Mitä rannekelloja teillä on
Eli kertokaas mikä rannekello teillä on ja minkä kokoinen? Rannekelloa olisin ostamassa niin olisi kiva tietää mitä minkä kokoisia kelloja käytätte.
Kommentit (97)
Sinitaustainen Leijona. Ostin vuonna -79 kesätyörahoilla. Keskimäärin viiden vuoden välein käytän huollossa.
Minulla on ollut kolme omaa rannekelloa:
1. kello oli joku Bonheur, jonka olin kuulemma voittanut arpajaissa, niin pienenä että en muista tapahtumasta yhtään mitään.
Kellon sain sitten myöhemmin käyttööni kun opin tuntemaan kellotaulun ja numeroiden merkityksen lähinnä kouluun lähtemisen takia.
Saattoi olla, että äidilläni oli jotain tekemistä asian kanssa.
2. kello on rippilahjaksi saatu Omega Seamaster De Ville Automatic.
Sitkeä peli kohta 60 vuotta vanha. Nykyään enimmäkseen rouvan ranteessa.
3. kello on itse ostettu neliskulmainen patterikäyttöinen metalliranteinen Rado.
Sitkeä peli sekin, kohta 40 vuotta vanha.
Ja isosetä Jussin Ameriikan taskunauris, kullattu, tietysti.
Aika pieni perusleijona. Hyvin käy ja kukkuu kun patterin vaihtaa vuosittain
Minulla on vain kaksi kelloa, Swatch Skin Blaumann (arkikello) ja Omega De Ville Ile de France Quartz pukukello vuodelta 1991.
Aatamin kaksikivinenJos ei illalla vedä aamulla seisoo
Rolex. Varusteina myös laser ja magneetti.
Viime perjantaina ostettu naisten Leijona.
Marraskuussa sairaalan poliknikalla kadonneen Daniel Wellington kellon tilalle hankittu. Tuon kellon ostin kesällä 2021.
Nyt ei tehnyt mieli ostaa kallista, jos ovat katoavaisia, mutta kuitenkin tärkeää, että miellyttää.
Poikasena 80-luvulla mulla oli liuta digitaali- ja ana-digi -rannekelloja ja tykästyin niihin niin, että nyt aikusenakin haluan käyttää vain digitaalikelloja, musta 80-luvun tyylinen digitaalinen Casio ja toinen, josta ranneke katkesi, eikä onnistunut löytämään oikeanlaista tilalle.
Sitten on vielä punaisilla LED -numeroilla olevia digitaalikelloaj pari kpl, yksi musta, toinen valkoinen, jossa jopa Adidas -logo. Sitten on yksi erikoinen LED valopalkeilla ajan ja päiväyksen ilmaiseva kello, mutta se on niin virtasyöppö, ettei ole pattereita jaksanut ostaa siihen.
Tallessa on myös melko kuluneessa kunnossa ana-digi Citizen vuodelta 1989, ei ole patteria siinä nyt, ja mahdollisesti jousi, joka tekee kytkennän piezokaiuttimeen äänimerkkejä varten, on kateissa.
Älykellot eivät ole kiinnostaneet, joten niitä ei ole yhtään.
Patek Philippe, Rolex, Omega onhan noita nyt kerääntynyt viime aikoina
Miksi aina puhutaan kellomiehistä eikä kellonaisista?
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina puhutaan kellomiehistä eikä kellonaisista?
Koska kellomiehet on alfoja, mutta kellonainen mielletään nörtiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99 prosentilla naisista on sellainen valkoinen iso älykello missä on musta näyttö.
Ei kai kukaan nyt mitään älykelloa käytä? En ainakaan itse kehtaisi pukea älypuhelinta ranteeseeni ja mennä puku päällä illalliselle.
Kyllä käyttää, mutta sitä ei laiteta ranteeseen kun mennään puku päällä illalliselle.
Eikö olisi vaan kätevämpää ostaa suoraan joku oikea rannekello ja jättää nuo teknologia härpätykset kauppaan
Ei, vaan ostetaan useampi kuin yksi kello. Älykello mittaa paitsi aikaa, myös pulssia ja käveltyä matkaa jne. Puvun kanssa käytetään ihan erilaista kelloa.
Miksi pitäisi mitata pulssia ja käveltyä matkaa jne.? Kellosta katsotaan aika ja sillä hyvä!
Vastaus otsikon kysymykseen: Citizen ecodrive. Joku malli, kokoa en ole mittaillut. Ollut jo monta vuotta.
citizen on kyl kova!
Vierailija kirjoitti:
Googleta, löytyy vaikka mitä oppaita rannekellojen valintaan kellon koosta sen toimintoihin https://www.vuodenmies.com/kellonvalinta.html
Hyvää tietoutta
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla mummilta ekallle luokalle menoni kunniaksi saamani vaaleanpunainen rannekello.
noloa
-Candinon titaaninen rannekello, joka käy vähän kaikkiin tilaisuuksiin
-Timberlandin sirohko rannekello punaisella nahkahihnalla
-Viimeisempänä tulossa Hilfigerin Zoey
Olen ilmeisen old school vaikka iän perusteella milleniaali, mutta kyllä perinteinen rannekello viimeistelee asun paremmin kuin älykello. Ja kuten huomaa en mitään kalliita kelloja harrasta, niin hifisti en ole, mutta näillä saa kivaa piristystä eri tilanteisiin. Kotona harvemmin pidän kelloa, mutta ulos lähtiessä on vain helpompi kun sen ajan voi katsoa ranteesta eikä kaivaa aina laukusta puhelinta. Siinäkin olen ilmeisen old school, kun puhelin kulkee laukussa eikä taskussa :)
24 vuotta vanha Roleksi. Vieläkin pysyy ajassaan. Laatukellosta miehen tunnistaa.
EIhän Rolexeja harrasta enää kuin amerikan tummat räppärit, siksi valkoiset ovat myyneet omansa.
Itsellä:
Kvartsikoneistolla:
- Casion analoginen (se edullisin)
- Casio World Time
- Casio "Royale"
- Leijonan hinnat alkaen -malli
Mekaaniset:
- Seiko 5
- Vostok Amfibia, ministy-rungolla ja blue scuba dude -taululla
- Omega Speedmaster Professional
- Rolex Oyster Perpetual 36mm