Eroottinen synnytys?
Olen lukenut etta jotkut naiset kokevat synnytyksen eroottisena ja jopa kokevat orgasmin. Itsella ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olisi kiva kuulla jos jollain on asiasta tietoa.
Kommentit (8)
Heh, kuulosti vaan niin uskomattomalta. Mutta kun miljoonat naiset ovat synnyttäneet, kaippa sinne niitä eroottisiakin kokemuksia mahtuu! :D
Mutta laitetaanpa linkkia kehiin http://www.timesonline.co.uk/article/0,,8123-2238733,00.html
Tällä mammalla oli ainakin eroottisuus kaukana, puhumattakaan orgasmeista, vaikka kaksi suht helppoa ja ihanaa synnytystä olenkin saanut kokea :)
Aika uskomattomalta tuntui kyllä tuon kirjan kirjoittajan otanta, oliko että jopa 20% synnyttäjistä olisi kokenut sen eroottisena... mistä lie kyselykaniininsa hakenut kun tuollaisia lukemia saa, ei ainakaan ihan satunnaisotannalla!
Mutta kaipa se joillekin lie sitten mahdollista, minusta vaan tuntuu että vaikka erogeeniset alueet stimuloituisivatkin niin se tuntuisi niissä tuskissa kyllä aikamoisen epämiellyttävältä. Mutta tää naisen kroppa on niin outo ja toimii kaikilla eri tavalla :)
Coe rv 40+2
...minä (ilokaasun inspiroimana...) kävin yhdessä vaiheessa ehdottelemaan miehelle. Hän vaan totesi että taitaa just nyt olla vähän varattua siellä. :)
Mutta todistettavasti oli siis seksi mielessä ainakin jossain vaiheessa synnytystä.
Kokonaisuutena synnytys ei eroottinen tapahtuma, ennemminkin jännittävä ja mielenkiintoinen.
Kun luin viestin niin ajattelin että just joo ja jippii. Minulla on kolme synnytystä takana ja ei niistä kyllä yksikään ole ollut lähelläkään eroottisia. En kokenut missään vaiheessa että olisi tehnyt mieli seksiä orgasmista puhumattakaan. Täytyy silti sanoa että tunsin suurta läheisyyden tunnetta mieheeni. Hän oli siinä vieressäni ja tuki minua ja jakoi kivun henkisesti kanssani. Tunsin rakastavani häntä enemmän kuin koskaan ennen. Tällä ei kuitenkaan ollut mielestäni mitään tekemistä eroottisuuden kanssa.
kun kävimme tutustumassa tulevaan synnytyssairaalaan ja synnytyssaleihin, ja ihmiset kyselivät että saako tuoda esim omaa musiikkia ja saako mies olla mukana, ja saako syödä tai juoda kun synnytys on alkanut ja saako vaikka nukkua epiduraalin antamisen jälkeen, niin kätilö totesi että melkein mitä vaan mitä mieleen tulee joka helpottaa naisen oloa taikka nopeuttaa hidasta avautumista, että on täällä seksiäkin harrastettu. Eräs pariskunta siis laittoi ovet säppiin ja rupesi hommiin. Tarina ei kerro että missä synnytyksen vaiheessa silloin mentiin, mutta luulisin että oli gallonakaupalla ilokaasua mennyt molemmille siinä vaiheessa :-)
Toisaalta orgasmi varmaan rentouttaa etenkin lantionpohjan lihaksia niin kokonaisvaltaisesti että luulisi että se edistää vauvan ulostuloa.
Ensimmäiset imetyspäivät olivat kyllä kaukana mistää hyvistä fiiliksistä, ne kun laukaisivat supistuksen kaltaiset kouristukset joka kerta, ei kiva.
Tosi vaikea kuvitella...! Olen kyllä itse lukenut samaa imetyksestä ja sen ymmärränkin hyvin, mutta tuntuu ihan mahdottomalta että synnytys voisi kipuineen ja suurine psyykkisine muutoksineen olla eroottinen kokemus. Mistä olet lukenut aiheesta?
Coe