Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä halauisin muuttaa mutta en uskolla.. rohkaiskaa

Vierailija
21.07.2022 |

Eli muutin tänne vuora asuntoon pari vuotta sitten ja tämä oli etukäteen jo huonossa kunnossa. Mutta tuohon aikaan olin masentunut, enkä miettinyt kodissa viihtyvyyttä, en ajatellut että haittaa. Nyt olen parenemaan päin ja alkanut ahdistaa asunnon huonokuntoisuus ja haluaisin muuttaa, mutta muuttaminen tuntuu vaivalloiselta. En tiedä mistä mitään, keneltä pyytää apua, miten suojata huonekalut jne, eikä läheisiä ole auttamassa. Tuntuu että hajotan heti uuden asunnon, jos sinne menen jos teen jotain väärin. Alunperin muutin tänne ja oli vain patja, mutta olen tänne pikkuhiljaa hommannut kalusteita yms. eli kaikki huonekalut ja muut olisi myös valmiina. Eli toisaalta haluaisin muuttaa parempikuntoiseen asuntoon,mutta ahdistaa muutto ja miten vaikeaa se tulee olemaan. minulla ei tosiaan ole perhettä ja läheisiä auttamassa...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa muuttofirma. Itse en ole muutoissa huonekaluja suojannut mitenkään, lautasiin yms. särkyviin olen laittanut jotain suojaa päälle (esim. ihan vaan sanomalehteä). Vaatteet ja muut kevyet vaan jätesäkkeihin. Muuttofirman kanssa joudut ainoastaan pakkaamaan ja purkamaan.

Vierailija
2/16 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ota uudesta asunnosta kuvia ennen kuin laitat tavarat paikoilleen, näin sulla on todiste ettet itse ole hajottanut jos siellä on valmiina jotain vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa muuttofirma. Itse en ole muutoissa huonekaluja suojannut mitenkään, lautasiin yms. särkyviin olen laittanut jotain suojaa päälle (esim. ihan vaan sanomalehteä). Vaatteet ja muut kevyet vaan jätesäkkeihin. Muuttofirman kanssa joudut ainoastaan pakkaamaan ja purkamaan.

Mulla ei oo ees oikeastaan paljon tavaraa :)

Vierailija
4/16 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatelut kysyä myös nykyiseltä vuokra antajalta, voisiko tätä rempata, mutta sitäkään en ole uskoltanut tehdä. Ennen tänne muuttoa hän sanoi että voisin itse kunnostaa lattiat kun niissä on naarmuja :-/ Ne kyllä kirjattiin sillon ylös vuokra soppariin...

Vierailija
5/16 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttoapua voi saada esim. Facebookissa.

Vierailija
6/16 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja ota uudesta asunnosta kuvia ennen kuin laitat tavarat paikoilleen, näin sulla on todiste ettet itse ole hajottanut jos siellä on valmiina jotain vikaa.

Nykyisessä asunnossa ei ole mitään rikki, tämä on vain vanha ja kulunut, useat paikat on kellastuneita, maalit ja listat repsottaa, lattiat naarmuja, en tiedä milloin ihmeessä tätä on edes remontoitu. oikeestaan tämä on nyt paremmassa kunnossa kuin silloin kun muutin kun olen tätä jynssännyt. 

Vierailija
7/16 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen nyt asunut täällä, tuntuu että miten usein tätä jynssään niin puhtaan ja siistin näköistä ei ole, koska tämä on vanha ja kulunut.. :-( ja se harmittaa. Olen tajunnut että tykkäisin pitää asunnon siistinä.

Vierailija
8/16 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto on helppo, jos sinulla on vain vähän tavaraa. Rohkeasti vain uusia asuntoja katsomaan!

Vierailija
9/16 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole paljoa tavaraa, niin vuokraa paku. Pyydä joku kaveriksi kantamaan huonekalut, kerro rehellisesti, että mitä yhdessä kannettavia on (sohva, ruokapöytä, sänky) sovi, että hän tulee vaikka puolelta päivin ja siihen mennessä olet jo ainakin lastannut pakuun kaikki mitä saat yksin vietyä. Jos ketään kaveria ei löydy, niin tuohonkin voi varmaan jonkun palkata.

Muuttaminen piristää lähes aina, kannattaa, jos asunto on huono!

Vierailija
10/16 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh no hemmetti. Mielelläni auttaisin jos voisin. Muutto on stressaava asia kenelle tahansa ja kyllä siihen tukea ja apua kaipaa.

No, tässä nyt jokatapauksessa muistilista käytännön asioista jos vaikka tarvitsisit:

https://www.kuluttajaliitto.fi/materiaalit/muuttajan-muistilista/

Vierailija
11/16 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä että muutto stressaa. Tietty jos elämäntilanne on stressaava, vaikka ero, niin toki se muutto stressaa myös. Mutta kyllä se on sellaista innostusta, kun uusi kiva asunto löytyy ja saa käydä tavarat läpi ja miettiä miten ne sopii uuteen kotiin ja vaikka uusia tai tuunata niitä huonekaluja, niin, että näyttää hyvältä uudessa kodissa.

Kannattaa muuttaa, jos löydät kivan asunnon!

Vierailija
12/16 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä että muutto stressaa. Tietty jos elämäntilanne on stressaava, vaikka ero, niin toki se muutto stressaa myös. Mutta kyllä se on sellaista innostusta, kun uusi kiva asunto löytyy ja saa käydä tavarat läpi ja miettiä miten ne sopii uuteen kotiin ja vaikka uusia tai tuunata niitä huonekaluja, niin, että näyttää hyvältä uudessa kodissa.

Kannattaa muuttaa, jos löydät kivan asunnon!

Kiitos kaikista kommenteista. Aion kyllä muutta kunhan löydän jonkun sopivan :)

Vierailija
13/16 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä paikkakunta?

Vierailija
14/16 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin toukokuun puolivälissä lopullisesti, sitä ennen olin kantanut uuteen yksiöön aina yksi tai kaksi pahvilaatikkoa päivässä, koska inhosin muuttoa siten, että kaikki tarvitsisi pakata nopeasti ja kantaa kaikki päivässä uuteen asuntoon. Vähitellen vaan vähensin tavaran määrää vanhassa asunnossa (ensin pois sellaiset mitä ei tarvitse joka päivä) pakkaamalla yhden tai kaksi laatikkoa ja vein ne uuteen samantien. 12 pahvilaatikkoa kertyi, aika vähän siis, ja niidenkin viemises mulla kesti kolmisen viikkoa. Varsinaisena muuttopäivänä muuttofirman ei tarvinnut kantaa kuin tv, sohva, sänky ja pöytä, sekä pari tuolia ja yks hylly.

Vierailija
15/16 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin toukokuun puolivälissä lopullisesti, sitä ennen olin kantanut uuteen yksiöön aina yksi tai kaksi pahvilaatikkoa päivässä, koska inhosin muuttoa siten, että kaikki tarvitsisi pakata nopeasti ja kantaa kaikki päivässä uuteen asuntoon. Vähitellen vaan vähensin tavaran määrää vanhassa asunnossa (ensin pois sellaiset mitä ei tarvitse joka päivä) pakkaamalla yhden tai kaksi laatikkoa ja vein ne uuteen samantien. 12 pahvilaatikkoa kertyi, aika vähän siis, ja niidenkin viemises mulla kesti kolmisen viikkoa. Varsinaisena muuttopäivänä muuttofirman ei tarvinnut kantaa kuin tv, sohva, sänky ja pöytä, sekä pari tuolia ja yks hylly.

Sait viedä siis tavaraa jo ennen vuokrasopimuksen alkamista vai maksoit entisen ja uuden kämpän vuokraa yhdeltä kuukaudelta samaan aikaan..?

Vierailija
16/16 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sait viedä siis tavaraa jo ennen vuokrasopimuksen alkamista vai maksoit entisen ja uuden kämpän vuokraa yhdeltä kuukaudelta samaan aikaan..?

VAsta vuokrasopimuksen alettua sain viedä tavaraa, oli täysin uusi asunto, johon en mennyt heti sinä päivänä kuin olisi voinut. JOten maksoin siitä ja vanhastakin samanaikaisesti, kun inhosin muuttaa siten, että kaiken on tapahduttava nopeasti ja samana päivänä.