Ferritiini 22 teinillä
Millaisia kokemuksia muilla tuollaisella arvolla? Teini jo ihan aikuisen mitoissa elinlasketaan aikuiseksi oletan.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole ihan hyvä arvo? Mulla oli 7, kun viimeksi mitattiin.
Se on huono ja sulla sairaan huono.
Niin ja lasko koko ajan 23, mistä voisi johtua? Muuta arvot kunnossa paitsi ferritiini ja lasko.
Vierailija kirjoitti:
Oletkin vegaani.
Vierailija kirjoitti:
Onko vegaani? Tai vegetaristi?
Oli pitkään muttei enää noin vuoteen
Liian alhainen. Ei todellakaan mitenkään ''ok''
Vierailija kirjoitti:
Ihan viitearvoissa
Kun viitearvo on n. 15 -125 niin 22 on huono. Siinä on vielä paljon parannettavaa ja viittaa ongelmaan. Se että on viitearvojen sisällä ei tarkoita hyvää tulosta, sitä voi käyttää järkeään ja miettiä onko ylärajalla vai alarajalla viitearvoa.
Huolestuttavan alhainen. Optimi on noin 100. Itselläni viime kerralla 38 ja tavoite nostaa. Suosittelen että alkaa syödä rautalisää 100mg päivässä.
Vierailija kirjoitti:
22 on hyvä. Ihan normaali.
ei todellakaan ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkin vegaani.
En ole.
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttavan alhainen. Optimi on noin 100. Itselläni viime kerralla 38 ja tavoite nostaa. Suosittelen että alkaa syödä rautalisää 100mg päivässä.
Kellä se on oikeasti 100?
Ihan hyvä. Liika rauta veressä altistaa suolistosyövälle. Ei kannata sitä rauta-arvoa koittaa saada sinne normaalin ylärajoille.
Jos tyttö niin kuukautiset vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja lasko koko ajan 23, mistä voisi johtua? Muuta arvot kunnossa paitsi ferritiini ja lasko.
Olisi hieman motivaatiota tulkita, jos kertoisit, miksi otettiin, mitä oireita hänellä oli ja onko kyseessä tyttö vai poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellä se on oikeasti 100?
Varmaan aika harvoilla, koska melkein kaikki naiset kärsii raudanpuutteesta.