Kannattaako hankkia lapsia jos tietää ettei
koskaan tule jaksamaan leikkiä lapsen kanssa? Makaa kaiken vapaa-ajan sohvalla masentuneena eikä siedä esim. mitään meluääniä eikä vieraita ihmisiä kodissaan.
Onko sinusta tuntunut tältä ja silti päädyit hankkimaan lapsen? Miten kävi? Olitko sellainen kuin ajattelit vai muuttuuko reippaammaksi, sosiaalisemmaksi, energisemmäksi ja innostuneemmaksi? Jotkut sanovat että sitten muuttuu kun se lapsi on oikeasti siinä, mutta meneekö se niin?
Kommentit (11)
Voi se toisinkin mennä. Äiti on joku yli hysteerinen vilijonkka ja lapsi talviunia tarvitseva Muumi.
Älä nyt yhtäkään lasta hommaa edes kokeilumielellä. Olen kasvanut tämmöisen sohvavalaan, ihmisvihamielisen, ajatushautojan kanssa. Onneksi en lapsena paremmasta tiennyt muuten olisin hirttäytynyt hyppynaruun jo pienenä.
En minäkään yleensä leiki lapseni kanssa, mitä nyt saatan pelata jonkun aikaa lautapelejä tms. Kuitenkin pitää jaksaa jutella, laittaa ruokaa, viedä ulos leikkimään ja purkamaan energiaa... lapset ovat ihania ja antavat voimia, mutta myös vaativat paljon huomiota. Jos sinulla on valmiiksi poikkeuksellisen alhainen energiataso, kannattaa varmasti miettiä kaksi kertaa hankkiiko lapsia. Niin kuin selvästi teetkin.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt yhtäkään lasta hommaa edes kokeilumielellä. Olen kasvanut tämmöisen sohvavalaan, ihmisvihamielisen, ajatushautojan kanssa. Onneksi en lapsena paremmasta tiennyt muuten olisin hirttäytynyt hyppynaruun jo pienenä.
😂😂😂
Et tietenkään hanki, lapsen kanssa ei mitään muuta tehdäkään kun leikitään jatkuvasti ainakin siihen asti että hän lähtee kouluun ja osaa sitten jo leikkiä yksin muiden lasten seurassa, paitsi jos sattuu olemaan erityislapsi nii sitten saakin hoitaa vielä armeijassa kuin pientä lasta...
Mä muutuin vaan väsyneemmäksi. Ennen olin todella energinen ja rakastin liikuntaa, nykyään ei riitä jaksaminen kuin saada tää perus arki lasten kanssa pyörimään, ruokailut, ulkoilut, kaveri treffit, kerhot, koulut, lasten harrastukset, sitten pitäisi vielä pitää yllä säännöllinen vuorokausi rytmi, lapsilla sellainen on, mutta omia asioita yleensä ehtii tehdä vasta keskellä yötä ja ei jaksais silloinkaan edes leffaa katsoa kun nukahtaa kesken kaiken..
Jos joudut kysymään vauva-palstalta, että kannattaako hankkia lapsia, silloin niitä ei todellakaan kannata hankkia.
Lapselle voi laittaa 10000 palan palapelin koottavaksi. Siinä aika mukavasti kuluu sinitaivasta kokoillessa. Samalla oppii tärkeitä tunnetaitoja, ja oppii että paloja ei kantsi syödä.
En lähtis kokeilemaan.