Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammassärky

Vierailija
30.07.2022 |

Minua kiusaa leukaan asti säkenöivä hammassärky ja olen ottanut sen vuoksi käsikauppalääkkeitä. Minulla ovat todella tiukat hammasvälit ja rahapulan vuoksi olin viikon ilman hammaslankaimia. Minulla jää tiukoista hammasväleistä huolimatta joka ikinen kerta kun syön jotain hampaiden väliin. Ilmeisesti nyt sitten jokin ruoanmuru ei ole lähtenyt hampaiden välistä pois ja tulehduttanut ikenen, joka heijastuu hammaskipuna.

Mitä kotikeinoja tässä tilanteessa on ahkeran puhdistamisen ja vahvalla merisuolavedellä kurlaamisen lisäksi. En haluaisi lähteä hammaspäivystykseen kun toivon hampaan paranevan nyt kun voin taas langata hampaani.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko kuitenkin mennä hammaslääkäriin. Minä en kerran mennyt, vaikka hammasta särki, lopulta poskikin turposi ja tilanne oli hengenvaarallinen.

Vierailija
2/12 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee mieleen se, että hammaslääkäri opasti lankeamaan hammasvälejä usein ja veren valumista ei tarvi pelätä kun tulehdus ei parane puhdistamatta. Pohdin sitä, että kannattaisiko minun vähentää lankaamista kun se tuntuu jo ärsyttävän kipeää ientä ja hammasta pian enemmän?

Muuten siis suhtaudun hammashygienian hoitoon asian vaatimalla vakavuudella. Sille en voi mitään, että hampaiden väliin jäävät ruoanrääppeet kipeyttävät nopeasti ikenet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä särky johtuu mätäpaiseesta hampaat juuressa, ei parane, ennen kuin porataan auki(juurihoito) tai hammas poistetaan.

Vierailija
4/12 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko kuitenkin mennä hammaslääkäriin. Minä en kerran mennyt, vaikka hammasta särki, lopulta poskikin turposi ja tilanne oli hengenvaarallinen.

Minulla ien ei ole mitenkään tulehtuneen näköinen tai poikkeavan punainen. Lähden toki heti päivystykseen jos alkaa olla pahempia tulehduksen merkkejä. Minulla oli tässä kuussa menoja ja sen vuoksi loppukuu on mennyt varastoja tyhjentäessä muutenkin. Siksi se parin euron hammaslankainpaketti on ollut mahdotonta hankkia.

Tässä oppii, että kannattaa hankkia hampaanhoitotuotteita varastoon. En olisi tässä tilanteessa jos olisin jättänyt ostamatta yhden vaatteen alennusmyynnistä. Nyt sitten kärsin siitä.

Vierailija
5/12 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä särky johtuu mätäpaiseesta hampaat juuressa, ei parane, ennen kuin porataan auki(juurihoito) tai hammas poistetaan.

Minulla ei ole ikinä johtunut särky mistään muusta kuin jostain hampaiden väliin jääneestä marjan kivestä, pinaatista tai salaatista. Hampaassa ei ole reikää. Tarkastin asian jo otsalamppu päässä hammaslääkärin peilin avulla myös takaa.

Miltä se mätäpaiseinen ien näyttää?

Vierailija
6/12 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson kuvia Googlen kuvahausta. Ei minulla kyllä tuollaisia ikeniä ole. Sitä ikenen pullistumista tässä kai kannattaa seurata. Tietenkin hampaaseen sattuu kun koputan siihen harjalla, koska ien on sen vieressä kipeä (liiasta ronkkimisestako?).

Vierailija
7/12 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen sun tilanne oli? ilmeisesti jouduit teho-osastolle  hampaan takia?

Vierailija
8/12 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä jauhetuista neilikoista ja rypsiöljystä hoitoöljy, jota laitat pumpuliin ja pumpulin kipeän kohdan päälle.

Vierailija
9/12 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitä jauhetuista neilikoista ja rypsiöljystä hoitoöljy, jota laitat pumpuliin ja pumpulin kipeän kohdan päälle.

Toimiiko tuo ihan oikeasti?

Vierailija
10/12 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kenelläkään lisää vinkkejä? Soitan huomisaamuna sinne päivystykseen.

Vierailija
11/12 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile painaa jääpussilla. Mulla on auttanut kerran hammassärkyyn se ja kylmän veden purskuttelu / jääpalojen pyörittely suussa jne.

Olethan ottanut täydet annokset Panadolia JA Buranaa?

Vierailija
12/12 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet tuollaisen öljyn niin käytä ennemmin kookosöljyä jolla on desinfioiva vaikutus tosin kuin rypsiöljyllä, googlaa oil pulling

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi