Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun ihan kaikki siivousvinkit on sellaisia että kippaa soodaa tai etikkaa ja liota noin 1 vrk!

Vierailija
27.07.2022 |

Miksi ei vaan voi olla sellaista että osta tokmannilta wxzy power -puhdistusainetta ja pyyhi sillä tahrat pois.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on hellassa ihan levyt niin niitä reunoja voi puhdistaa sokeripalalla. Siivouliinat erilaisiin tarkoituksiin on hyvät.

Tämä sokeripalaohje on ihan käsittämätön! Jos kostuttaa sokeripalan, se hajoaa atomeiksi. Jos yrittää hinkata kuivalla, saa se vain hellan naarmuille ja kynnen aluset verille, mutta paska on ja pysyy.

Vierailija
22/31 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sooda on hyvää ja etikka on hyvää, niin mitä jos ne sekoittaisi keskenään. Onko tuloksena superpesuaine?

Sooda on emäs, etikka on happo. Sekoitettuna neutraali liuos, yhtä tehokas kuin pelkkä vesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vinkit on alkujaan varmaan jotain Marttojen vinkkejä, että halvallakin voi siivota.

No enpä tiedä. Kahdella eurolla saa litran käsitiskiainetta, josta tekee ämpäritolkulla siivuosainetta veteen laimentamalla.

Vierailija
24/31 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvin ja helpoin siivous on pyytää naapurin mumma tekemään se. Vanhukset tykkää kun saavat olla hyödyksi. Kiitokseksi kunnon kahvit ja pullaa.

Vanhat ihmiset tykkää keittää kahvia ja leipoa pullaa. Ei tarvitse itse niitäkään tehdä.

Vierailija
25/31 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vinkit on alkujaan varmaan jotain Marttojen vinkkejä, että halvallakin voi siivota.

No enpä tiedä. Kahdella eurolla saa litran käsitiskiainetta, josta tekee ämpäritolkulla siivuosainetta veteen laimentamalla.

Ja tällä voi siivota kaiken. Ei pilaa pintoja, eikä jätä raitoja peileihin tai lasipintoihin.

Vierailija
26/31 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tällä voi siivota kaiken. Ei pilaa pintoja, eikä jätä raitoja peileihin tai lasipintoihin.

Puhdistaa saunankin paremmin kuin saunanpesuaineet. Irrottaa ihosta erittyneen rasvan tehokkaasti.

Vierailija
27/31 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en todellakaan ala siivoamaan pintoja etikalla tai soodalla. Sooda hio pintoja ja kaikkiin pintoihin ei käy hapan etikka.

Käytän edelleen yleispuhdistusainetta, ikkunanpesuainetta ja fairya. Parketille, kivipinnoille toki oma puhdistusaineensa.

Ei veteen liukeneva sooda mitään hio. Fairy vaahtoaa niin hullun lailla ja vielä haisee, että käytän mieluummin mitä tahansa muuta hajustamatonta tiskiainetta, joka on itse asiassa yleispesuainetta.

Sooda ja varsinkin etikka korvaavat ne vahvat aineet, kuten kodin putkimiehet ja vessanpesuaineet.

Vierailija
28/31 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinänsä mieluummin etikkaa ja soodaa kuin jotain järkyttäviä syövyttäviä aineita joita ei missään nimessä saisi roiskua silmiin (kloriitti, kodin putkimies, mitä näitä on)

Ei se silmä etikastakaan tykkää.

Eikä soodasta.

Vierailija
29/31 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en todellakaan ala siivoamaan pintoja etikalla tai soodalla. Sooda hio pintoja ja kaikkiin pintoihin ei käy hapan etikka.

Käytän edelleen yleispuhdistusainetta, ikkunanpesuainetta ja fairya. Parketille, kivipinnoille toki oma puhdistusaineensa.

Ei veteen liukeneva sooda mitään hio. Fairy vaahtoaa niin hullun lailla ja vielä haisee, että käytän mieluummin mitä tahansa muuta hajustamatonta tiskiainetta, joka on itse asiassa yleispesuainetta.

Sooda ja varsinkin etikka korvaavat ne vahvat aineet, kuten kodin putkimiehet ja vessanpesuaineet.

Fairy on tehokkaampaa kuin muut käsitiskiaineet. Sitä tulee laittaa paljon vähemmän.

Vierailija
30/31 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käytä ylläpitosiivoukseen mitään aineita, ja kalkinpoistoihin yms käytän sitten ihan hyvällä omallatunnolla myrkkyjä kun niin harvoin menee.

Sama. Käytän yleensä vain vettä mutta joskus, tarpeen vaatiessa, käytän myös pesuaineita. Tiskaamiseenkin käytän vain vettä. Minulla ei ole ollut tiskiainetta pitkään aikaan koska ei sitä tarvitse (tiskikonetta minulla siis ei ole).

Vierailija
31/31 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fairya saa hajuttomana. Itse olen oikeasti huomannut eron Fairyn ja esim. Pirkan tai muun halpiksen välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän