Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko onnistuneet säilyttämään lapsenomaisen leikkimielisyyden ja lupsakkuuden aikuistuessa vai oletteko kyynistyneet ja katkeroiituneet elämälle? Miten olette onnistuneet säilyttämään sen?

Vierailija
28.07.2022 |

Toki aikuistuessa arvomaailma muuttuu kokemusten myötä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mitään. On leikin aika. Onko muita leikkimielisiä.

Vierailija
2/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyyninen tai katkera, mutta en nyt sanoisi että olisin lapsenmielisen leikkimielinenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoisa elämänasenne.

Vierailija
4/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kasvaa aikuiseksi ja toiset jää lapsen tasolle ja leikkii leikkejä aikuisenakin

Vierailija
5/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen joka ei osaa joskus leikkiä kuin lapsi menettää paljon.

Vierailija
6/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin se vain on säilynyt, vaikka koviakin olen kokenut. En osaa sanoa, miten olen sen säilyttänyt. Kai se on luonnekysymys. 

Vierailija
7/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisena päivänä olen lapsenomaisen leikkisä ja toisena kyynistynyt ja katkera. Jonain päivinä taas olen jotain ihan muuta. Ei minulla ole mitään yhtä vaihdetta elämän vaihdelaatikossani.

M37

Vierailija
8/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset kasvaa aikuiseksi ja toiset jää lapsen tasolle ja leikkii leikkejä aikuisenakin

Oikeasti aikuiseksi kasvanut tietää, että aikuisuus ja leikkiminen eivät sulje toisiaan pois. Leikkimisenhän ei tarvitse tarkoittaa mitään: "Hei tää barbi ois nyt äiti ja tää menis kauppaan" tyylistä asiaa. Leikkiä/leikitellä voi hyvin monella tavalla. Myös ihan K18 osastolla. 

Vierailija
9/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se "lapsenomainen leikkimielisyys" nyt sitten on. Pakolliset hommat hoidan, muuten teen mitä haluan. Jälkimmäisestä saan vilpitöntä iloa, kuten lapsena. Mutta sama ihminenhän olenkin, vain vanhempi.

Vierailija
10/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin, että elämä on käytännössä roolileikkiä jossa jokainen esittää itseään. Vaikea nykyään ottaa asioita "tosissaan" tai välittää jos herätän jollain epänormaalilla muiden huomion

Vierailija
11/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin joka päivä. Päiväsaikaan lapsen kanssa ja iltasella makuuhuoneessa miehen kanssa. Ilman leikkiä elämä olisi helkkarin tylsää. 

Ja ennen kuin joku pervopena tulee kommentoimaan, lapsen kanssa leikitään tietenkin lasten leikkejä ja miehen kanssa aikuisten leikkejä. 

Vierailija
12/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyyninen tai katkera, mutta en nyt sanoisi että olisin lapsenmielisen leikkimielinenkään.

Se tarkoiittaa luovuutta.

Vierailija
13/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlainen lapsenmielisyys tekee kyllä elämään hyvää. Koko maailman voi nähdä ihmeellisen upeana leikkikenttänä :D

Vierailija
14/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään puistossa keinumassa. Ihan vain koska huvitti tehdä niin. Varmaan osa piti mielipuolena, mutta mitäpä sitten.

N38

Vierailija
15/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, olen ihan vitullinen bimbo, thihihihii!!!

Vierailija
16/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alma 85v kirjoitti:

Tottakai, olen ihan vitullinen bimbo, thihihihii!!!

Alma hyvä, me kaikki naiset olemme vitullisia. 

Vierailija
17/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä ihan mahtava työilmapiiri, koska kukaan ei ole tiukkapipoinen jäkittäjä, vaan kaikki osaavat heittäytyä ja ennen kaikkea nauraa myös itselleen. Välillä meinaa tulla pissat housuun, kun juttu lähtee oikein laukalle. Ja hoidetaan me ne työtkin, eikä vaan käkätetä. 

Vierailija
18/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla säilyi pitkälle aikuisuuteen. Vilkas mielikuvitus auttaa.

Keski-iän kynnyksellä iski työuupumus ja oli tosi kakka duunipaikka. Siihen se jäi. Toivon että se löytyisi vielä. Elämän rikkaus olla luova ja innoissaan kuin lapsi.

Vierailija
19/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tarkoiittaa luovuutta.

Se on tavalllaan vähän sellainen ns lupa itselle vapauteen mutta kuitenkin hyvän maun rajoissa ja etiketit huomioon ottaen eli puhutaaan siis tilannetajusta ja joustavuuudesta. Uskon että asennetta ei voi väkisin tunkea kehenkään tai se tukahduttaa ennemmiinkin vaan siitä pitää tulla ns uusi "normaali" tila tuon luontaiisen vapauden luvan kauttta.

Vierailija
20/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kiikkumassa. Mulle sanottiin - isoo nainen kiikkuu - mua nauratti.