VAASA
Aloitan opiskelut Vaasassa syksyllä.
Minkälainen kaupunki on Vaasa??
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana käytiin siellä ryyppäämässä
Go, Laihia!
Olen suomenruotsalainen. Asuin ja opiskelin Vaasassa muutaman kuukauden ja voin kertoa, että en minäkään viihtynyt yhtään siellä. Ei siellä ole yhtään iloisempi vastaanotto, vaikka osaisitkin ruotsia.
Vierailija kirjoitti:
Olen suomenruotsalainen. Asuin ja opiskelin Vaasassa muutaman kuukauden ja voin kertoa, että en minäkään viihtynyt yhtään siellä. Ei siellä ole yhtään iloisempi vastaanotto, vaikka osaisitkin ruotsia.
Siis vuoden. Opiskelin muutaman vuoden siellä. En tietenkään muodostaisi mielipidettä vain kuukauden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
nu vill vi veta mer, är du från Helsingfors eller Åbo? Då förstår vi alla, bara för att pampas är ju någonting annat.
Hieno ja kaunis kaupunki. Rakastan meren läheisyyttä. Ihan kivasti löytyy myös opiskelijamenoja. T. Opiskelija. Kolmas vuosi Vaasassa alkaa kohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nu vill vi veta mer, är du från Helsingfors eller Åbo? Då förstår vi alla, bara för att pampas är ju någonting annat.
Åbo området.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana käytiin siellä ryyppäämässä
Go, Laihia!
Sieki tuli käytyä🥳
Nätti kaupunki, jossa on yksi iso vika: vaasalaiset. Itse opiskelin siellä myös, ja voin kertoa, että alkuasukkaat on todella sisäänpäinlämpiäviä. Yliopistolla sinällään oli tosi jees meno, mutta viikonloput ja loma-ajat yhtä tuskaa, joka helpotti vain jos oli varaa/mahdollisuus lähteä jonnekin muualle, vaikka himaan. Klamydia laulaa, ettävaasalaiset on homeperseitä ja ne todellakin ovat!
Opiskelin siellä aikoinaan yliopistossa. Hienoja muistoja. Nykyään asun Helsingissä työn takia. Vois taas joskus käydä Vaasassa fiilistelemässä. Sweet Waasa ja Strampen. Muistoja muistoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Åbo området.
Du pratar fel dialekt av svenkan. Äsh, en jaksa, olen täysin suomenkielinen ja se, kelle vastasit. Joka tapauksessa moni suomenkielinen ei ymmärrä, että pohjanmaan ruotsinkieliset on jossain määrin eri porukkaa, kuin Turun tai Etelä-Suomen ruotsinkieliset, ketkä osaa myös suomea.
Kommenteissa on todettu että harva jää Vaasaan opintojen jälkeen. Allekirjoitan tämän itsekin, eivät sinne jääneet edes alun perin vaasalaiset opiskelijakollegat. Mutta eikös se ole luonnollinen asia, pienehkön vaikka vireän kaupungin elinkeinoelämä ei tarvitse vuosittain valmistuvaa satojen ellei yli tuhannen opiskelijan työpanosta. Yliopistot ja AMK:t on tarkoitettukin palvelemaan koko maata, ei pelkästään sjaintikuntaansa.
Mihin baariin kannattais mennä Vaasassa
Vierailija kirjoitti:
Mihin baariin kannattais mennä Vaasassa
Ehkä teatro
Swinger toimintaakin löytyy jos kiinnostaa