Jos kaupassa tiputtaa lattialle esim appelsiinin niin pitäisikö se laittaa takaisin muiden joukkoon vai kertoa myyjälle että tipahti ja antaa myyjälle?
Joku paistopistetuote tms nyt on selvä (että lattialtabpoimitaan käsin ja muiden joukkoon vaan sanomatta mitään) mutta miten jotkut tuollaiset kasvikset missä kuori? Entä tomaatti?
PS. Se paistopiste oli vitsi
Kommentit (21)
Se on mennyt pilalle ja menis muutenkin roskiin, joten ihan sama laittaa taskuunkin, parempi että menee käyttöön kuin haaskuuseen.
Ei mitään nostella pa*kaselta lattialta enää myyntiin. Myyjät kyllä kulkiessaan korjaavat pois kulkiessaan. Mitä lie koiran jätöksiä kengänpohjissa kulkeutuu.
En laittaisi joukkoon, myyjä sen varmaan laittaa. Tavaraa muutenkin pyöritellään ja lajitellaan lattioilla, ja olen nähnyt myyjän kyllä pudottelevan ruokia ja pistävän vaan hyllyyn.
Minulta tipahti joskus vahingossa pieni jogurttipurkki lattialle niin että purkkiin tuli halkeama, tyrkkäsin sen vain jalallani sivuun seinustalle. Otin siis toista purkkia ja vieressä ollut purkki olikin huonosti ja tippui. Sieltä sen siivooja löytää ja laittaa roskikseen. Jos joku tuote on huonosti paikoillaan niin ei siitä putoamisesta tarvitse sen kummempaa ilmoitella, sehän on kauppojen normaalia hävikkiä. Eri asia jos niitä pudottelisi.
Toinen kysymykseeni on se, että kuka OIKEASTI vie pudonneen mandariinin myyjälle tilanteessa missä myyjää ei edes näy mailla halmeilla? Väittäisin että valtaosa joko 1. jättää mandariinin lattialle sanomatta sanaakaan tai 2. heittää mandariinin takaisin muiden joukkoon sanomatta sanaakaan
Kerron aina myyjälle, tai laitan sen selkeästi sivuun. Kerron myös, jos olen rikkonut jotain, esim. viili purkki tippunut lattialle.
Hedelmät usein kierivät, kun se on aseteltu vinoissa hyllyissä niin korkeiksi torneiksi.
Etkö pese appelsiinia kotona?Kuka tahansa voi lämiä sitä kaupassa likaisilla käsillä mutta jos tippuu lattialle niin pitäisi heittää pois?Sehän kuoritaankin vielä.
Vierailija kirjoitti:
En laittaisi joukkoon, myyjä sen varmaan laittaa. Tavaraa muutenkin pyöritellään ja lajitellaan lattioilla, ja olen nähnyt myyjän kyllä pudottelevan ruokia ja pistävän vaan hyllyyn.
Hyi. Mikähän hygieniataso myyjien vuoksi kaupoissa on? Tampereella on kärpäsiä kaupoissa, paistotuotteissakin ja vähättelevät ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei takaisin joukkoon. Jotkut roskiskamaa, lattia on kaupoissa hyvin likainen.
Höpsis... mites kun ostat vaikka meikkejäkin, niitä puteleita on lajiteltu siellä lattialla. Tai ylipäänsä kaikki, koreja pidetään lattialla ja potkitaan eteenpäin, sitten ne pinotaan, koskaan ei pestä, kuten ei kyllä kärryjäkään ainakaan näillä seuduilla, lopulta paska on kassahihnalla. Ja ihmisten likaiset kassit, hanskat jne.
Eikä ne kaatopaikkaolosuhteissa elävät poimijatkaan kovin hygieenisia ole, peseydytään varmaan kasteluvesissä kerran vuodessa, myös esim. Espanjassa.
Tiputtamis-verbi kielletty av:ssä (ei koske nesteitä)
Vierailija kirjoitti:
Kerron aina myyjälle, tai laitan sen selkeästi sivuun. Kerron myös, jos olen rikkonut jotain, esim. viili purkki tippunut lattialle.
Hedelmät usein kierivät, kun se on aseteltu vinoissa hyllyissä niin korkeiksi torneiksi.
Olen tuskaillut monesti noiden hedelmäkekojen kanssa, ne vinot hyllyt ovat todella hankalia. Välillä on ihan sama mistä kohtaa yrität ottaa yhden hedelmän, seurauksena on joka tapauksessa hedelmävyöry.
Appelsiinin voisin laittaa takaisin, omenaa en, moni syö sen kuorineen. Appelsiini yleensä kuoritaan, ja jos kuori käytetään johonkin, niin eiköhän se pestä hyvin sitä ennen, niin minä ainakin teen.
Jos pudotan jugurtin tms. siivousta vaativan tuotteen, kerron myyjälle tai viimeistään kassalle, jos ei myyjää ole lähistöllä.
En tiedä, miten kuuluu tehdä, mutta näin itse teen. Liekö tähän olemassa mitään sääntöä, ehkä jotain suosituksia korkeintaan (?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Mikähän hygieniataso myyjien vuoksi kaupoissa on? Tampereella on kärpäsiä kaupoissa, paistotuotteissakin ja vähättelevät ongelmaa.
Meilläkin on aina kylmäaltaiden pohjilla jotain hyönteisiä, pullissa olen nähnyt kärpäsiä vitriinissä paikallisessa supermarketissa.
Tuo lattialla lajittelu tuli mieleeni kun täällä joku hyllyttäjä on kertonut että lattian kautta niitä purkkeja hyllyyn nostellaan, ja läheinen oli työkokeilussa eräässä suurehkossa kaupungissa kaupassa joka käyttää näitä kokeilijoita paljon.
Kertoi parin tytsyn kosmetiikkaosastolla levitelleen meikit lattialle ennen hyllytystä.
Jotain muutakin tästä voisin sanoa, mutta jätetäänpä sanomatta.
Sun pitää maksaa se jos myyjä näkee lattialla ja katsoo kameroista. Siksi laitan takaisin niin eivät tiedä mitään ja ei tarvitse maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää maksaa se jos myyjä näkee lattialla ja katsoo kameroista. Siksi laitan takaisin niin eivät tiedä mitään ja ei tarvitse maksaa.
:Dd
Hedelmät, viinirypäleet, kurkut, tomaatit jne. pestään kotona.
Just nyt on syytä pestä myös siksi, että niissä voi olla banaanikärpästen munia, ja saat nuoria, pirteitä pikkukärpäsiä keittiösi täyteen hyvin helposti.
Ai syötte appelsiinin kuoret pesemättä?
Vierailija kirjoitti:
Hedelmät, viinirypäleet, kurkut, tomaatit jne. pestään kotona.
Just nyt on syytä pestä myös siksi, että niissä voi olla banaanikärpästen munia, ja saat nuoria, pirteitä pikkukärpäsiä keittiösi täyteen hyvin helposti.
Ne pienet kärpäset eivät ole banaanikärpäsiä
Ei takaisin joukkoon. Jotkut roskiskamaa, lattia on kaupoissa hyvin likainen.