Miten toimisitte tässä? Ystäväsi kutsuisi sinut lounaalle yli kuukauden päähän...
Sanoen: haluaisin tarjota sinulle lounaan. Sopiva päivä sovitaan ja 6 viikkoa myöhemmin menette sinne lounaalle. Tulee laskun aika, tarjoilija kysyy yhteen vai erikseen. Jos tulee sellainen pieni tauko, jolloin ystävä ei kiiruhda sanomaan, että yhteen ja hän maksaa, niin miten toimit?
Kommentit (26)
Vastaan tietysti erikseen koska en muuta missään vaiheessa odottanutkaan.
Katson ystävää ja odotan rauhassa, että hän maksaa. Ravintolaan tullessa olisin jo sanonut, että kiitos paljon kun kutsuit syömään.
En minä odota, että kutsuja tarjoaisi.
Riippuu siitä, onko ukko syönyt mumman vattuhyydekakun 🤔
Erikseen tietenkin. En oleta kenenkään maksavan minun syömisiä.
Laitatko tunikan, legginsit ja crocsit vai frillamekon, valkoiset tennarit ja Marimekon veskan?
Kysyisin ystävältä "niin miten, halusitko tarjota tämän lounaan vai maksetaanko erikseen?"
Tietty jos etukäteen tietäisin että ystävällä olisi joko taloudellisesti tiukkaa tai sitten hän olisi muutenvaan sellaista ihmistyyppiä joka saattaa kevyesti heittää tarjoavansa (tai lupailla muitakin asioita olematta vakavissaan) niin sanoisin tarjoilijalle suoraan että laitetaan erikseen. Kyllä ystävä sitten siinä vaiheessa tarjoutuisi uudelleen maksamaan jos oli tosissaan silloin kuusi viikkoa aikaisemmin.
Oletan, että tunnen ystäväni niin hyvin, että tiedän kannattaako odottaa hänen maksavan vaiko ei.
Riippumatta mitä on joskus kutsuessa sanononut.
Mitähän nyt niinku taas v****a?!? 😳
Sanon, että ap maksaa, minulla on jo osoite tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Hui hai
Nouse heti pois vedestä.
Onks ap joku lokki, joka on nyt vetänyt herneet nenään kun ystävä ei tarjonnutkaan?!
Suunnitteletko ohareita? Ehkä se kaveri ei edes muista, että lupasit tarjota.
Jos puhe on ollut tarjoamisesta, aika sovittu pitkän ajan päähän ja tämän tarjoavan toiveesta niin ottaisin kyllä asian puheeksi. Varaa itsellä on lounaita maksaa, mutta asia muuten vaivaisi.
Vierailija kirjoitti:
Onks ap joku lokki, joka on nyt vetänyt herneet nenään kun ystävä ei tarjonnutkaan?!
Eikö tässä tapauksessa lokki ole tuo, joka sopi lounaan pitkälle tulevaisuuteen ja lupasi tarjota?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, onko ukko syönyt mumman vattuhyydekakun 🤔
Apua, mä kuolen ...
Jos aaveepalstalle kirjoitetaan jonninjoutava ja typerä länkytys, jäätkö miettimään mitä sillä ajetaan takaa vai siirrytkö suoraan seuraavaan ketjuun?