Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette saaneet mielenterveysongelmanne parannettua tai edes hallintaan...

Vierailija
21.07.2022 |

Millaisia elämäntapamuutoksia olette tehneet ja missä järjestyksessä? Tapahtuiko elämässänne joku tietty käännekohta, jonka jälkeen muu elämä mukautui vastaamaan uutta parempaa normaalia?

Olen niin väsynyt siihen, että oma vointi alkaa parantua tai lähinnä löydän motivaation taas yrittää ja sitten, kun mikään konkreettinen surkeassa elämäntilanteessa ei muutukaan, niin vajoan lopulta aina takaisin syvään masennukseen. Tuntuu, että silloin kuin olisi edes hetken parempi kausi, niin pitäisi heti päästä kiinni edes johonkin työharjoitteluun tai mihin tahansa työllistymiseen tähtäävään toimintaan, että ei olisi enää aikaa vajota takaisin epätoivoon. Mikään ei ole hirveämpää kuin saada pieni toivonkipinä siitä, että elämä voisi vielä joskus muuttua, lähettää ne 100 työhakemusta ja pettyä taas, kun mikään ei muutu.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuuttaan ei kannata sitoa saavutuksiin. Hyvästä mielenterveydestä voi nautti työttömänäkin ja töitä hakea rennossa tahdissa (se 4 kuukaudessa on esim. Hyvä). Tuollainen 100 työhakemusta -spurttailu kuulostaa muutenkin siltä, että burnouttaat itsesi maniassa, etkä tee hakua kovin huolellisesti.

Lisäksi jos jokin asia ei tuota tulosta, on syytä selvittää, missä menee pieleen. Soitatko hakemusten perään? Käytkö koskaan paikan päällä kysymässä, olisiko töitä? Hakemuksen voi myös viedä paikalle kasvotusten, se voi antaa paikasta riippuen paremman kuvan hakijasta. Oletko näyttänyt hakemuksia muille ja pyytänyt palautetta? Haetko koulutukseesi ja kokemukseesi sopivia paikkoja?

Vierailija
22/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon entinen ammattiurheilija, joten ymmärrän kyllä liikunnan positiiviset vaikutukset mielialaan. Tosin silloin kuin syvä epätoivo ja masennusjakso puskee päälle, niin silloin ei ole motivaatiota käydä edes suihkussa saati sitten lähteä edes kävelylle tai treenata kotona. Kausittaiset mielialavaihtelut lopulta johtivat myös urheilu-urani päättymiseen... En ole ikinä hakenut apua ongelmiini, mutta oon myös välillä miettinyt, olisiko lääkityksestä mun tilanteessani hyötyä, kun oon jo ollut muutaman vuoden jossain kuopan pohjalla, enkä vaan kykene pitämään yllä motivaatiota hakea töitä ja yrittää nousta tästä suosta.

Onnee vaan niille, jotka on pitkät hiukset kasvattamalla tai vaatekaappia uudistamalla saaneet elämänhalunsa takaisin. Mulla on kyllä aina ollut molemmat asiat kunnossa, eikä ne suojanneet mua ongelmilta tai korjanneet niitä.

Ap[/quote

Kannattaa käydä juttelemassa asiansa psykologilla/psykiatrilla ja katsoa mikä heidän näkemyksensä on. Turha täällä on kärvistellä, kun apuakin on saatavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellisuuttaan ei kannata sitoa saavutuksiin. Hyvästä mielenterveydestä voi nautti työttömänäkin ja töitä hakea rennossa tahdissa (se 4 kuukaudessa on esim. Hyvä). Tuollainen 100 työhakemusta -spurttailu kuulostaa muutenkin siltä, että burnouttaat itsesi maniassa, etkä tee hakua kovin huolellisesti.

Lisäksi jos jokin asia ei tuota tulosta, on syytä selvittää, missä menee pieleen. Soitatko hakemusten perään? Käytkö koskaan paikan päällä kysymässä, olisiko töitä? Hakemuksen voi myös viedä paikalle kasvotusten, se voi antaa paikasta riippuen paremman kuvan hakijasta. Oletko näyttänyt hakemuksia muille ja pyytänyt palautetta? Haetko koulutukseesi ja kokemukseesi sopivia paikkoja?

Joo, oon viilannut hakemustani työnhakuvalmentajan kanssa. Ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla ei ole yleensä edes mahdollista soittaa hakemuksen perään, koska yhteystietoja ei anneta runsaiden hakijamäärien vuoksi.

24/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siihen on auttanut työnteko ja se, että voin purkaa narsismiani työtovereihin ja muihin kanssaihmisiin :)

Vierailija
25/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivaikeaan masennukseen liikuntaa. Siitä pahempaan pieniä tekoja, joilla pystyy haastamaan itseään.

Mitä ikinä teetkin, niin älä pakene diagnoosin taakse. Liian monta tapausta olen nähnyt, jotka lopettavat elämisen, kun paperissa lukee masennus. Keskivaikeaan masennukseen asti, kun saa lääkityksen ja diagnoosin turhankin helposti.

Vierailija
26/27 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä auttoi escitalopram. Ilman En vois kuvitella tekeväni asiakaspalvelua työkseni

Vierailija
27/27 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapia ja lääkitys pitäneet pitkän aikaa olon tasaisena, nyt tosin huonompi vaihe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme