Kuinka paljon käyttörahaa viikoksi Kreikkaan?
Olen lähdössä viikoksi Kreikkaan, hotelliin sisältyy aamiainen. Mikä on mielestänne minimisumma jolla 1 henkilö pärjäisi viikon?
Kommentit (24)
Kannattaa ottaa kaikki mitä irtoo!
Tonni. Reissussa ei ole kivaa, jos pitää koko ajan laskea pennejä.
Täältäkin ääni tonnille. Se on minimi minkä itse varaan viikolle etelässä.
Siis yhdelle henkilölle käyttörahaksi tuhat euroa? Saahan sitä menemään vaikka kuinka, jos oikein törsäilee. Meillä oli 700e ja meitä oli kaksi henkilöä. Eli satanen per päivä. Sillä pärjättiin. Syötiin kahdesti päivässä ravintolassa ja ajeltiin bussilla. Ostettiin jotain pientä. Eihän tuo tietenkään mihinkään isompiin ostoksiin riitä, jos vaatteita, kenkiä tai jotain sellaista ostelee.
Käteisenä muutama satanen lompakossa kuten kotimaassakin. Kortilla isommat ostokset.
Tonni. Halvemmallakin pärjää mutta onko se sitten kivaa laskea rahaa..
Kaksi ateriaa päivässä= 40 e x 7 = 280 e
Juomiset, jäätelöt = 20 e x 7 = 140 e
Nähtävyydet = 5 kpl x 10 e = 50 e.
Taksit = 100 e.
Minumi 700 e. Ilman mitään ostoksia.
Syksyllä kävin, meni vähän reilu 500 €.
Vierailija kirjoitti:
1000€
Sen verranko sulla menee Suomessakin viikossa?
Varmaan joku 20000 €. Sitten ei tarvitse laskea pennejä.
1000€/hlö. Meillä tuo sisälsi syömiset, juomiset, pääsyliput, jos käytiin museoissa tms, autonvuokran 2vrk ja vähän ostoksia. Yhtään ei tarvinnut pihistellä, mutta ei tuolla summalla luksustakaan saa. Sillä pärjää hyvin.
Riippuu ihan siitä menetkö telendokselle vai kossille.
Itse olen pärjännyt satkulla per päivä.
No hih. Olen saanut kuulla olevani tuhlari, mutta meillä tuo 1000€ riittää ruoka ja juomapuoleen viidelle ulkomaanreissuissa. Ei sisällä sitten muita esim. auton vuokrausta tai pääsylippuja johonkin, eikä jokapäivä ravintolaruokaa. Vähän huonosti aseteltu kysymys.
Se mikä summa riittää riippuu niin paljon kohteesta ja mitä siellä aiotaan tehdä.
Ruoka ja juoma: onko pääasiassa ulkona ravintoloissa tapahtuvaa vai kokataanko jossain huvilassa ja juodaan ja syödään kaupan antimia
Liikkuminen: julkiset vai auton vuokraus vai kaikki
kävelyetäisyydellä
Nähtävyydet: onko tarkoitus käydä monessa ja paljon ne maksaa
Voi tulla hyvin erilaiset kustannukset jos ravataan suurkaupungin hintavissa nähtävyyksissä ja syödään ravintolassa joka päivä vs. ollaan uima-altaan reunalla ja elintarvikkeet pääasiassa kaupoista.
Huhhuh, tonni viikoksi? Kreikassa? Ymmärtäisin jos New York, mutta Kreikka? Eihän siellä edes tehdä isoja ostoksia, syödään, rentoudutaan ja kierretään jotain nähtävyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, tonni viikoksi? Kreikassa? Ymmärtäisin jos New York, mutta Kreikka? Eihän siellä edes tehdä isoja ostoksia, syödään, rentoudutaan ja kierretään jotain nähtävyyksiä.
Menee toi tonni new yorkissa kohtuuhyvään kahden hengen illalliseen.
1000 ja mulla varmaan jäisi siitä aika paljon, koska en ole mikään himoshoppailija. Lähinnä tarvitsisin rahaa taksiin, busseihin ym. mahdollisiin nähtävyyksien pääsymaksuihin ja ravintoloissa syömiseen ja juomiseen.
Mut yllätyksiä voi sattua joten siksi vähän ekstraa. Ja jos sattuisi niin poikkeuksellisesti että löytäisin jotain joka olisi ihan pakko ostaa.
Ravintolassa menee 1000 €, neljä kertaa päivässä. Eli 28 000 € ravintoloihin.
Taksiin menee 500 € päivässä, eli 3 500 €.
Shoppailuun menee 1000 € päivässä, eli 7 000 €.
Nähtävyyksiin menee 1000 € päivässä, eli 7 000 €.
Yhteensä siis tarvitset vähintään noin 50 000 €.
1000€