Miehen loma alkoi
Mies sitten aamusta avasi jo kaljatölkin ja istuu koneella. Taustatietona, että meillä on 1-vuotias lapsi ja nyt kesälomalla piti tehdä asioita yhdessä. Voin sanoa, että taitaa olla miehen mokailut nyt mokattu ja kengän kuva perseeseen.
En vain käsitä kuinka toinen kehtaa kerta toisensa jälkeen perseillä. Lapsi on hankittu siis molempien toiveesta ja mies innokkaasti suunnitteli kuinka hänestä tulee hyvä isä. Ja paskat. Huonompaa isää on vaikea edes kuvitella. Ja kolmessakymmenissä mennään eli ei olla "nuoria" enää.
Halusin vain purkautua. Kiitos ja anteeksi.
Kommentit (36)
Kerro ap lisää siitä miehesi mokailusta. Tuskin se normiaamuja kaljalla aloittaa, kun kerran on työ, mistä lomailla?
Onko av täynnä alkoholisteja, joiden mielestä on normaalia juoda kaljaa aamulla?
Toisekseen 1-v vauvan perheessä ei voi vanhempi tuosta noin omalla päätöksellä ulkoistaa itseään lastenhoito- ja kodinhoitovastuusta.
Näköjään qp:n mies luulee, ettäap on hänenkin äitinsä. En itse katselisi alkoholistia, enkä miesvauvaa ja hämmästyttäö, että ketjussa noinkin monelle kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Siis miehellä alkaa loma ja juo aamulla oluen tietokoneen äärellä. Siitä sinä teet päätelmän, että miehelle on annettava kenkää? Jos näin herkillä on, niin älä enää koskaan, siis koskaan ryhdy mihinkään parisuhteeseen, kiitos!
Näissä asioissa ei koskaan ole kyse vain yhdestä asiasta, kuten tässä tapauksessa oluen korkkaamisesta aamulla ja tietokoneen äärellä istumisesta, vaan kuten joku muukin täällä on tokaissut, tämä on se asia, joka katkaisee kamelin selän. Jäävuorenhuippu. Vihoviimeinen virhe. Kolmas palo, miten nyt haluat sanoa.
Ap:lle sanon, että olis voinut olla kuin omasta kynästä, pois lukien olut. Mies istahtaa aina ekana töistä kotiin tultua koneelle, viikonloppuna heti lapsen aamupuuron jälkeen koneelle ja lomalla sama. Kun suutun ja riidellään, en saisi huutaa, koska olen huono äiti. Eli valittaa ei saisi, vaikka toinen laittaa kerta toisensa jälkeen koneen lasten edelle (meillä kaksi lasta, 1v 8kk ja 4kk vauva). On sanonut ihan suoraan, että sinähän ne lapset halusit, niin saat hoitaakin. Joo, ekan halusin enimmäkseen minä, mutta kun eka oli saatu, MIES halusi sen toisenkin (että pitäisivät seuraa toisilleen...) ja riippumatta siitä kumpi niitä on enemmän halunnut, yhdessä ne on tekemällä tehty. Mies olis voinut häipyä jo kauan sitten ja nyt ei häivy edes pyytämälläkään, vaikka joskus tuntuu siltä, että kun ne lapset joutuu hoitamaan enimmäkseen yksin muutenkin, niin helpompaa olisi olla ihan keskenään lasten kanssa. Ei ainakaan tarvitse koko ajan olla potkimassa koneella istuvaa kolmekymppistä lasta persuksille, että olisi omien lastensa kanssa, ja katkeroitua kun heti silmän välttäessä on taas koneella.
Ihan kuin vetäisi kahlepalloa perässä. Saattaisi olla paljon kevyempi olo, kun katkaisee kahleen ja irtautuu miehestä. Meillä tosin on nyt loma-aikaan yrittänyt parantaa käytöstään ja käyttää minua ja lapsia kaupungilla sun muualla (koska kotona on niin tylsää miehen mielestä), mutta vähän epäilen, että kun palaa töihin ja tulee syksy ja sadekelit, niin miehen mielenkiinto lasten kanssa touhuamista kohtaan lakkaa ja viimeistään sitten on eroaminen taas mielessä ja luultavasti toteutuksen allakin. Tuntuu vaan siltä, että tämä hetkinen "parempi kausi" on vain välttämättömän asian pitkittämistä, mutta mitä sitä ei lasten takia tekisi.
Vierailija kirjoitti:
No olitteko sopineet jotain yhteistä tekemistä ensimmäiselle lomapäivälle? Ehkä mies kuvitteli, että hän voi rentoutua haluamallaan tavalla tänään, eikä tiedä että olit toivonut jotain muuta. Minä voisin hyvin tehdä jotain vastaavaa, vaikka avata karkkipussin ja laittaa leffan pyörimään tms heti aamusta, loman kunniaksi.
Anna miehen relata tämä päivä ilman valitusta.
Mieti, mitä haluaisit tehdä yhdessä, ja ehdota sitä, esim. mennäänkö lauantaina Muumimaailmaan
Jos pienen lapsen vanhemman haluama rentoutuminen on tissutella pelikoneen ääressä, niin kyllä olisi voinut sitä vanhemmuutta miettiä vielä pari kertaa ensin. Ihan oikeasti, missä maailmassa tuo olisi yhdellekään äidille OK?
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoisia vastauksia täällä. Minä käsitin, että kyse on myös lapsenhoitovastuusta.
Jos mies on työvuoden aikana joka päivä tai edes usesti käyttänyt osallistumattomuuden syynä että ei jaksa koska työt. Niin kai sitä palaa hermo, jos lomalla näyttää taas sama meno jatkuvan koska loma.Eri asia tietty olis, jos muuten lapsivastuut jaetaan reilusti. Silloin toki "olisi lomakaljansa ansainnut".
Veljeni oli tuossa tilanteessa juhannuksen jälkeen. Päivän verran jaksoi kuunnella valitusta, seuraavana pakkasi matkaan lapsen ja rinkan ja suuntasi kavereille, mökille ja mummolaan. Vaimolleen ilmoitti, että minä lomailen nyt ja minulla on hauskaa, sinä voit täyttää päiväsi ihan millä haluat. Palasi lapsen kanssa kotiin kolme viikkoa myöhemmin ja ilmoitti haluavansa eron, koska elämä ilman vaimoa on paljon helpompaa ja halvempaa kuin hän oli edes olettanut. Siinä oli kotiäidin mukavaan elämään tottunut käly ihmeissään, että kuka hänet nyt elättää.
Tästähän tuli mielenkiintoinen ketju:) no aamun aloitus kaljalla ei ole ok , MUTTA ei ole kyllä sekään että nainen päättää täysin mitä mies tekee lomallaan... , kun varmasti ehditte olemaan perheenä myös lomalla? Käydä mummuloissa? Muumimaailmassa jne...? mutta jos tuo juominen jatkuu every day , asia on eri. Nyt oli kyseessä eka lomapäivä kai?
Vierailija kirjoitti:
Siis miehellä alkaa loma ja juo aamulla oluen tietokoneen äärellä. Siitä sinä teet päätelmän, että miehelle on annettava kenkää? Jos näin herkillä on, niin älä enää koskaan, siis koskaan ryhdy mihinkään parisuhteeseen, kiitos!
Kunhan nyt sinä ymmärrät, että ei kaikki miehet juo ja pelaa kesälomaansa, etenkään lapsiperheissä.
Vierailija kirjoitti:
Tästähän tuli mielenkiintoinen ketju:) no aamun aloitus kaljalla ei ole ok , MUTTA ei ole kyllä sekään että nainen päättää täysin mitä mies tekee lomallaan... , kun varmasti ehditte olemaan perheenä myös lomalla? Käydä mummuloissa? Muumimaailmassa jne...? mutta jos tuo juominen jatkuu every day , asia on eri. Nyt oli kyseessä eka lomapäivä kai?
Kuka päättää mitä vaimo tekee lomallaan? Ne miehen päätökset tuottavat sen lopputuloksen, että vaimo hoitaa lapsen yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoisia vastauksia täällä. Minä käsitin, että kyse on myös lapsenhoitovastuusta.
Jos mies on työvuoden aikana joka päivä tai edes usesti käyttänyt osallistumattomuuden syynä että ei jaksa koska työt. Niin kai sitä palaa hermo, jos lomalla näyttää taas sama meno jatkuvan koska loma.Eri asia tietty olis, jos muuten lapsivastuut jaetaan reilusti. Silloin toki "olisi lomakaljansa ansainnut".
Veljeni oli tuossa tilanteessa juhannuksen jälkeen. Päivän verran jaksoi kuunnella valitusta, seuraavana pakkasi matkaan lapsen ja rinkan ja suuntasi kavereille, mökille ja mummolaan. Vaimolleen ilmoitti, että minä lomailen nyt ja minulla on hauskaa, sinä voit täyttää päiväsi ihan millä haluat. Palasi lapsen kanssa kotiin kolme viikkoa myöhemmin ja ilmoitti haluavansa eron, koska elämä ilman vaimoa on paljon helpompaa ja halvempaa kuin hän oli edes olettanut. Siinä oli kotiäidin mukavaan elämään tottunut käly ihmeissään, että kuka hänet nyt elättää.
Niin lapsen hoiti mummo ja mies meni menojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, kolme viikkoa toisten nurkissa luuhattuaan ei kyllä tiedä mitään yksin- tai edes yhteishuoltajuudesta. No, oppirahat on maksettava.
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että se kaljapullon avaaminen heti aamusta ja lösähtäminen tietokoneen ääreen on se viimeinen oljenkorsi, joka katkaisee kamelin selän, tuskin kukaan pelkästään tästä syystä eroaa, vaikka olisi kuinka odottanut sitä, että miehen loman alkaessa tehdään yhdessä asioita. Ehkä on syytä käydä vakava keskustelu miehen kanssa, ja mikäli olut ja tietokone todellakin on tärkeämpää kuin perhe, niin eroaminen saattaa tosiaan olla parempi vaihtoehto, teille molemmille ja myös lapselle. Ehkä se, että menettää perheensä, saa miehen tajuamaan sen arvon, ja hän saattaa olla parempi isä lapselleen. Tai sitten ei, eihän sitä voi koskaan etukäteen tietää
Joku tajusi, kiitos. Se todella oli viimeinen naula arkkuun. Olemme siis juuri ennen lomaa käyneet nämä vakavat keskustelut joten luulin, että mies olisi oikeasti edes yrittänyt. Ja niin kuin joku luuli ei miehen mokailut todellakaan ole luokkaa toi fazeria maraboun tilasta.
Olen joustanut jo aivan liikaa. Lapsella on vain yksi lapsuus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä asioissa ei koskaan ole kyse vain yhdestä asiasta, kuten tässä tapauksessa oluen korkkaamisesta aamulla ja tietokoneen äärellä istumisesta, vaan kuten joku muukin täällä on tokaissut, tämä on se asia, joka katkaisee kamelin selän. Jäävuorenhuippu. Vihoviimeinen virhe. Kolmas palo, miten nyt haluat sanoa.
Ap:lle sanon, että olis voinut olla kuin omasta kynästä, pois lukien olut. Mies istahtaa aina ekana töistä kotiin tultua koneelle, viikonloppuna heti lapsen aamupuuron jälkeen koneelle ja lomalla sama. Kun suutun ja riidellään, en saisi huutaa, koska olen huono äiti. Eli valittaa ei saisi, vaikka toinen laittaa kerta toisensa jälkeen koneen lasten edelle (meillä kaksi lasta, 1v 8kk ja 4kk vauva). On sanonut ihan suoraan, että sinähän ne lapset halusit, niin saat hoitaakin. Joo, ekan halusin enimmäkseen minä, mutta kun eka oli saatu, MIES halusi sen toisenkin (että pitäisivät seuraa toisilleen...) ja riippumatta siitä kumpi niitä on enemmän halunnut, yhdessä ne on tekemällä tehty. Mies olis voinut häipyä jo kauan sitten ja nyt ei häivy edes pyytämälläkään, vaikka joskus tuntuu siltä, että kun ne lapset joutuu hoitamaan enimmäkseen yksin muutenkin, niin helpompaa olisi olla ihan keskenään lasten kanssa. Ei ainakaan tarvitse koko ajan olla potkimassa koneella istuvaa kolmekymppistä lasta persuksille, että olisi omien lastensa kanssa, ja katkeroitua kun heti silmän välttäessä on taas koneella.
Ihan kuin vetäisi kahlepalloa perässä. Saattaisi olla paljon kevyempi olo, kun katkaisee kahleen ja irtautuu miehestä. Meillä tosin on nyt loma-aikaan yrittänyt parantaa käytöstään ja käyttää minua ja lapsia kaupungilla sun muualla (koska kotona on niin tylsää miehen mielestä), mutta vähän epäilen, että kun palaa töihin ja tulee syksy ja sadekelit, niin miehen mielenkiinto lasten kanssa touhuamista kohtaan lakkaa ja viimeistään sitten on eroaminen taas mielessä ja luultavasti toteutuksen allakin. Tuntuu vaan siltä, että tämä hetkinen "parempi kausi" on vain välttämättömän asian pitkittämistä, mutta mitä sitä ei lasten takia tekisi.
Meilläkin mies haluaisi toisen lapsen. Aivan järjetöntä, kun ei tätäkään ensimmäistä hoida. Itse en ole halunnut siis vauvavuoden aikana erota, kun aina siitä kohkataan, että kannattaa kärvistellä, kun se on niin rankkaa aikaa ja sen jälkeen helpottaa. No onhan tämä ollut rankkaa minulle. Ja nyt alkaa vasta olla voimia ajatella järkevästi tulevaisuutta.
Kyllä sinunkin tilanteessa ero voisi olla helpotus. Ja kiva saada näitä muitakin kuin trollien vastauksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen on väliä. Pääasia, että lapsi tuli hoidettua ja mieskin sai pitää lomansa. Vanhempien pitäisi välttää kotielämän tunnelman kiristämistä. Se on lapsille kohtuuttoman raskasta ja seuraa heitä aikuisuuteen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen on väliä. Pääasia, että lapsi tuli hoidettua ja mieskin sai pitää lomansa. Vanhempien pitäisi välttää kotielämän tunnelman kiristämistä. Se on lapsille kohtuuttoman raskasta ja seuraa heitä aikuisuuteen asti.
Ihan samalla tavalla ne isäviikonloput menee eron jälkeen. Mies roudaa lapsn äidilleen ja hakee sitten sunnuntai-iltana. Lapsi saa olla isänsä kanssa huikeat puoli tuntia kahdessa viikossa.
Aloittajana katsoisin vielä tämän viikon loppuun ja tekisin sitten päätöksen jatkosta.
Juuri näin, ja ei se nyt ole mitenkään normaalia aloittaa aamu kaljalla. Voi olla että miehellä vähän outoa käytöstä takana jo pidemmän aikaa, alkoholin kanssa tai ilman. En itsekään kuppiin sylje, mutta mielestäni on alkoholistin merkki jos alkoholilla aamu aloitetaan ja vielä yksin jonkun tietokoneen ääressä