Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi olla että työttömällä on rahaa ja työssäkäyvällä ei

Vierailija
23.07.2022 |

Dissaatko silti työttömiä? Ovat voineet hankkia varallisuutensa aiemmin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön tai työssä, kummatkin ok

Vierailija
2/7 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan työttömällä olla pääomatuloja miten paljon vaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen työssäkäyvän pitäisi mennä toiseen tai kolmanteenkin työhön, jos ei rahat riitä. Näin tehdään esimerkiksi Saksassa, jolloin mahdollistuu mm. kohtuullinen verotusaste paremmin tienaaville.

Vierailija
4/7 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömyydessä ole mitään pahaa. Jos hakee aktiivisesti töitä, yhteiskunnan tehtävä on siitä hyvästä elättää. Mutta jos välttelee töitä, se pitäisi tehdä omalla kustannuksellaan.

Vierailija
5/7 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti Pena paperimiehellä, joka aloitti hommat suoraan 16-vuotiaana oppisopimuksella ja työ päättyi paperitehtaan alasajoon, 43 työvuoden jälkeen, on paljonkin enemmän rahaa kuin JesseJoonaksella, joka valmistui yliopistosta Diplomi-insinööriksi kesäkuussa ja sain ensimmäisen vakituisen työpaikkansa kaksi viikkoa sitten, tai AnniIidaSofialla, joka aloitti vuosi sitten sosiaalitätinä. Tai sillä paperitehtaan siivoojatädillä, joka myös jäi työttömäksi mutta sain uuden paikan jostain toisesta siivousfirmasta. 

Vierailija
6/7 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kans ihmettelen. Olen työtön mutta en ole köyhä. Rahaa on riittänyt kaikkeen mitä olen elämässä halunnu ostaa. Töissä käyvillä on velkaa ja luottotiedot menneet. Itsellä ei ole velkaa ja luottotiedot kunnossa. En ole töissä ollut 5 vuoteen kuin ehkä kuukauden verran. Tosin minä kalastan ja myyn kalaa mutta ei se ole työ vaan harrastus.

Vierailija
7/7 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön 46 kirjoitti:

Tuota kans ihmettelen. Olen työtön mutta en ole köyhä. Rahaa on riittänyt kaikkeen mitä olen elämässä halunnu ostaa. Töissä käyvillä on velkaa ja luottotiedot menneet. Itsellä ei ole velkaa ja luottotiedot kunnossa. En ole töissä ollut 5 vuoteen kuin ehkä kuukauden verran. Tosin minä kalastan ja myyn kalaa mutta ei se ole työ vaan harrastus.

Sama juttu täällä. Mutta työttömänä vasta puolisen vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän