Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! (syömishäiriöoire)

Vierailija
22.07.2022 |

Oon sairastanut anoreksiaa ja jonkinlaista ahmimishäiriötä koko elämäni teinivuosista lähtien. Ahmimista olen sitten kompensoinut runsaalla liikunnalla ja paastoamalla. Ennen kesää onnistuin pudottamaan painoa 10kg erittäin tiukalla dieetillä ahmimatta kertaakaan kolmeen kuukauteen. Nyt sitten sorruin ahmimaan muutamana päivänä peräkkäin ja siis mun koko vartalo on turvonnut niin paljon, että pystyn painamaan "kuoppia" sääriini ja selkääni. Kuulostaa ehkä omituiselta, mutta olen vähän huolissani, kuinka kauan tässä menee, että turvotus lähtee?! Paino on noussut näiden muutaman päivän aikana 9kg, josta luonnollisesti valtaosa on pelkkää nestettä. Mulla on aivan järkyttävä päänsärky ja raajoja särkee todella paljon, jos liikun. Tuntuu siltä, kun joku pistelisi puukolla lihaksiin.

Onko tämä vaarallista ja kuinka kauan pitää odottaa, että nesteet lähtee pois? Ajattelin nyt tänään aloittaa paaston, että saisin nopeutettua prosessia, vaikka se ei ehkä olekaan paras mahdollinen vaihtoehto tässä tilanteessa...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myös juonut paljon kahvia, jos se poistaisi nestettä... Mitä tässä tilanteessa pitää tehdä?!

Vierailija
2/7 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt tilaisit heti ajan terveyskeskys ravinto neuvojalle.Helsinki se viellä ilmasta .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa korvien väli kuntoon.

Vierailija
4/7 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelusi tuntuu pyörivän aivan liikaa ruoan ja painon ympärillä. Tiedän tunteen, koska olen itse läpikäynyt saman. Paastojen ja ahmimisen sijaan hakisin sinuna apua, jotta pääset eroon noista kahlitsevista ajattelu- ja käyttäytymismalleista, jos et itse pysty lopettamaan.

Vierailija
5/7 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt liikunta auttaa nesteen kiertämisessä ja poistossa. Tuskin siinä viikkoa pidempään menee että alkaa palautua. Älä nyt kuitenkaan syö  mitään hirmu suolaista ja juot vaan vettä suositusten verran (ei siis sokerisia juomia tai muutenkaan mitään kahviövereitä). Taustasikin huomioonottaen olisi parempi että et nyt tekisi mitään äkkiliikkeitä mihinkään suuntaan, vaan elelisit mahdollisimman normaalia elämää ilman ylilyöntejä. Eli syö kuitenkin ihan normaaleja määriä tavallista ruokaa, että elimistösi pääsisi takaisin tasapainoon. Keho on onneksi joustava kapistus ja osaa hakeutua kyllä takaisin siihen mikä sille on luontaisin olotila, jos siis ei ole mitään elimellisiä sairauksia taustalla.

Yritä vaan olla ottamatta tästä mitään boostia lisäkierroksille ja koeta rentoutua, ei se turvotus lopun iän ongelma terveessä kehossa ole :)

Vierailija
6/7 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelusi tuntuu pyörivän aivan liikaa ruoan ja painon ympärillä. Tiedän tunteen, koska olen itse läpikäynyt saman. Paastojen ja ahmimisen sijaan hakisin sinuna apua, jotta pääset eroon noista kahlitsevista ajattelu- ja käyttäytymismalleista, jos et itse pysty lopettamaan.

Toki yritän parantua ja jokaisen repsahduksen jälkeen lupaan itselleni, etten enää ikinä sortuisi samaan, mutta se on todella vaikeaa, kun ei ole ikinä elänyt normaalisti...

Tällä hetkellä pelottaa, että oon saanut aikaan jotain pysyvää tuhoa tai että joku sisäelin on lakannut toimimasta, minkä vuoksi kaikki neste kerääntyy elimistöön 😭

Vierailija
7/7 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyt liikunta auttaa nesteen kiertämisessä ja poistossa. Tuskin siinä viikkoa pidempään menee että alkaa palautua. Älä nyt kuitenkaan syö  mitään hirmu suolaista ja juot vaan vettä suositusten verran (ei siis sokerisia juomia tai muutenkaan mitään kahviövereitä). Taustasikin huomioonottaen olisi parempi että et nyt tekisi mitään äkkiliikkeitä mihinkään suuntaan, vaan elelisit mahdollisimman normaalia elämää ilman ylilyöntejä. Eli syö kuitenkin ihan normaaleja määriä tavallista ruokaa, että elimistösi pääsisi takaisin tasapainoon. Keho on onneksi joustava kapistus ja osaa hakeutua kyllä takaisin siihen mikä sille on luontaisin olotila, jos siis ei ole mitään elimellisiä sairauksia taustalla.

Yritä vaan olla ottamatta tästä mitään boostia lisäkierroksille ja koeta rentoutua, ei se turvotus lopun iän ongelma terveessä kehossa ole :)

Kiitos! Harmittaa niin paljon, että sorruin taas ahmimaan ja sillä aiheutin tämän 😭

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi