Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nainen on lähes aina se joka muuttaa miehen takia?

Vierailija
27.07.2022 |

Ei siis aina mutta suurimmaksi osaksi.
Omalla kohdalla kahdesti olen miehen takia muuttanut eri paikkakunnalle ja nyt ajattelen etten enää ikinä muuta miehen takia. Silti kaikki keitä tavannut tai tapaillut niin jokainen mies sanonut että ei muuta. Mihin on kompromissit jäänyt että voisi etsiä yhteisen kodin puolivälistä jos keskenäistä välimatkaa on. Tai vaikka asuisi samassa paikassa niin miksi on niin vaikea miehille muuttaa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on munaa sanoa, ettei muuta, niin nainen vikisee ja muuttaa.

Vierailija
2/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

En tajua näitä aloituksia, joissa joku esittää täysin keksityn väitteen totuutena ja kysyy sitten, miksi niin on.

Yhtä hyvin voisin kysyä, miksi kaikki James Bondit ovat aina suomalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukaan mies ei ole muuttanut minun takiani. Saattaisin olla lapseton sinkku jos olisin vaatinut miestä muuttamaan perässäni jonnekin.

Vierailija
4/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on munaa sanoa, ettei muuta, niin nainen vikisee ja muuttaa.

Ukot tilailee akkoja.

Vierailija
5/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kylläkin muutti minun luokseni. Ennen muuttoa ajoi puoli tuntia suuntaansa tapaamaan edestakaisin myöhään iltaisinkin.

Vierailija
6/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailet jotain jästipäitä.

Vierailija
7/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh taas. Oikeassa maailmassa sukupuoli ei taida olla se, mikä määrittää kumpi muuttaa, vaan ne erilaiset yksilölliset tekijät elämäntilanteessa.

Meillä mies vaihtoi töitä, että pääsi mun paikkakunnalle, ja muutti mun asuntoon (no enää se ei oo mun asunto, vaan meidän yhteinen toki). Jos elämäntilanteet työmahdollisuuksien ja asuntojen suhteen ois ollut erilaiset, oltais voitu tehdä toisinpäin.

Vierailija
8/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on useimmiten enemmän rahaa jolloin järkevää muuttaa miehen mukana. sitten jos naisella on enemmän rahaa niin hän vaatii miestä maksamaan saman summan vaikka tämä olisi miehelle mahdotonta uudella paikkakunnalla.

Vierailija
9/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista ilmiötä.

Vierailija
10/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan muuttoja toiseen maahan tms. niin kyllä ne menevät useammin miehen uran mukaan kuin naisen. Taloudelliset syyt. Miehet pitävät uraansa tärkeämpänä kuin naisten uraa tai naiset omaansa. Tiedäpä häntä miksi.

Vierailija
11/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpölöpön keksitty yleistys taas. Meillä mies muuttanut minun töitteni mukana. Aika moni miespuolinen sukulaiseni myös muuttanut naispuolisen osapuolen paikkakunnalle, tai jopa ulkomaille naisen mukana.

Vierailija
12/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole muuttanut kenenkään luo. Miehet on muuttaneet mun luo.

Vierailija
13/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reunalta huutelen ja kysyn miten teidän miehenne(tai naisenne)on asunut ennen muuttoa? Omakotitalosta tuskin kovinkaan moni on valmis muuttamaan jos toinen asuu vaikka kerrostalossa.

Vierailija
14/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muutitko miehen perässä vai miestä karkuun?" on minulta kysytty. En. Ainut kerta, kun mies on millään tavalla liittynyt minun muuttoihini, olen muuttanut miehen kanssa.

Mies on kerran muuttanut minun luokseni. Syy oli se, että minulla oli yliopisto-opinnot ihan alussa, ja miehen asuinpaikkakunnalta olisi ollut liian pitkä matka mihin tahansa kaupunkiin, missä sitä alaa olisi voinut opiskella. Mies löysä oman alansa töitä sieltä, missä minä asuin.

Viimeksi muutimme yhdessä mieheni kanssa, mieheni työn perässä.

Vierailija
15/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs olette heikkoja?

Vierailija
16/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia en miehen kanssa koskaan ole edes asunut yhdessä!

Vierailija
17/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se, kumman on helpompi vaihtaa työpaikkaa, hän muuttaa. Jos siis tasavertaisesta suhteesta on kyse.

Jos toinen osapuoli sanoo suoraan, että ei muuta, eikä ole valmis perustelemaan, miksi ei voi muuttaa, silloin hän ei ole niin kiinnostunut, että hänen kanssaan kannattaisi yhteen muuttaa. Mutta jos on hyvät perustelut, miksi ei muuta, silloin asia on eri.

Vierailija
18/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset haluavat enemmän muuttaa yhteen.

Vierailija
19/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kodissa on siistimpää. Ei ole tiskejä ja pyykkejä lojumassa, ja pikaruokapakkauksia hujan hajan. Mutta ei tietenkään enää naisen muutettua sinne soffalle makoilemaan ja "kotitöitä tekemään".

Vierailija
20/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muuttaa joka saa töitä tai opiskelupaikan tai jonka työt voi tehdä etänä.