Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies pyysi mukaansa ystävänsä luo

Vierailija
27.07.2022 |

Miesystävä toivoi minun lähtevän mukaansa kun hänen ystävänsä kutsui hänet kylään ja minäkin olen kuulemma tervetullut. Päätin lähteä mukaan, sillä mulla on vapaailta eikä muitakaan suunnitelmia. Noh, meno täällä paljastui olemaan sitä, että herrat keskustelevat peleistä ja minä täysin tietämättömänä koko aiheesta istun vain hiljaa vieressä. Kysyin miehen ystävältä kuulumisia, mutta se kuitattiin lyhyesti eikä keskustelu jatkunut pidemmälle. Kiva, että heillä on yhteinen harrastus, mutta miksi ihmeessä minut kutsuttiin mukaan, jos illanvieton tarkoitus on että jätkät vaan pelaa. :D

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä?

Tämä olisi aika olennainen tieto. Varmaan max 20. Pariskunnalla ei mitään yhteistä. Me ainakin ollaan kiinnostuneita edes jostain samoista peleistä.

Vierailija
22/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävikö edes mielessä kysyä mitä pojat olivat suunnitelleet?

Kutsu oli, että tulkaa istumaan iltaa luokseni. Ei ollut puhetta miesten välisestä peli-illasta. Ap

Sinä et saanut pelata?

Vaikka en mitään näistä peleistä ymmärräkään, niin pyysin saada osallistua. Vastaus oli että " ehkä vähän myöhemmin". Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli ns small talk kutsu, josta sinun olisi pitänyt älytä kieltäytyä? Ei ole mitään amerikantiedettä päätellä, että kenenkään motiivi ei ole tuossa tilanteessa sinun viihdyttäminen vaan ne keskinäiset jutut, joissa sinun tulisi luovia.

Ei kai ketään viihdyttää tarvitse, mutta jos kutsutaan kylään, niin vieras olisi kohteliasta huomioida edes jotenkin?

Häntä kiellettiin osallistumasta pelaamiseen? Mukautuminen koskee vain koskee vain kutsujia? Minusta se on talossa talon tavoilla.

Vuorovaikutus toki vaatii osallistumista kaikilta osapuolilta. Mutta jos kutsut jonkun luoksesi, oletat, että hän uutena ja vieraana ohjaa keskustelua? Mielestäni päävastuu on sillä kutsun antajalla tai tässä tapauksessa ainakin aloittajan kumppani voisi yrittää luoda sellaista keskustelua, joihin sekä kaveri että puoliso voisivat osallistua.

Kyllä voi yrittää osallistua keskusteluun. "Mistä tässä teidän pelissä on kyse? Mikä on tavoite?" Varmasti saa heidät innolla kertomaan ensimmäiset puoli tuntia. Sitten voit tehdä tarkentavia kysymyksiä. Samalla lailla minä kyselen miehen ystävän vaimon työstä, sisustuksesta, puutarhasta, lapsista, millä reseptillä hän on tehnyt meille tarjoamansa piirakan, missä he kävivät lomalla. En minä niilläkään tiedoilla mitään varsinaisesti tee, opin tietämään, mikä häntä kiinnostaa. Sitä sanotaan small talkiksi. Peleistä voi kysellä samoin.

Vierailija
24/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollaan porukalla, niin kohteliasta olisi se, että tekeminen on jotain sellaista johon kaikki voi osallistua

Vierailija
25/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävikö edes mielessä kysyä mitä pojat olivat suunnitelleet?

Kutsu oli, että tulkaa istumaan iltaa luokseni. Ei ollut puhetta miesten välisestä peli-illasta. Ap

Sinä et saanut pelata?

Vaikka en mitään näistä peleistä ymmärräkään, niin pyysin saada osallistua. Vastaus oli että " ehkä vähän myöhemmin". Ap

Teidän ilta olisi mennyt, kun he opettavat sinulle alkeita. Ensin on hyvä katsella kun muut pelaavat, jos et tunne peliä lainkaan, ja kysellä, miksi mitäkin tehdään.

Et ole poikaystäväsi kanssa yhtään keskustellut siitä pelistä, etkä yrittänyt pelata hänen kanssa? Mikä peli on kyseessä?

Vierailija
26/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ollaan porukalla, niin kohteliasta olisi se, että tekeminen on jotain sellaista johon kaikki voi osallistua

Yksi seurustelun ja yhdessä tekemisen muoto on, että jotkut pelaa ja toiset katselee.

Tosin se olisi hyvä kertoa jo siinä, kun sinne kutsutaan, että illan ohjelma on tämä peli

Edelleen, minkä ikäisistä on kyse?

Vierailija
27/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli ns small talk kutsu, josta sinun olisi pitänyt älytä kieltäytyä? Ei ole mitään amerikantiedettä päätellä, että kenenkään motiivi ei ole tuossa tilanteessa sinun viihdyttäminen vaan ne keskinäiset jutut, joissa sinun tulisi luovia.

Ei kai ketään viihdyttää tarvitse, mutta jos kutsutaan kylään, niin vieras olisi kohteliasta huomioida edes jotenkin?

Häntä kiellettiin osallistumasta pelaamiseen? Mukautuminen koskee vain koskee vain kutsujia? Minusta se on talossa talon tavoilla.

Vuorovaikutus toki vaatii osallistumista kaikilta osapuolilta. Mutta jos kutsut jonkun luoksesi, oletat, että hän uutena ja vieraana ohjaa keskustelua? Mielestäni päävastuu on sillä kutsun antajalla tai tässä tapauksessa ainakin aloittajan kumppani voisi yrittää luoda sellaista keskustelua, joihin sekä kaveri että puoliso voisivat osallistua.

Kyllä voi yrittää osallistua keskusteluun. "Mistä tässä teidän pelissä on kyse? Mikä on tavoite?" Varmasti saa heidät innolla kertomaan ensimmäiset puoli tuntia. Sitten voit tehdä tarkentavia kysymyksiä. Samalla lailla minä kyselen miehen ystävän vaimon työstä, sisustuksesta, puutarhasta, lapsista, millä reseptillä hän on tehnyt meille tarjoamansa piirakan, missä he kävivät lomalla. En minä niilläkään tiedoilla mitään varsinaisesti tee, opin tietämään, mikä häntä kiinnostaa. Sitä sanotaan small talkiksi. Peleistä voi kysellä samoin.

Näin minä juurikin yritin tehdä, mutta ihan sama kysynkö peliin liittyviä asioita vai jotain muuta, niin vastausta ei kuulu ja he keskittyvät pelaamiseen. Olen aika hyvä keskustelemaan, mutta jos kaikki yritykset aloittaa keskustelu vain blokataan, niin en väkisinkään voi. Ap

Vierailija
28/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi seurustelun ja yhdessä tekemisen muoto on, että jotkut pelaa ja toiset katselee.

Tosin se olisi hyvä kertoa jo siinä, kun sinne kutsutaan, että illan ohjelma on tämä peli

Edelleen, minkä ikäisistä on kyse?

Ollaan n. 30v kaikki. Ap

Vierailija
29/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei luota sinuun ja otti mukaan että olet siinä katseen päässä. Miehillä on jokin kuudes aisti sille, että vaimolle on patukkaa tarjolla jossain muualla.

Vierailija
30/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minä juurikin yritin tehdä, mutta ihan sama kysynkö peliin liittyviä asioita vai jotain muuta, niin vastausta ei kuulu ja he keskittyvät pelaamiseen. Olen aika hyvä keskustelemaan, mutta jos kaikki yritykset aloittaa keskustelu vain blokataan, niin en väkisinkään voi. Ap

Mitä mies sanoi kun keskustelitte asiasta jälkikäteen?

Vierailija
31/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se ei luota sinuun ja otti mukaan että olet siinä katseen päässä. Miehillä on jokin kuudes aisti sille, että vaimolle on patukkaa tarjolla jossain muualla.

Hohhoijaa

Vierailija
32/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, nyt ainakin tiedät ettei nuo illat ole sinun juttu.

Vierailija
33/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa

Sekin voi olla mahdollista. Ikävämpi mahdollisuus on se, että ap on käsilaukku ilman omaa tahtoa. Eli mies kuljettaa häntä mukanaan kuin kännykkää ja avaimia koska ap nyt sattuu olemaan hänen omaisuuttaan ja kuuluu hänen tyyliinsä niin kuin tietyt vaatteet tai maneerit. AP.n tarkoitus on vain istua hiljaa ja hymyillä, tuoda juotavaa pyydettäessä. 

Vierailija
34/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo pyysi mukaan shoppailemaan. Selvisi että kuljen hänen kanssaan naisten vaatekaupoissa, ja toimin lähinnä lompakkona + kantojuhtana.

Vierailija
35/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pakko myöntää. Ollu samassa jutussa mukana. Siellä oli mukava ja komea mies. Sitä ei kiiinnostanut noi jutut ja juteltiin niitä näitä. Mä ihastuin tähän mieheen, kun sitä ei kiinnostanu noiden touhut jne. Pyysin tätä ulos juttelee. Kaikki ok ja oli että ei kiinnnosta nää touhut yhtään. Kyselin kaikkea jne. Tää oli ei vaan myöskään jaksa jotain peliluolaa. Olin valmis pettämään miestäni tämän komean kanssa. Ehdotin, että tuutko tonne taakse ja hoidellaan asiat. Kun sanoin, niin tämä mies oli mitvit. En tule, koska olen menossa naimisiin. Hänen tuleva vaimo haki hänet. Kun katsoin sitä tulevaa vaimoa, niin en ihmetellyt. Kaunein nainen ikinä.

Vierailija
36/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oli kohtelias ja sanoi kutsuessaan, että "Miia" on tietysti myös tervetullut.

Mies oli kohtelias sanoessaan, että olet toki myös tervetullut.

Sinä olisit kohtelias yrittäessäsi ymmärtää miehesi harrastusta, ehkä jopa kokeilla pelata tai ainakin katsoa vähän.

Nyt olet tavannut kaverin, ja tiedät, minkä aiheiden ympärillä heidän tapaamiset pyörii. Voit ensi kerralla sanoa, "mene sinä vain kulta, teillä on varmasti kivaa poikien kesken". Ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Mä en kyllä ymmärrä tällaisia pelejä. Jos haluaa

mennä yksin, sanoo, että meillä on kahdenkeskisiä juttuja. Jos päätetään, että kutsutaan vieras, hänet huomioidaan.

En edes ymmärrä miksi miehelle pitäisi tuolleen söpöstellä vain koska hän ei osaa sanoa suoraan, mitä haluaa tehdä. Mitä ihmeen tossuja te olette?