoogassa. Parisuhdeilloista ei ole kokemusta. Neuvolan perhevalmennukset tosin alkaa ensi viikolla, joten josko siellä käsiteltäis myös parisuhdeasiaa.

kandi, tigger: Millos teiän perhevalmennukset on?

söpösimmu: Äh, työkiireet on rasittavia. Hyvin sä olet kyllä jaksanut töissä ahertaa! Kyllä mäkin olisin halunnut jaksaa ja vähän eri työilmapiirissä ja työkuvioissa olisin jaksanutkin. Ei ole kiva tunne ensi viikolla käydä taas hakemassa lisää sairaslomaa.. Onneksi ne neuvolassa päättävät aika paljon mun puolesta, näkevät ettei ole hyväksi reissata toiselle paikkakunnalle viikoiksi töihin, joissa lisäksi psyyke on kovilla. Mutta vähän sellainen kurja tunne on, kun elää yhteiskunnan tuilla (vaikka saikkurahaa en ole saanutkaan) eikä käy töissä.

kandi: Hih, sun navalle on käynyt samoin ku mun. Eka luulin että napa pullahtaa ulospäin kun pohja tuli näkyviin, mutta nyt on jostain syystä käymäs toisinpäin ja se on " uponnut" :D Hassua. Niin ja mitenkä sä näytit kuvassa jotenki tutulle.. en mä sua varmaan ole voinut nähdä missään, ehkä muistutat jotain tuttua. Monellako vuosikurssilla olet oikiksessa? Mulla on serkku siellä, tosin jo loppumetreillä, ja sen exä ja toisen serkun avokki, ne on varmaan jotain 3-4 vuotta siellä olleet. Mut taitaa olla niin iso laitos ettei siellä kaikkia vuosikurssilaisiaan tunne.

(.) Myö suunnataan kokka kohti Lappeenrantaa taas viikonlopuksi. Vika kerta kun käydään anoppilassa ilman Oskaria käsivarsilla (ei voi sanoa että ilman Oskaria, kun onhan se mukana jo nyt). Ihan hassua, synnytys jo niin lähellä!! Kysyin lääkäriltä milloin ei sais enää pitkää matkaa matkustaa (Lpr:aan ajaa autolla 4h! Tylsää). Hän sanoi rv35. Eli pitää hoitaa sukuloinnit nyt alta pois. Ja pitää kysyä neuvoja anopilta synnytykseen, äidiltä niitä ei heru, mutta anopilta toivon rohkaisevia sanoja :) Synnytys pyörii kyllä mielessä päivittäin. Pyöriikö teillä muilla? Oskarilla on hikka usein. Muuten ei juuri uutta.

Mukavaa perjantaipäivää teille ystäväiset! Kiva kun on tällainen palsta ja te siellä joille löristä :)

Minks ja Oskari 30+4

Vierailija
13/17 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks, mä opiskelen valtsikassa, vaikka nimimerkin perusteella usein sekoitetaan :) Oothan sä voinut nähdä mut jossain, tai sitten tosiaan joku tuttu on samannäköinen..?

Kävin eilen neuvolassa uusintakuuntelulla, kun viime viikolla Muhkun sydänäänissä kuului niitä rytmihäiriöitä. Nyt kaikki oli kunnossa, ei mitään ylimääräisiä lyöntejä tms.

Mulla on vasta 7.11. se varsinainen neuvolakäynti, nyt vaan katsottiin verenpaine (ok) ja pissa (puhdas) ja sitten ne sydänäänet. Niin ja sf-mitta oli kasvanut taas sentin (viikossa), nyt 29cm. Keskikäyrän ja yläkäyrän puolivälissä mennään.

Nyt ei tule mitään järkevää mieleen. Paitsi että sanoiko lääkäri tosiaan, ettei kannattaisi matkustella enää rv35 paikkeilla? Mullahan on rv 35 menossa kun se baletti on! No, ehkä mä sen reissun selviän vielä ;)

Mekin mennään ensi viikon viikonloppuna käymään Keski-Suomessa vanhempien luona, se on sitten vika visiitti ennen Muhkun syntymää. Mun vanhemmat on opettajia, ja yksi niiden kollega (mun ex-luokanvalvoja) oli luvannut antaa mulle kassillisen sen poikien vanhoja vaatteita käyttöön, kun sillä on jo lapsiluku täynnä! Ne onkin sitten ekat (ja varmaan vikat) vauvanvaatteet, mitä me saadaan keneltäkään. Ei ole liikaa noita perheellisiä tuttavia - tai jos onkin, niin ne on vasta ekan pyöräyttäneet ja aikoo tehdä pian lisää :)

Tänään olisi ohjelmassa nalle puh -boordin kiinnitys tuonne seinään. Saa nähdä miten käy, kun mä keikun huteralla jakkaralla katonrajassa... :/ Jos ei tunnu onnistuvan, täytyy odottaa että mies tulee töistä auttamaan.

Nyt muihin hommiin! Hauskaa viikonloppua!

Kandi & Muhku 31+1

Vierailija
14/17 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks: Mä en ainakaan usko tarvitsevani mitään syötävää siinä baletin väliajalla. Jonkun hedelmän vois napata kassiin mukaan mut jos siellä alkaa kahvia/teetä juomaan niin mä en kyllä pysty sitä tuntia tai kauanko kestääkään, istumaan paikalla. Kandille tähän väliin kun nyt aiheessa ollaan niin tuskin se junamatka helsingistä tampereelle (intercityllä 1 tunti 50 minuuttia) on laskettavissa kovin pitkäksi matkaksi ja junassa pääsee kuitenkin käveleenkin.

Söpösimmu: Jumpassa oli taas se sijainen ja oli tosi löysä jumppa olin hiukka pettyny. Ensin etin parkkipaikkaa kymmenen minuuttia, jätin auton sakkopaikalle (onneksi lappuliisojen virka-aika oli ohi) ja myöhästyin tunnilta ja sit oli vielä se sijainen ja kaikki meni pieleen. Oli taas tosi tylsä fiilis.

Olihan tuo hääpäivä mukava mutta edelleen olen sitä mieltä että se oli sukulaisten juhla ei meidän. Ei siinä juuri toiseen keskity kun on koko ajan jonkun sukulaisen kanssa juteltava. Meillä oli alkujaan miehen kanssa vääntöä hääasiasta kun mä olisin halunnu et mennään naimisiin ihan vaan kahdestaan niin olis oikeesti ollut meidän kahden juhla. Mutta onhan meillä loppu ikä aikaa tuijotella toisiamme :) Lahjat oli kyllä ihan kiva saada :) Onneksi tultiin kotiin illalla eikä menty hotelliin oli jotenkin vapautunut ja muutenkin ihana olo olla silloin illalla kahdestaan kotona. Jäin koulussakin kiinni kun oli opinnäytetyöesitys ja yks tajus kaks sormusta ja opettajat oli nähny kuulutukset. On siellä tainnut joku huomata masunkin pömpöttävän... Mä kun pidän trikoopaidoista ja ne ei kyllä peitä mitään!

Ihanan iso tuo sinun masusi kandi! Miltä vauvan liikkeet tuntuu kun vauva on isompi? (tähän saa vastata kaikki pidemmällä olevat :)) Meidän pikkunen on kauhee möyriin ja potkiin. Pikku-tiikeri vaikuttaa myös valitettavan aamuvirkulta. Ootteko huomannu vauvallanne jotain rytmiä?

Vielä minksille siitä töiden painamisesta. Mulla on kans vähän sama homma et kun pari koulujuttua on vielä tekemättä niin ne kyllä ahdistaa koko ajan. Mä huomaan kans olevani tosi väsynyt henkisesti ja silti tietää et on pakko ne hommat hoitaa. Mä mietin kans sitä et miten ratkasen sen ajan koulunloppumisesta äippäloman alkuun. Siinä on noin puolitoista kuukautta enkä varmaan oman alan hommia pysty siinä tilassa tekemään. Kuitenkin tuntuu tosi kurjalta jäädä työttömäksi tavallaan omasta tahdosta. Onneksi meidän alan työtilanne on aika huono, mutta silti painaa se että joutuu yhteiskunnanvaroilla elämään.

Mä löysin hyvän pinon vauvalle hankittavista tavaroista odottavien palstalta, ootteko kattonu?

Johan tuli romaani ja vieläkin jäi asioita kirjoittamatta...

surullinensiili ja pikkutiikeri 21+6

Vierailija
15/17 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinensiili, ymmärrän oikein hyvin sun fiilikset siitä, ketä varten ne häät käytännössä pidetään. Tuo on yksi syy miksi meillä ei ole vielä häitä tiedossa - en jaksa sellaisia sukujuhlia, eikä meillä ole mahdollisuutta pitää pienimuotoisia häitä, kun tuon miehen " lähisukuunkin" jo kuuluu varmaan 30 henkilöä! Itse haluaisin vaan mennä maistraatissa naimisiin ja pitää illalla kivat bileet kavereille, mutta anoppi kuulemma kuolisi suruun, jos häntä ei kutsuttaisi, jne. Eli pysytään toistaiseksi avoparina :)

Tänään oli ihastuttava päivä, vaikkakin aamuherätys pikkaisen liian aikaisin. Mies on tehnyt viime aikoina paljon aamuvuoroa (7-15), ja heräsi tänäänkin puoli kahdeksalta - jolloin tajuttiin, että sen kello oli vielä kesäajassa! Eli siis puoli seitsemältä herättiin sunnuntaiaamuna!! Mä otin kyllä siinä aamupäivällä tunnin tirsat, mutta mies on ollut ihan pirteä koko päivän. Siivottiin kerrankin tappelematta koko kämppä, laitoin sen boordin tuonne katon rajaan, ja äsken leivoin vielä ylijääneestä perunamuusista perunarieskoja.

Päivällä käytiin kävelyllä, oli ihana ilma. Aurinko paistoi kirkkaasti mutta matalalta, puiden vähät lehdet loisti ruskan väreissä, ja verilätäköissä oli ohuet jääkuoret päällä. Käveltiin lähemmäs 4km, tällä kertaa ei edes supistellut pahasti. Tukivyö auttoi.

Nyt pitää painaa ' ok' ennen kuin kone sammuu, jatkan vielä!

Vierailija
16/17 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olin sanomassa että poikkeuksellisen kiva sunnuntai takana.

Huomenna alkaa yliopistolla toinen periodi, mulla alkaa pari uutta kurssia siinä sivussa. Jotenkin ei enää inspaisi yhtään aloittaa uusia kursseja, haluaisin vain saada tuon kandintutkielman valmiiksi ja sitten jo alkaa harjoitella täysipäiväistä kotonaoloa :)

Minks, meillä on synnärivalmennukset 8.11. ja 15.11. Neuvolassakin olisi järjestetty valmennuksia, mutta sain tietää niistä niin myöhään, etten enää kerinnyt järjestellä menojani uusiksi. Nuo Haikaranpesän valmennukset on kuitenkin pakollisia, ja eiköhän niissä tule ihan tarpeeksi infoa. Muutenkin tuntuu että on jo kohta infoähky, nyt maistuisi nimenomaan sitä tulevaa synnäriä koskeva tieto (milloin soitetaan sinne, minne mennään, millaista siellä on, mitä kivunlievityksiä tarjolla, mitä pakata sairaalakassiin yms.). Mitään sen kummempia parisuhdepohdintoja tai seksuaalisuuteen liittyviä teemailtoja en kaipaa.

Selkä vihoittelee taas istuessa, taidan mennä köllöttämään sohvalle. Hauskaa sunnuntai-iltaa kaikille!

Kandi & Muhku 31+3

Vierailija
17/17 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas dramaattinen kuvaus tuosta kävelystä, kun puhun " verilätäköiden" jääkuorista :D Ei täällä Keravalla sentään niin hurja meininki ole! ;)