Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan ollut työelämässä tässä tilanteessa?

Vierailija
28.07.2022 |

Työtarjous toisaalta, melkein tuplaten paremmalla palkalla. Kerron asiasta pomolle. Pomo änkyttää jotain ja kyselee et onko mitään mitä he voisivat vielä tehdä asialle etten lähtisi. Tästä tuli aika päällikköfiilikset: teillä on viikko aikaa tehdä vastarjous. Tästä viikko eteenpäin: joo tota ei me voida tähän täysin vastata, tää on maksimit mitä voidaan tarjota (60% uudesta tarjouksesta). Noh päätös oli sillä helppo. Yleensä työnhakijat ovat hattu kourassa olevia, mutta kyllä nyt työnantajan edustajat esimiehineen nöyristelivät. Pari projektia meni vihkoon nyt tämän vuoksi mutta elämä on, pomoa näytti harmittavan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni tuli headhuntatutksi, sai paremman tarjouksen. Kertoi pomolle, joka lätki tiskiin sen verran seteleitä, että tuttuni jäi.

Vierailija
2/9 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin kertonut vasta hyväksyttyäni tarjouksen, irtisanoutuessani.

Miksi jäädä firmaan joka ei arvosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, it-alan osaajana aika tavallista. Kerran teki silloinen työnantaja vielä paremman tarjouksen ja peruin työpaikan vaihdon.

Vierailija
4/9 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Et ole uniikki

Vierailija
5/9 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Esimies tarvii hyvää työntekijää enemmän kuin hyvä työntekijä esimiestä. Näin se vaan menee..

Vierailija
6/9 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin kertonut vasta hyväksyttyäni tarjouksen, irtisanoutuessani.

Miksi jäädä firmaan joka ei arvosta?

Ei ole asia niin simppeli: mikään yritys ei mielellään maksa työntekijälle enempää kuin on pakko. Myös työntekijällä pitäisi tuntea oman työnsä arvo.

Vierailija
7/9 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homman jujuhan on tuo, että uusi firma saa kokemusta ja osaamista, ei tarvitse perehdyttää enempää kuin talon tavat, itse työ sujuu ilman perehdytystä. Edellisessä firmassa on oltu ehkä harjoittelijoina, opeteltu juttuja ja oppirahojakin maksettu. Työnantaja todennäköisesti laskee tämän vastatarjoukseen. Uudessa firmassa ei tarvitse. 

Vierailija
8/9 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYökaverille kävi sama ja seuraavassa paikassa työsuhde purettiin koeajalla. Sitten olikin tyhjän päällä.

Vierailija
9/9 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tarvii varata aikaa perehtymiselle - ja se kestää yli koeajan. Siitä ei nyt vaan pääse yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän