Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko partio hyvä harrastus aralle ja hiljaiselle tytölle?

Vierailija
20.08.2008 |

Tyttäreni on aina ollut tosi arka, nyt on 10v, ja tuntuu että tuo arkuus ja ujous vaan vahvistuu iän myötä. Ei uskalla mennä koulussakaan porukkaan mukaan, ja siitä syystä on sitten usein yksin :(. Olen miettinyt jotain harrastusta hänelle, käy kyllä jo tanssissa, mutta jotain muutakin, joka vahvistaisi itseluottamusta ja sosiaalisuutta. Hän on itse puhunut partiosta, jotkut luokkakaverit kai sellaisessa on mukana. Olisiko partio hyvä harrastus tällaiselle lapselle, onko kokemuksia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partiossa yleensä onkin niitä kilttejä perhetyttöjä, vähän ujoja. Siellä ryhmähenki on yleensä vahva ja erilaisten suoritusten kautta on tarkoitus tavallaan ylittää itsensä ja kehittää arvojaan ja itseään ihmisenä.

On hyvä harrastus ihan kaikenlaisillekin lapsille, mutta mielestäni erityisesti juuri ujoille.

Vierailija
2/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksipä ei? Kannattaa varmasti kokeilla ja katsella miten menee. Ehdottomasti veisin oman lapseni partioon jos hän siihen ilmaisisi kiinnostuksensa! Olen itse ollut lapsena/nuorena partiotoiminnassa mukana ja siltä pohjalta voin suositella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin minusta partiossa korostetaan suvaitsevaisuutta ja erilaisuuden hyväksymistä, joten ehkä se siksikin olisi ujolle helpompi paikka mennä mukaan joukkoon.

Ja muutenkin partiossa lapset oppivat tärkeitä asioita.

Vierailija
4/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kuvaus sopisi myös mun poikaani, ja olen miettinyt hänelle partiota. Mutta ei kai olisi siellä ainut poika??

Vierailija
5/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoista puheistaan huolimatta partio on hierarkkinen ja syrjivä yhteisö. Siellä pärjäävät vain ne jotka ovat kovaäänisimpiä.. valitettavasti. Kuin pieni armeija (siitähän se on aikoinaan lähtenytkin).

Entäs kilpauinti, karate tai jalkapallo

Vierailija
6/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tyttäresi itse haluaa mennä niin kannattaa ihmeessä kokeilla.

Vierailija
7/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

hienoista puheistaan huolimatta partio on hierarkkinen ja syrjivä yhteisö. Siellä pärjäävät vain ne jotka ovat kovaäänisimpiä.. valitettavasti. Kuin pieni armeija (siitähän se on aikoinaan lähtenytkin).

Entäs kilpauinti, karate tai jalkapallo

Vierailija
8/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partiosta jäi tosi kivat muistot. Muistettava kuitenkin että riippuu ohjaajasta ja porukasta ihan niin kuin kaikki ryhmäjutut.

Vierailija
9/14 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin minusta partiossa korostetaan suvaitsevaisuutta ja erilaisuuden hyväksymistä, joten ehkä se siksikin olisi ujolle helpompi paikka mennä mukaan joukkoon.

Ja muutenkin partiossa lapset oppivat tärkeitä asioita.

Siis kaikkea muuta kun suvaitsevaisuutta. Ryhmänvetäjä antaa tehtävät vain suosikkeilleen ja syrjii muita. Jakaa myös rasistisia kommentteja ja puhuu ikävästi vammaisista. Kun asiasta lippukunnanjohtajalle kantelee, niin vähättelee kiusaamista.

Vierailija
10/14 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele niiden vanhempien kanssa, joiden lapsia siellä partiossa on, niin selviää se, onko se superkiva (kuten jotkut täällä kirjoittavat) vai ihan kauhea paikka (rasistinen ja niin päin pois, kuten toiset kertovat).

Vierailija
11/14 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemalla se selviää. Riippuu ihan ryhmästä.

Vierailija
12/14 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän AP:n lapsi ole ehtinyt jo harrastuksensa löytää, aloitus kun on vuodelta 2008.

Vierailija
13/14 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun tietämät partiotyypit ovat todella sosiaalisia moottoriturpia.

Vierailija
14/14 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän