Kuinka naiset suhtautuu mieheen, joka siistimpi kuin naiset?
Esim. mies puhdistaa tennarit viikottain pienellä palalla ihmesientä. Mies imuroi joka päivä. Hän ei jätä tiskejä lojumaan, vaan tiskaa ne heti puhtaaksi. Mies yksinkertaisesti tykkää elää astetta siistimmin kuin naiset.
Kaikilla naisilla ei tietenkään ole keskenään yhtä huono itsetunto, joten tottakai vastaukset ovat erilaisia. Ja siksi kysynkin, jotta saisin karkean yleiskuvan.
-nuori mies
Kommentit (39)
No jos mulle ei nalkuteta, niin ihan sama. En elä missään saastassa (omasta mielestä), mutta mulla usein jää tiskit vähän puolitiehen.
Oma puolisoni on keskimäärin itseäni siistimpi. Toki siis itsekään en jätä pöydille ruokia tai astioita, mutta hän siivoaa meillä usein. Hän saa tehdä niin ja itse koetan selvittää repun ja kengät eteisestä paikalleen, että se on mahdollista.
Meillä on kotityöt jakautuneet sen mukaan, kumpi vaatii sen tarkemmin. Itse taas olen tarkka pyykin lajittelussa niin pyykkihuolto on minun tehtäväni.
Siis, kyllä itseään siistimmän miehen kanssa elää, mutta yhteiset pelisäännöt on puhuttava, ettei tule sellaista kodin nalkuttavaa henkeä/hengetärtä kummastakaan.
Vierailija kirjoitti:
No jos mulle ei nalkuteta, niin ihan sama. En elä missään saastassa (omasta mielestä), mutta mulla usein jää tiskit vähän puolitiehen.
Ahh, unohdin mainita. Minua ei siis toisten huushollit haittaa. Oletuksena tietenkin, että ei elä kuin sika. En siis ole ikinä nalkuttanut aiheesta. Lähinnä vain, että yhteen muuttaessa, itse olisin se, joka siivoaisi, niin alkaisiko se ärsyttää naista? Tai olla muuten ongelma esim. ruuan laitto. Jos itse siivoan, niin odotan, että nainen kokkaisi.
-nuori mies
Ihmisillä on erilaisia siisteyskriteereitä eivätkä ne ole sukupuolisidonnaisia.
Itse kysymykseen omalta osaltani: kuulostaa järkevältä, suhtautuisin positiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Oma puolisoni on keskimäärin itseäni siistimpi. Toki siis itsekään en jätä pöydille ruokia tai astioita, mutta hän siivoaa meillä usein. Hän saa tehdä niin ja itse koetan selvittää repun ja kengät eteisestä paikalleen, että se on mahdollista.
Meillä on kotityöt jakautuneet sen mukaan, kumpi vaatii sen tarkemmin. Itse taas olen tarkka pyykin lajittelussa niin pyykkihuolto on minun tehtäväni.
Siis, kyllä itseään siistimmän miehen kanssa elää, mutta yhteiset pelisäännöt on puhuttava, ettei tule sellaista kodin nalkuttavaa henkeä/hengetärtä kummastakaan.
Kiitos. Tämä oli hyvä vastaus!
-nuori mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahh, unohdin mainita. Minua ei siis toisten huushollit haittaa. Oletuksena tietenkin, että ei elä kuin sika. En siis ole ikinä nalkuttanut aiheesta. Lähinnä vain, että yhteen muuttaessa, itse olisin se, joka siivoaisi, niin alkaisiko se ärsyttää naista? Tai olla muuten ongelma esim. ruuan laitto. Jos itse siivoan, niin odotan, että nainen kokkaisi.
-nuori mies
No se vähän riippuu. Jos se nainen tykkäisi myös siivoamisesta, mutta inhoaisi ruoanlaittoa, olisi epäreilua, että sä saisit kivat kotityöt ja nainen joutuisi kokkaamaan, vaikka ei haluaisi. Jos nainen pitää ruoanlaitosta eikä siivoa, niin sitten se olisi reilua.
Miehelläni on myös tapana tiskata ihan heti ruokailun jälkeen. Hän ei voi sietää tiskaamattomia astioita. Ja tiskipöydän pitää olla tip top. Hyvin tulemme toimeen. Minä taas huolehdin muusta siivouksesta, miestäni esim. pölypallerot hyllyillä tai lattioilla eivät häiritse, itse en niitä siedä.
Tunnen muitakin miehiä, joille on esim. tärkeää pitää työpöydällä kaikki kynät ja paperit suorassa. Mikäs siinä, ei häiritse millään tavalla. Kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nuori mies
Odotat? Siinähän sitten odotat keskenäs. Minulle ei ole homma eikä mikään siivota ja tiskata, valitsen sen roolin oikein mielelläni, mutta ruokaa en rupea miehelle laittamaan.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nuori mies
No se vähän riippuu. Jos se nainen tykkäisi myös siivoamisesta, mutta inhoaisi ruoanlaittoa, olisi epäreilua, että sä saisit kivat kotityöt ja nainen joutuisi kokkaamaan, vaikka ei haluaisi. Jos nainen pitää ruoanlaitosta eikä siivoa, niin sitten se olisi reilua.
Juu, tottakai. Itse vain koen, että kokkailu vaatii rnemmän aikaa ja miettimistä. Että voiko sitä edes dumpata toiselle kokonaan hoidettavaksi? :D Itse kuitenkin nautin siivoamisesta, niin se ei tunnu työläältä. Samaa ei voi sanoa ruuan laitosta... Tuntuu, että jos siihen menee yli 30 minuuttia, niin se ei ole sen arvoista.
-nuori mies
Vihaan miehiä! Niistä on vain harmia. KOTIORJAKSI EN ALA!!!
Ja alanuolia satelee... -.- Täytyypi vaihtaa foorumia.
-nuori mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nuori mies
Nehän on asioita, mitkä selviää puhumalla. Odottelua ja ääneen sanomattomia toiveita ei lasketa.
Meillä on jaettu kotityöt sen mukaan, mikä toiselle on vähemmän karseaa tai missä toinen on tarkempi. Paljon meillä myös tehdään ihan yhdessä, kuten viikonloppuisin ruuanlaitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nuori mies
Juu, tottakai. Itse vain koen, että kokkailu vaatii rnemmän aikaa ja miettimistä. Että voiko sitä edes dumpata toiselle kokonaan hoidettavaksi? :D Itse kuitenkin nautin siivoamisesta, niin se ei tunnu työläältä. Samaa ei voi sanoa ruuan laitosta... Tuntuu, että jos siihen menee yli 30 minuuttia, niin se ei ole sen arvoista.
-nuori mies
Vaikutat todella ihanalta nuorelta mieheltä. On kiva, että osaat siivota ja pitää paikat tip top. Ruokahuollosta on neuvoteltava tulevan kumppanin kanssa, koska se vie aikaa joka päivä. Olet sen verran fiksun oloinen, että tuskin saat siitä ongelmaa parisuhteessakaan. Hyvää tulevaisuutta!
Itselleni kävisi mainiosti järjestely että kokkaan ja mies siivoaa.
Ei ne huomaa, kun ei haise kala eikä pallihiki.
Vierailija kirjoitti:
Ja alanuolia satelee... -.- Täytyypi vaihtaa foorumia.
-nuori mies
Vastaukset ei miellytä, niin tyyppi liukenee paikalta...
Hommahan menee siis niin, että niissä asioissa, joissa naisella on korkeat kriteerit, nainen nalkuttaa miehelle siitä että kriteerit ei täyty, ja niissä asioissa joissa naisella on matalammat kriteerit kuin miehellä, nainen sanoo heti "Väitätkö etten osaa vai? eikö mun tekemänä kelpaa?" jos mies haluaa että jokin asia tehdään kunnolla.
Myöskin, jos asia on tällainen kuin siisteys, hyvä pukeutuminen, asiallinen hiustenlaitto, tyylikkyys, sisustus, jne. ja jos miehellä on jossain tällaisessa korkeammat kriteerit kuin naisella, niin nainen pyrkii häpäisemään miestä siitä. Yhtä lailla nainen pyrkii tosin häpäisemään myös siitä, jos miehellä on naista matalemmat kriteerit esim. auton suhteen, jonkun korjaushomman suhteen, jne.
Kaikki juontaa juurensa siitä, että nyky-Suomessa, tavisihmisten parisuhteissa, naisen sana on laki. Ainoastaan alfachadien suhteissa toteutuu se perinteinen kuvio, jossa mies sanoo että "jumalauta nyt on näin, ole hiljaa tai kerää kamas jos et osaa olla tyytyväinen tähän" ja jonka jälkeen nainen on tyytyväinen eikä úlise aiheesta enää kertaakaan suhteessa.
m36
Noh, itse tuntisin olevani kamala sottapytty sellaisen rinnalla ja ajattelisin, että pitääköhän tuo minua ällöttävänä... Tai sitten saisin kuulla jotain nalkutusta asioista, vaikka itsekin tykkään kyllä siisteydestä, mutta en ole luontaisesti kovin siisti vaan siivoaminen on enemmän sellaista pakkopullaa.
Hieman kuvauksesta tulee vaikutelma, että mies saattaa olla enemmän kiinnostunut toisista miehistä, joka on ok, sillä ei kaikkien suhteiden tarvitse olla ystävyyttä enempää ja osa homoista on tosi hauskaa ja mukavaa seuraa.
Ja ei sillä, että kaikki nuoret naiset eläisi epäsiististi, mutta... Kaikkea on tullut nähtyä...
-nuori mies