Miten ensihoitajat saavat potilaan alas hissittömän kerrostalon ylemmistä asunnoista?
Kommentit (21)
Paarit joihin potilas sidotaan turvavöillä kiinni. Sitten vaan kantoon.
Paarit on keksitty. Luulitko että nosturilla parvekkeen kautta?
Hissittömät talot ei olekaan kovin korkeita, mutta hankalin tilanne on, jos vaikka tulipalotilanteessa pitää jostain 15-kerroksisesta talosta saada liikuntakyvytön alas, kun hissejä ei saa käyttää.
Tästä tulikin mieleeni.. katselin kerran jotain asuntoilmoitusta ja siinä oli porraskäytävään asennettu tuolihissi. Oli kyllä niin kauhean näköinen hökätys, että en todellakaan tiedä kuka siinä pystyy matkustamaan. Itse en edes näin kävelevänä uskaltautuisi sen kyytiin. On siis sellainen istuinalusta, joka menee kaiteessa olevaa kiskoa pitkin. Ei mitään selkänojaa tai käsinojia, turvavyöstä puhumattakaan. Ihan järkyttävä.
Nakaavat ikkunasta tai jos on parveke niin sieltä mäjäyttävät alas.
Salskea pelastaja koppaa kärsivän neidon syliinsä ja kantaa turvaan.
Vierailija kirjoitti:
Paareille ja syöksylasku alas?
Sairaalassa jos tapahtuu hätäevakuointi, niin ne liikuntakyvyttömät ihan oikeasti sidotaan patjaan kiinni ja vedetään niitä portaita pitkin sen patjan kanssa. Ei oo vaihtoehtoja.
Ensihoitajat, kertokaa haastavimmista tilanteista uranne aikana?
Vierailija kirjoitti:
Tästä tulikin mieleeni.. katselin kerran jotain asuntoilmoitusta ja siinä oli porraskäytävään asennettu tuolihissi. Oli kyllä niin kauhean näköinen hökätys, että en todellakaan tiedä kuka siinä pystyy matkustamaan. Itse en edes näin kävelevänä uskaltautuisi sen kyytiin. On siis sellainen istuinalusta, joka menee kaiteessa olevaa kiskoa pitkin. Ei mitään selkänojaa tai käsinojia, turvavyöstä puhumattakaan. Ihan järkyttävä.
Se on pyörätuolia varten, pösilö. Pyörätuolissa on selkänoja, käsinojat jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ollut pyörätuolia varten se hissi, pösilö.
Vierailija kirjoitti:
Paarit on keksitty. Luulitko että nosturilla parvekkeen kautta?
On keksitty muttei toimi aina. Vanhoissa taloissa saattaa olla niin kapeat portaikot ja niin korkea porraskaide, ettei niitä paareja saa millään kääntymään.Nosturulla parvekkeen tai ikkunan kautta on pelastettu monta elämää tässä maailmassa. Saattaa olla, ettei Suomessa mutta muualla kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Salskea pelastaja koppaa kärsivän neidon syliinsä ja kantaa turvaan.
Kiitos!
Neito 120 kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ollut pyörätuolia varten se hissi, pösilö.
No kyllä oli, pösilö!
Vierailija kirjoitti:
Tiputtaa parvekkeelta.
Tarkoitatko PUDOTTAA?
Vierailija kirjoitti:
6 kappaletta palomiehiä.
Mulle kans : D Kannetaan alas.
Hätä ei lue lakia. Pitää nostaa parvekkeen kaiteen yli ja toivoa, että ehtii paarien kanssa alas vastaanottamaan.
Paareilla tai kantotuolilla.