Pääsin työharjoitteluun, tajusin vihaavani alaani.
Pari kuukautta harjoittelussa kituuttamista takana, inhoan tätä ihan koko sydämestäni ja ymmärrän että minulla on ollut ihan vääristynyt kuva koko alasta. Valmistuminen on niin lähellä etten voi oikein jättää leikkiäkään kesken.
Aikaisemmin olen ollut opiskelujen ohella ns. pskaduunissa mitä yleisesti haukutaan, mutta itse olen nauttinut taas sitten siitä työstä kovasti. Inhottaa tajuta tässä vaiheessa että soveltuisin siis todennäköisesti paljon paremmin ihan erityyppisiin työtehtäviin.
Kommentit (8)
Oletko varma että inhoat tuota työtä kaikkilalla? Tarkoitan että jos opiskelet vaikka lastenhoitajaksi niin toki perustyö on varmaan aikalailla aina samanlaista mutta siinä on iso ero hoidatko yksin lapsia perhepäivähoitajana vai yhtenä monesta päiväkodissa. Ja päiväkotien välillä on paljon eroa sen mukaan minkälaiset lapset ja hoitajat. Eli voisiko työ jossain muussa yrityksessä olla mukavampaa tai löytyykö siitä erilaisia työnkuvia?
Jos kumminkin alat tuntea työniloa niin istahda hetkeksi kunnes tunne menee ohi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma että inhoat tuota työtä kaikkilalla? Tarkoitan että jos opiskelet vaikka lastenhoitajaksi niin toki perustyö on varmaan aikalailla aina samanlaista mutta siinä on iso ero hoidatko yksin lapsia perhepäivähoitajana vai yhtenä monesta päiväkodissa. Ja päiväkotien välillä on paljon eroa sen mukaan minkälaiset lapset ja hoitajat. Eli voisiko työ jossain muussa yrityksessä olla mukavampaa tai löytyykö siitä erilaisia työnkuvia?
Tilanne on verrattavissa siihen, että opiskelisin lastenhoitajaksi ja tajuaisin työharjoittelussa että inhoan lapsia koko sydämestäni vaikka pidin itseäni ennen lapsirakkaana ihmisenä. Alani työnkuva on aika sama joka paikassa, tästä poikkeavat työn on kiven alla. Työ on vastuullista ja 90% paperinpyörittelyä sen varsinaisen tekemisen sijaan, tekemisen aikanakin pitää olla valppaana koko sen ajan jos joutuu myöhemmin raportoimaan asiasta, muuten teit turhaan. Olen helposti stressaavaa tyyppiä ja olen näköjään paljon parempi sellaisessa aivot narikkaan - tyyppisessä raatamisessa kuin tässä stressihelvetissä. ap
Amis? Lue loppuun kerta olet jo loppusuoralla. Elämä on paljon helpompaa kun on ainakin yksi koulutus alla. Esim. voit hakea AMK ja yliopistoon ja työkkäri ei anna karenssia yms.
Vierailija kirjoitti:
Amis? Lue loppuun kerta olet jo loppusuoralla. Elämä on paljon helpompaa kun on ainakin yksi koulutus alla. Esim. voit hakea AMK ja yliopistoon ja työkkäri ei anna karenssia yms.
Ei ole valitettavasti amis, eli ensikertalaisuuskin on jo käytetty tähän turhuuteen. ap
Katso jotain muuta. Älä kidu. Sano ajoissa niin löytävät toisen tilalle, jos on kriittinen ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on verrattavissa siihen, että opiskelisin lastenhoitajaksi ja tajuaisin työharjoittelussa että inhoan lapsia koko sydämestäni vaikka pidin itseäni ennen lapsirakkaana ihmisenä. Alani työnkuva on aika sama joka paikassa, tästä poikkeavat työn on kiven alla. Työ on vastuullista ja 90% paperinpyörittelyä sen varsinaisen tekemisen sijaan, tekemisen aikanakin pitää olla valppaana koko sen ajan jos joutuu myöhemmin raportoimaan asiasta, muuten teit turhaan. Olen helposti stressaavaa tyyppiä ja olen näköjään paljon parempi sellaisessa aivot narikkaan - tyyppisessä raatamisessa kuin tässä stressihelvetissä. ap
Voitko ajatella että sitten kun työtä olisi tehnyt vuoden tai pari niin se olisi rutiinia ja tehtävissä rennommin?
Entiseen aikaan eli minun nuoruudessa harjoittelua vaadittiin monelle alalle ENNEN opiskelun aloittamista. Silloin monelle jo selvisi ajoissa se, jonka sinä huomaat vasta opintojen loppuvaiheessa.
Lusi se kuitenkin loppuun ja hae sitten jollekin muulle alalle. Saat nykyisistä opinnoistasi paljon hyväksilukuja ainakin yhteisistä opinnoista. Kouluttaudu sille "paskaduunialalle" vaativampiin tehtäviin. Nykyisestä koulutuksestasi tulee joka tapauksessa olemaan hyötyä siinä vaiheessa, kun haet jollekin sellaiselle kurssille tai muuhun työhön, jossa edellytetään minkä tahansa tutkinnon suorittamista.