G: Pitäisikö asiakaspalvelijan osata puhua suomea ?
Tuli mieleeni, kun kävimme tästä keskustelua Suomessa automatkailtuamme. Tuli muutaman kerran vastaan tilanne, että ravintolassa ei työtekijä osannut suomea. Ja tottakai, englantiin vaihdoimme, mutta kiinnostaa kulla palstan mielipidettä ja mielellään juuri jokin näkemys myös.
Kommentit (4)
Ehdottomasti. Esim. entisenä taksiautoilijana ihmettelen tätä nykymenoa kun asiakkaat joutuvat itse kirjoittamaan kohdeosoitteensa kuljettajan navigaattoriin, että kuski löytää perille. Kuljettaja kun ei ymmärrä, mitä asiakas puhuu niin ei osaa sitten kirjoittaa osoitettakaan .
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti. Esim. entisenä taksiautoilijana ihmettelen tätä nykymenoa kun asiakkaat joutuvat itse kirjoittamaan kohdeosoitteensa kuljettajan navigaattoriin, että kuski löytää perille. Kuljettaja kun ei ymmärrä, mitä asiakas puhuu niin ei osaa sitten kirjoittaa osoitettakaan .
No en kyllä sellaisessa taksissa kauan istuisi.
Suomi on Suomen virallisia kieliä, joten suomella pitää pystyä asiakkaita palvelemaan. Voisiko tehdä kantelun jonnekin jos suomi ei onnistu?
Tekeväthän mannetkin kaikenlaisista syrjintäkokemuksistaan kanteluita
...
Totta kai.
Jos on vaikka yksin ja joku asiakas voi huonosti, täytyy ymmärtää pitääkö kutsua ambulanssi vai riittääkö vaikka vesilasi.