Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini ei syö kuin autenttista italialaista

Vierailija
26.07.2022 |

Mikä on ok, mutta raaka-aineiksi ei kelpaa pirkka rai kotimaista vaan pasta pitää tehdä itse tai olla vähintään pronssileikattua rustiikkia.
Tomaattisoseeksi ei kelpaa Lidlin halvin tomaattimurska, vaan pitää olla muttia. Koska siinä ei ole mitään muuta aineosia kuin tomaattia. Aidoista tomaateista tekee kyllä soossia, mutta sekään ei ole halpaa. Oliiviöljystä en edes aloita.
Olen yrittänyt opettaa tavoille jättämällä ilman ruokaa, jos ei kelpaa. Ongelma on siinä että ei kelpaa edes silloin, vaan sitten itketään isoäidille joka tietysti syöttää vain mukamas oikeaa ruokaa.

Onko kuspäisyyttä vai maanantaikappale? Ikää vasta 14

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mummo italialainen?

Vierailija
2/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Si. Nonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Jos kyseessä olisi todellinen aloitus, sanoisin että lopeta autenttiseen italialaisen tekeminen kokonaan, jos muu ruoka ei kelpaa niin olkoon syömättä.

Vierailija
4/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän pahaa siinäkin on jos arvostaa alusta loppuun itse tehtyä ruokaa enemmän kuin halvinta mahdollista einesmoskaa? Tosin provohan tämä on, mutta kumminkin.

Vierailija
5/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Si. Nonna.

Sitten ei voi mitään, jos on pisarakin italialaista verta teinissä, tilanne ei korjaannu kouluttamalla. Olen pahoillani.

Vierailija
6/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä tapauksessa olen samoilla linjoilla teinin kanssa.

Noissa raaka-aineissa ON eroja jotka vaikuttaa lopputulokseen.

Mutta jos rahasta on kiinni niin teini sitten tekemään töitä pastansa eteen

Vierailija
7/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei olisi onnistunut. Jos ei kelpaa, kokatkoon itse, tai on ilman ruokaa. K

Kohta vaatimukset kasvavat, jos myönnyt

Vierailija
8/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Si. Nonna.

Sitten ei voi mitään, jos on pisarakin italialaista verta teinissä, tilanne ei korjaannu kouluttamalla. Olen pahoillani.

Italiaano ottaa ruuanlaiton tosissaan. Siellä ei pelleillä pirkalla.

Vierailija
9/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se sun auta kuin kokata. Äkkiä ne teinivuodet menee ja sit muuttaa pois kotoa ja jäät ihmettelemään, että kannattiko asioista vääntää. Tsemppiä!

Mun kolme lasta jo aikuisia, mutta oli aikanaan vähän samaa. Yksi söi vain japanilaista, yksi lähituotannon raakaruokaa ja yksi vain pikaruokaa. Mutta kaikesta selvittiin. Tsemppiä!

Vierailija
10/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän pahaa siinäkin on jos arvostaa alusta loppuun itse tehtyä ruokaa enemmän kuin halvinta mahdollista einesmoskaa? Tosin provohan tämä on, mutta kumminkin.

Onko einesmoskaa, jos Mutin sijasta käyttäisi Pirkka-tomaattimurskaa? tai pastana olisi itsetehdyn sijasta pirkka-pasta?

Vierailija
11/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on irl, niin asenne selittyy tietysti lapsen kehitysvaiheella: näkee oman vanhempansa junttina ja ottaa etäisyyttä, hakee yhtäläisyyksiä italialaiseen mummuunsa (jota häiritsee suomalaisten ainesten väärä maku, ja varmaan on sen kertonut), ei ymmärrä elintarvikkeiden hinnasta mitään eikä varsinkaan sitä työläyttä lähteä hakemaan aitoja aineksia ympäri kaupunkia.

Vierailija
12/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei olisi onnistunut. Jos ei kelpaa, kokatkoon itse, tai on ilman ruokaa. K

Ongelma ei ole kokkaamisessa vaan raaka-aineissa. Niiden saatavuudessa ja hinnassa.

Vierailija
13/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita teini kokkaamaan itse autenttinen italialainen ruokansa.

Vierailija
14/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loistava aloitus! Nauroin kaksinkerroin. Kyllä se näin on, että italialainen ruoka täytyy pitää autenttisena. Rosmariinit ja basilikat pitää varmaankin kasvattaa itse? :D Haha. Kyllä. Eikös tämä ole pelkästään hyvä asia, että teini pitää kiinni näistä periaatteista, ne voivat olla valtava voimavara silloin, kun puolisoa valitaan. Ehdottomasti jatkoon tämä teini! :D

Mummi vaan opettamaan lapselle ihan kaikki, se on elämänmittainen investointi. Olen kateellinen!

Vierailija
15/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole kokkaamisessa vaan raaka-aineissa. Niiden saatavuudessa ja hinnassa.

Elämän prioriteetteja. Aivan mahtava. Mä haluan tämän teinin paikalle, olen kyllä 46 vuotias, mutta olisipa minulla ollut mahdollisuus tällaiseen. Pyytäisin mummia tekemään tiramisua ja cucina poveraa....

Vierailija
16/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että teini on kiinnostunut kokkailusta. Essu vain eteen ja muttia kaupasta.

Vierailija
17/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita teini kokkaamaan itse autenttinen italialainen ruokansa.

Teini kokkaakin. Minun kokkailuja tai ruokatarvikeostoksia ei kelpuuta, se on se ongelma. Hänen ehdotuksensa on että ostan vähemmän ruokaa, mutta laadukasta. Hän voi kuulemma syödä vähemmän jos saa oikeaa ruokaa ( oikeaa hänen määritelmänsä mukaan).

Vierailija
18/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä ollut puhe, vaan niistä ainesosista. Ei kelpaa Pirrka-makaronit ym. pitää olla kalliita! Ei HALPAA!

Vierailija
19/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa arvostaa, kunhan tekee sitten itse. 

Vierailija
20/42 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vttu mutti maksaa euron, mene töihin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän