Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et käytä kaupassa kestokassia/kangaskassia tms ostoksillesi, vaan ostat joka kerta muovipussin?

Vierailija
31.07.2022 |

Kiinnostaa

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuvillainen kestokassi. En tykkää mainostaa kauppoja muovikasseilla.

Onko paksut sangat? Ei painu käteen sisälle ja tule kipuja?

Vierailija
142/156 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska muovikassit on ekologisempia.

https://www.kiertokassi.fi/artikkeli/optikassi-tutkimus-selvitti-kauppa…

Sitä puuvillakassia pitää käyttää yli 250 kertaa että pääsee samaan. Tuossa ei oteta edes huomioon sitä että myös muovikasia voi käyttää useita kertoja. Itse käytän muovikassia keskimäärin 5-10 kertaa uimavaatteita kuljettaessani jonka jälkeen se päätyy jätekassiksi tai kun vien pulloja palautukseen. Yritä päästä samaan kestokasseillasi. Ne menee käyttökelvottomaksi paljon ennen kuin niistä alkaisi saada jotain ekoa aikaiseksi,

No onhan se sitten ekologista. Mulla on 10 vuotta vanhojakin puuvillakasseja. Jos kerran viikossa käy kaupassa, niin se tekee 52 käyttökertaa vuodessa ja 10 vuodessa 520 käyttökertaa. Monesti sitä käy useammankin kerran viikossa kaupassa ja sitä samaa puuvillakassia käyttää myös muilla ostoksilla kuin ruokakaupassa. Ihan selvästi siis ekologisempaa kuin ostaa joka kerta uusi muovikassi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai tuo muovikassien ekologisuuslaskelma perustuu siihen ajatukseen, että kun niitä muovikasseja joka tapauksessa valmistetaan niin parempi käyttää niitä perusteellisesti kuin kertakäyttötyylillä. Mutta eikö paljon parempi olisi jos niiden valmistus lopetettais kokonaan?

Vierailija
144/156 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyajan outo moraali: isot toimijat saa vapaasti pukata maapallon täyteen pskaa, mutta yksittäiset ihmiset ei sais koskea siihen. että hyihyi sua.

Vierailija
145/156 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean kassit ovat parhaita ja todella kestäviä, huomattavasti pitkäkestoisempia kuin puuvilla ym. kassit. En ole koskaan saanut Ikea kassia rikki.

Vierailija
146/156 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kukaan juuri toivo valmistuskieltoa muovikasseille? sillähän niistä pääsis.

Vierailija
147/156 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelin tukevasta kankaasta 3 isoa kauppakassia. Ovat kadulla kauniimmat kun muovipussit.

Vierailija
148/156 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait siitä kassista niin paljon haittaa oo, mä heitän ne sitten muovin keräykseen, en käytä roskiin kun ei oo tarkoitettu siihen, roskiin käytän aina roskapusseja, ovat kai parempia luonnolle kun suunniteltu siihen käyttöön.

Elän muutenkin luontoa säästäen.

Vierailija
149/156 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska käytän sen ostosten jälkeen roskapussina.

Kaksi kertaa kaupassa viikossa tekee  10 pussia kuukaudessa, roskaa tulee vain yksi pussillinen, jos sitäkään, niin 9 pitää heittää roskiin muuten vaan.

Minä en ainakaan heitä muovikassia roskiin kaupasta tultuani, vaikka sille ei välitöntä uusiokäyttöä olekaan, vaan säilytän ne myöhempää käyttöä varten.

Onhan noita kyllä kertynyt jo sen verran, että pitäisi käytellä uudelleen ostoskasseina ja roskapusseina jonkun aikaa pois niitä että vajoaisi vähän muovikassimäärä.

On mulla S-etukortin ottaessa saati kangaskassikin, mutta ei ole tullut käytettyä kertaakaan. Pyörällä lähikaupassa käydessä sen sijaan selkäreppua on tullut käytettyä ostoskassina, pieniin ostosmääriin se käy ihan hyvin.

Vierailija
150/156 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 42 v. ollut ostamatta muovikassia.

Vierailija
151/156 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuvillakassit ovat:

- rumia

- liian pieniä

- eivät kestä tarpeeksi kauaa ollakseen ekologisia

- epäkäytännöllisiä pitää 7kpl aina mukana kun perheen ruokia haetaan täysi lasti

Lisäksi minulle ei ole tarpeen signaloida ympäristööni mukamaailmanpelastajan auraa. Operoin suurempien ja tärkeämpien asioiden parissa tällaisen hevonpaskapipertelyn sijaan.

Rumia ja liian pieniä? Kyllä maailmaan mahtuu aivan kaikennäköisiä ja kokoisia kangaskasseja ja kyllä laadukkaat kassit kestävät vuosikausia. Ei se Prisman tai Cittarin muovikassi mielestäni ainakaan sen tyylikkäämpi ole. Jos seitsemän kassillista on ostoksia kannettavana niin eikö noin isot ostokset kuitenkin täydy tehdä autolla, joten eihän siitä ole mitään vaivaa jos niitä kasseja säilytetään valmiiksi vaikka siellä auton takakontissa.

Vierailija
152/156 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Minä olen 42 v. ollut ostamatta muovikassia.

Sama täällä. Kun suunnittelen kauppareissua, otan ensin esiin Kestokassit, sitten rahapussi ja avaimet. Vasta sitten takin ja kengät... Rutiini...

Vierailija
153/156 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuvillainen kestokassi. En tykkää mainostaa kauppoja muovikasseilla.

Onko paksut sangat? Ei painu käteen sisälle ja tule kipuja?

Ei painu käteen sisälle kipuja tuottaen kuten muovikassit siis?

Suosittelen tukevaa reppua.

Vierailija
154/156 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska käytän sen ostosten jälkeen roskapussina.

Kaksi kertaa kaupassa viikossa tekee  10 pussia kuukaudessa, roskaa tulee vain yksi pussillinen, jos sitäkään, niin 9 pitää heittää roskiin muuten vaan.

Minä en ainakaan heitä muovikassia roskiin kaupasta tultuani, vaikka sille ei välitöntä uusiokäyttöä olekaan, vaan säilytän ne myöhempää käyttöä varten.

Onhan noita kyllä kertynyt jo sen verran, että pitäisi käytellä uudelleen ostoskasseina ja roskapusseina jonkun aikaa pois niitä että vajoaisi vähän muovikassimäärä.

On mulla S-etukortin ottaessa saati kangaskassikin, mutta ei ole tullut käytettyä kertaakaan. Pyörällä lähikaupassa käydessä sen sijaan selkäreppua on tullut käytettyä ostoskassina, pieniin ostosmääriin se käy ihan hyvin.

Mitä myöhempää käyttöä? Mikset käytä niitä jo nyt?

Vierailija
155/156 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä on monia

-en ole käytännöllinen ihminen, unohdan vain ruokakauppaa varten tarkoitetut pussit helposti kotiin

-olen vain rehellisesti epäekologinen ihminen ja valintani ovat usein tiedostetun epäeettisiä

-teen ekologisia ratkaisuja jos ne ovat se sopivin, helpoin ja kätevin vaihtoehto. En näe erikseen vaivaa ollakseni ekologinen kuluttaja

- en ole rokotevastainen tai persu vaikka joku voisi vastauksistani ehkä siihen johtopäätökseen tulla :D

Lähipiirissäni on monen moista hiihtäjää, ja jokainen saa toimia itse parhaaksi kokemillaan tavoilla. Minua on joskus kritisoitu, sillä en ilmeisesti ole tarpeeksi vastuullinen, mutta sanon rehellisesti että toimin tietoisen epäeettisesti joten harvoilla on siihen mitään sanottavaa.

Vierailija
156/156 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään käytä muovikasseja, en ole mikään Kassi-Alma!