Minä työssökäyvä en pääse lomaileen lasten kanssa, kun ei ole varaa. Mutta naapurin työtön yh lähti tuetulle lomalle.
Siinäpä sitten mietitään, että miksi työnteko ei kelpaa. No ei kelpaa, kun rahat ei riitä edes pieneen lomaan kesällä lasten kanssa mutta sitten kaikkille lusmuille maksetaan kaikki
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
No minulle sossussa aikanaan ehdoteltiin, mutta ei minulla ollut varaa mitään omavastuuta maksaa.
Nyt on vuosi aikaa säästää se omavastuuosuus ja vähän lisääkin huvipuistokäyntiä tms. muuta varten seuraavaan kesälomaan mennessä. Yksinhuoltajatkin maksavat omavastuuosuuden.
Onnistuu sinultakin.
Eikun suunnittelemaan ensi kesän lomaa jo nyt.
Kuinka paljon ap nettopalkkasi on ja miten paljon menee asumiskuluihin? Mietitään, keksittäiskö sun tuloilla joku loma teille.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kaverini yh selittää Mitä kaikkea lapset harrastavat, noh.. työssäkäyvien lapsilla on varaa tasan yhteen harrastukseen.
Niin, kenenkään työssäkäyvän lapset eivät voi harrastaa kuin yhtä harrastusta, ja usein se on joku ilmainen seurakunnan kokkikerho. Työttömät saavat sossusta rajattomasti rahaa harrastuksiin, ja oma hevonenkin ostetaan jokaiselle joka haluaa vaikka ratsastaa. Mutta hei, eikö ole hyvä, että sossu maksaa ne harrastukset, muutenhan kaikki harrastusjärjestäjät menisivät konkurssiin, kun kerran työssäkäyvien lapset eivät kuitenkaan tulisi harrastamaan? Ja sitten tulisi lisää työttömiä ja pitäisi alkaa maksaa yhä useamman harrastuksia, mutta se ei onnistuisi enää, kun kaikki harrastusjärjestäjät ovat itsekin työttöminä. Kas kun yksikään työssäkäyvä ei pysty harrastamaan, kaikkien palkat kun ovat tukia pienemmät.
Jaa. Minä olen pienituloinen ja ollaan käyty tänä kesänä yhdellä ulkomaanmatkalla Euroopassa, ja tehty yksi viikonloppumatka kotimaassa (sis. huvipuistokäynnin), ja on matkustettu tapaamaan sukulaisia ja vielä loppukesästä tehdään päiväretki jonnekin.
Työttömänä tosiaan oli enemmän harrastuksia, koska pystyin viemään lapsen toiselle puolelle kaupunkia ilmaiseen kerhoon. Ei ollut aika pulaa. Ja päivällä oli kaikkea kanssa. Silti taas palkkatuloa saavansa, on enemmän valinnan varaa.
Vierailija kirjoitti:
No toivottavasti ovat edes kiitollisia maksajilleen eli työssäkäyville saamastaan lomasta. Tietysti lapset ovat syyttömiä vanhempiensa työttömyyteen ja mielikuvituksettomuuteen.
Siis täh? Jos veikkausrahoista maksetaan nämä tuetut lomat niin millä lailla ne kaatuvat työssäkäyvien niskaan? Jos työssäkäyvällä on peliongelma niin se ei sentään ole sen tuetun loman saavan työttömän tai vähävaraisen vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kaverini yh selittää Mitä kaikkea lapset harrastavat, noh.. työssäkäyvien lapsilla on varaa tasan yhteen harrastukseen.
Niin, kenenkään työssäkäyvän lapset eivät voi harrastaa kuin yhtä harrastusta, ja usein se on joku ilmainen seurakunnan kokkikerho. Työttömät saavat sossusta rajattomasti rahaa harrastuksiin, ja oma hevonenkin ostetaan jokaiselle joka haluaa vaikka ratsastaa. Mutta hei, eikö ole hyvä, että sossu maksaa ne harrastukset, muutenhan kaikki harrastusjärjestäjät menisivät konkurssiin, kun kerran työssäkäyvien lapset eivät kuitenkaan tulisi harrastamaan? Ja sitten tulisi lisää työttömiä ja pitäisi alkaa maksaa yhä useamman harrastuksia, mutta se ei onnistuisi enää, kun kaikki harrastusjärjestäjät ovat itsekin työttöminä. Kas kun yksikään työssäkäyvä ei pysty harrastamaan, kaikkien palkat kun ovat tukia pienemmät.
Työttömät saa rajattomasti rahaa sossusta?
Kaikkea sinäkin luulet. Minä olen pitkäaikaistyötön perheenäiti ja en ole ikikuuna päivänä saanut sossusta yhtään mitään.
Suomessa on tarkat rajat kuinka paljon voi saada asumistukea asuntoon .jos asut isossa asunnossa niin et saa siihen täyttä tukea .ylimääräisen osan maksat itse.edes toimeentulotuki ei huomioi ylisuurta vuokraa ja läheskään kaikki työnhakijat eivät saa toimeentulotukea .syitä on monia.laki määrittelee nämä asiat .jos asut ylikalliissa vuokra asunnossa saat kelalta kirjoituksen hommata pienempi ja halvempi asunto ja rahaa ei tule yhtään ylimääräistä mistään.tämä sama ruotsinkielellä.vastatkaa aina asiallisesti kun täällä kirjoitellaan vastoin parempaa tietoa asioista ja poistattakaa tarvittaessa väärä tai epäasiallinen kirjoitus .itse olen vakituisessa työsuhteessa ja aina kun on aikaa niin yritän lueskella täällä kieltämättä ihmetellen .tulevat vaalit vaikuttavat .
Suomessa on aivan liian paljon lomapäiviä työntekijöillä verrattuna Yhdysvaltoihin. Suomalaiset on koko ajan lomilla tai vapailla. Eihän se ole ihme, ettei rahat riitä siihen jatkuvaan lomailuun kun koko perhekin pitää aina raahata reissuille mukaan. Liikaa aikaa köyhäinavustusten kadehtimiseen. On se hel vetti, ettei edes työttömän yksinhuoltajan lapsille suotaisi avustettua perhelomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät saa rajattomasti rahaa sossusta?
Kaikkea sinäkin luulet. Minä olen pitkäaikaistyötön perheenäiti ja en ole ikikuuna päivänä saanut sossusta yhtään mitään.
Et sitten tajunnut, että teksti oli sarkasmia?
Ei kai se nyt työttömän vika ole, että sun työnantajasi kieltäytyy maksamasta sulle sellaista palkkaa, joka mahdollistaa loimailun? Kohta varmaan joku väittää, että talvisotakin oli työttömien syytä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
täysihoidolla vielä :D
"Järjestämme tuettuja lomia pienituloisille lapsiperheille, työikäisille, työttömille ja ikäihmisille."
Tuossa lukee että työikäisille et silleen...
Hyvinvointilomia saa anoa kuka vaan. Itsekin olen töissä ja sain tänä vuonna loman. Siitä vaan anomaan kadehtimisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulle sossussa aikanaan ehdoteltiin, mutta ei minulla ollut varaa mitään omavastuuta maksaa.
Nyt on vuosi aikaa säästää se omavastuuosuus ja vähän lisääkin huvipuistokäyntiä tms. muuta varten seuraavaan kesälomaan mennessä. Yksinhuoltajatkin maksavat omavastuuosuuden.
Onnistuu sinultakin.
Eikun suunnittelemaan ensi kesän lomaa jo nyt.
Omavastuuosuus viikon täysihoidosta minulta oli 90€. Ruoka oli mahtavaa. Olin Vääksyssä. Alat säästää jo nyt sitä varten.
Sen siitä saa kun ei ole bodarijuristin kanssa kimpassa.
Jupit lomailee vuosittain tai jopa useasti vuodessa kai nyt sen tiedät? Ollaan palattu 70-luvulle että duunareilla ei ole varaa kuin halpaan ruokaan, 15-vuotta vanhaan huonoon autoon ja asua vuokralla tai lähes purkukuntoisessa velkavetoisessa ok-talossa muuttotappiokunnassa.
Tee niin kuin muutkin, säästä lomaa varten.
Mies joka tienaa yli. 4000€/kk, ei maksa penniäkään lastensa elatuksesta, koska on saanut sovittua käräjillä 0-sopimuksen, kun oli aloittamassa yritystoimintaansa. Yhteiskunta maksaa joka kuukausi hänen puolestaan n.600€ se tekee 7200€ vuodessa ja 72 000€ 10 vuodessa. Kaikille samat säännöt. Lopetettakoon yritystoiminnan kautta pyöritettävä harrastus. Kyllä muut normaalit aikuiset maksavat asumisensa ja lapsensa....
Myös työssä käyvät voivat hakea tuettuja lomia.
Itse en ole koskaan hakenut tuettua lomaa, vaikka voisin perheeni kanssa sellaiselle päästä.
Ne ovat oikeasti aika ankeissa paikoissa, ruokaa muistuttaa sairaalaruokaa ja ohjelma on kuin joltain kuntoutuskurssilta. Niitä tarinoita olen kuullut aivan riittävästi vertaisryhmissä. Ainoa hyvä puoli on se, että saa muutosta arkeen eikä tarvitse siivota.
Vierailija kirjoitti:
Myös työssä käyvät voivat hakea tuettuja lomia.
Itse en ole koskaan hakenut tuettua lomaa, vaikka voisin perheeni kanssa sellaiselle päästä.
Ne ovat oikeasti aika ankeissa paikoissa, ruokaa muistuttaa sairaalaruokaa ja ohjelma on kuin joltain kuntoutuskurssilta. Niitä tarinoita olen kuullut aivan riittävästi vertaisryhmissä. Ainoa hyvä puoli on se, että saa muutosta arkeen eikä tarvitse siivota.
Hah hah, huomaa kyllä, ettet ole ollut. Tutustu kohteisiin ja kerro sitten mikä niistä oli ankea! Myös täältä voi etsiä pht.fi
Kyllä minuakin ottaa päähän, että työttämänä saa samat edut mitä työssäkäyvänä. Edut pitäisi ansaita. Lohduttaudun sillä, että inflaatio osuu pahiten noihin ilmaislomailijoihin.
Itsekin kitisin aikoinani kunnes tajusin jättäytyä tukien varaan. Kukaan ei tykkää kitisijöistä.