Paikalla lähihoitajia?? Paljon peruspalkka kk?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4200 €
Missä näin hyvä peruspalkka?
Ei tuo ymmärtänyt käsitettä peruspalkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4200 €
Missä näin hyvä peruspalkka?
Yksityisellä Helsingissä
Aika vaikea uskoa
Olen edunvalvojana maksanut lähihoitajalle päämieheni, vanhuksen, hoitajan palkkoja kerran kuukaudessa. Hän tekee sopimuksemme mukaan vähän yli 40 h työviikkoja. Hänen palkkansa on reilusti yli 3000€ brutto, ja olen lisäksi maksanut ns sivukulut vuosilomarahoineen. Vähän yli alan sopimuksen reiluilla eduilla ja vapaudella työssään. Hän on ollut hyvinkin tyytyväinen työhönsä ja palkkaansa lähihoitajakoulutuksella. Hän saa yksin suunnitella ja toteuttaa vanhuksen hoidon, omaisten tullessa vapaapäiviksi paikkakunnalle tuuraajiksi. Omaiset ovat hyvinkin tyytyväisiä, vaikka vanhuksen säästöjä koko aika käytetäänkin. Minua ihmetyttää se, kuinka usein kerrotaan vain alan peruspalkka ilman mitään lisiä ja yleistetään se kuvaamasn pienpalkka-alan huonoa houkuttelevuutta. Tämä on vain yksi tapaus, eikä tätä voi nyt yleistää. Vanhusten hoiva kunnan hoivana tai laitoksessa on vain liian kallista suhteessa saatuun hoivapalveluun ja siksi oma hoitaja kotiin on ollut paras vaihtoehto.
Kun itse tulen vanhaksi, yritän muuttaa asumaan samaan kerrostaloon parin muun vanhuksen kanssa, jolloin voimme maksaa kimpassa tuon yksityisen hoitajan palkan, jolloin emme ole veronmaksajien rahoilla laitoksessa säilössä.
2170e peruspalkka kunnalla, siihen sitten ikälisät.
Lisien kanssa n. 4300 - 4450 brutto.
Käsitteet kannattaisi ensin opetella, ennenkuin vastaa aloittajalle. Peruspalkka, bruttopalkka, nettopalkka......Harvalla näyttää nämäkään asiat olevan hallussa, mutta kiire on vastaamaan.
Noin 2350 € plus työkokemuslisät ja vuorolisät.
Akalla jää käteen noin 2000-2200€. Ei juurikaan tee yövuoroja ollenkaan. Eka lomapäivä huomenna ja nyt molemmilla nyt korona. Hoiti koronavanhuksia pariviikkoa juuri ennen kauan odotettua lomaa. Sylettää
Peruspalkka 5.920 e/kk, lisien kanssa palkka vaihtelee 7.100 - 7.600 e/kk.
Wycombe, UK.
Vierailija kirjoitti:
Lisien kanssa n. 4300 - 4450 brutto.
Peruspalkka, rakas kalluseni, pe-rus-palk-ka.
2200 e/ kk, siitä satku tai toinen ylöspäin, peruspalkka kuulostaa, opistotason koulutuksella, aika mukavalta lähtöpalkalta 🤔
2405€/kk brutto