Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monilla lapsettomilla on vaaleanpunainen kuva lastenhoidosta

Vierailija
20.08.2008 |

Näin väitän...

"voi hellan lettas"-jutut jää vähemmälle,

kun sen vauvan oikeasti saa...

eli

vauvan synnyttyä

arkirealismi, arjen totuus paljastuu

pyykkivuorineen

ja

vauvantalkintuoksuineen,

anoppeineen,

lapsi- ja ei lapssiystävällisine naapureineen,

todellisine ja ei todellisine ystävineen...

ja

TÄRKEIN:

viimeistään silloin paljastuu MILLAISEN MIEHEN KANSSA ON LAPSI TULLUT TEHTYÄ

eli tukeeko mies vaimoaan

henkisesti, taloudellisesti ja ruumiillisesti konkreettisesti lasta hoitamalla

vai katoaako houkuttelevaan vapaaseen ja huolettomaan poikamiesmaaimaansa...

---------------

Ps. Olenko ainoa, joka ajattelee näin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomilla ei todellakaan ole tuollaisia kuvitelmia. He ovat tietoisempia kaikesta mitä tulevaisuus voi tuoda ja valitsevat helpomman tien.

Toisaalta me ollaan kaikki oltu joskus lapsettomia, eli ehkä sittenkin olet oikeassa. Miten päin sen sitten ajattelee.

Vierailija
2/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä voi tietää mitä se on ennen kuin sen on itse kokenut.

PS luettuani otsikkosi luulin että tarkoitit tahattomasti lapsettomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapsettomana on vähän toisenlaisia kokemuksia. Yleensä ne, joilla on helposti tärpännyt raskaus, niin kuvittelevat, että kaikki muukin on helppoa, esim. just lapsen hoito. Lapsettomilla on nimittäin kokemusta siitä, että elämä ei olekaan niin helppoa kuin oli kuvitellut ja osaavat ehkä paremmin ottaa vastaan haastavia tilanteita, kuten nyt lapsen hoidon. Itse ainakin odotan lapsen hoidosta helvetin esikartanoa, näin kärjistetysti sanottuna.

Vierailija
4/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapsettomana on vähän toisenlaisia kokemuksia. Yleensä ne, joilla on helposti tärpännyt raskaus, niin kuvittelevat, että kaikki muukin on helppoa, esim. just lapsen hoito. Lapsettomilla on nimittäin kokemusta siitä, että elämä ei olekaan niin helppoa kuin oli kuvitellut ja osaavat ehkä paremmin ottaa vastaan haastavia tilanteita, kuten nyt lapsen hoidon. Itse ainakin odotan lapsen hoidosta helvetin esikartanoa, näin kärjistetysti sanottuna.

Vierailija
5/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenhoidosta liittyy siihen, millainen mies on tullut valittua?

sun sepustukses oli aika järjetön...

Vierailija
6/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun haaveilin vauvasta, oli mulla kyllä paljon kamalammat kuvitelmat arjesta kuin mitä se todellisuudessa oli.

Ajattelin, että nukkua ei nyt sitten saa ainakaan vuoteen, ruokalaskut kasvavat kamalasti, hyvällä äidillä on kantoliinat, kestovaipat sun muut systeemit käytössä, yöllä pitää jatkuvasti kuunnella, että lapsi varmasti hengittää, mihinkään ei voi enää lähteä kavereiden kanssa ym ym.

Todellisuudessa molemmat tytöt ovat olleet niin älyttömän helppoja, ettei sitä voi edes sanoin kuvailla! Nukkuneet yössä 14h putkeen 2kk eteenpäin, syöneet mitä vain, haluavat mieluummin kävellä kuin istua rattaissa tai kantoliinoissa ym, vaippojen kulutus tosi vähäistä, kavereiden kanssa voi olla ja mennä ihan niin kuin ennenkin, mies on ihan hurahtanut lastenhoitoon, ja niin päin pois...

Tytöt ovat nyt 3v ja 1v, joten eihän sitä tiedä, mitä kamaluuksia sitä tulevaisuus tuo tullessaan. Mutta ainakin tähän asti tämä elo on ollut äärimmäisen helppoa. Miljoona kertaa helpompaa, kuin silloin lapsettomana kuvittelin...

Vierailija
7/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun haaveilin vauvasta, oli mulla kyllä paljon kamalammat kuvitelmat arjesta kuin mitä se todellisuudessa oli.

Ajattelin, että nukkua ei nyt sitten saa ainakaan vuoteen, ruokalaskut kasvavat kamalasti, hyvällä äidillä on kantoliinat, kestovaipat sun muut systeemit käytössä, yöllä pitää jatkuvasti kuunnella, että lapsi varmasti hengittää, mihinkään ei voi enää lähteä kavereiden kanssa ym ym.

Todellisuudessa molemmat tytöt ovat olleet niin älyttömän helppoja, ettei sitä voi edes sanoin kuvailla! Nukkuneet yössä 14h putkeen 2kk eteenpäin, syöneet mitä vain, haluavat mieluummin kävellä kuin istua rattaissa tai kantoliinoissa ym, vaippojen kulutus tosi vähäistä, kavereiden kanssa voi olla ja mennä ihan niin kuin ennenkin, mies on ihan hurahtanut lastenhoitoon, ja niin päin pois...

Tytöt ovat nyt 3v ja 1v, joten eihän sitä tiedä, mitä kamaluuksia sitä tulevaisuus tuo tullessaan. Mutta ainakin tähän asti tämä elo on ollut äärimmäisen helppoa. Miljoona kertaa helpompaa, kuin silloin lapsettomana kuvittelin...

Vierailija
8/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

---

t. ap

Vierailija
9/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapsi 1v6kk ja olen tosi yllättynyt miten paljon tuonikäinen jo tajuaa ja osaa. Lapsettomana suunnilleen kuvittelin, että kaikki alle 3v:t on ihan tolloja jotka ei tajua mitään. Ja meidän 1v6kk osaa jo vaikka mitä ja ymmärtää puheitakin jo.

Minut on ainakin yllättänyt se, miten nopeasti lapsesta tulee "itsenäinen"!

Luulin lapsettomana ihan tosissani, että jotku 1vkk-2v olisi vielä ihan täysi vauva.

Vierailija
10/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielikuva, että vain raskaaksitulo, raskaus ja synnytys ovat vaikeita, mutta kaikki muu sen jälkeen hoituu lähes "itsestään"...

Vierailija
11/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kyllä se on aikamoinen MUUTOS uranaisella...

turha muistella vaalenpunaista lapsetonta aikaa---ei ehdi harrastaa jne---ellei ole rahaa maksaa tukiverkostolle- tosin monella uraperheellä ON varaa maksaa tilapäiselle lastenhoitopalvelulle- uraystävät kun eivät ehdi auttaa useinkaan lastenhoidossa- eikä uramummitkaan ehdi...

t. ap

Vierailija
12/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritimme lasta 3 vuotta. sitten hoidoilla tuli ja vielä luomustikin. Kyllä se arki yllätti! Myös mies ja parisuhde...

Vierailija
13/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan muuten hankkisi lapsia. Luonto haltsaa nää hämäyshommat. ;)

Vierailija
14/14 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan muuten hankkisi lapsia. Luonto haltsaa nää hämäyshommat. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä