Sopiva välimeren matkakohde?
Mikä olisi sopiva välimeren matkakohde, kun on lähdössä kumppaninsa kanssa viikoksi lomalle?
Kriteerit olisi:
- Mukavasti maisemia ja luontokohteita (esim. vesiputous, tulivuori tai kansanpuisto)
- Kaupunkinähtävyydet ei sinänsä kiinnosta kauheasti
- Välimeren tuntumassa, eli ranta lähellä
- Yleinen turvallisuutaso kunnossa
Kommentit (20)
Ensi kesän pakettimatkoja katsot?....
Sisilia Italiassa
Kroatia kyllä myös.
Sisilia tuli mieleen kun siellä Etna.
Turkki täyttää kaikki kriteerit ja on edullinen.
Vierailija kirjoitti:
Sisilia tuli mieleen kun siellä Etna.
Suosittelen Siciliaa Taorminassa asuimme
Kiitos Etna tulivuoren vihreyttä riitti Ei ollut kuiva auringon porottama pätsi
Nyt on todella kuumaa kaikkialla Välimerellä.
Vierailija kirjoitti:
Ranskan Riviera
Miksi tätä alapeukutetaan? Upea, luonnonläheinen paikka. Ehdotan myös Amalfin rannikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ranskan Riviera
Kiinnostaa. mitä kohteita siinä suosittelet ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskan Riviera
Itse olen parhaiten viihtynyt Anitibesissä, mutta kivoja paikkoja on tosi paljon. Retkikohteina esim Eze, Menton, Cannes, Monaco, San Remo. Jos luontokohteet kiinnostaa niin Camarguen luonnonpuisto, Alpit, Cannesin edustalla olevat saaret, Antibesin kiertävä luontopolku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskan Riviera
Miksi tätä alapeukutetaan? Upea, luonnonläheinen paikka. Ehdotan myös Amalfin rannikkoa.
Olen matkustanut 54 maassa ja en keksi kauniimpaa ja monipuolisempaa kohdetta kuin Ranskan Riviera. Edullinenkin ainakin Suomeen verrattuna ja erinomainen ruoka.
Sisilia ehdottomasti. Trapani on kiva ja Sisilian pohjoisosassa on mielettömän kaunis hiekkaranta, jonne voi mennä vaikka päivämatkalle uimaan. Etnan reissu kannattaa tehdä. Puolipäivämatka ja pääsee kiipeämään tulivuoren päälle viimeiset pari sataa metriä. Extramaksusta saa myös kyydin ihan huipulle. Vietin Sisiliassa viikon 10 vuotta sitten ja paras loma ikinä. Kannattaa muistaa, että ravintelit ovat kiinni lounasaikaan, mutta illalla kaikki on auki pitkään ja kauniilla katuterrasseilla voi nauttia paikallisia viinejä erittäin edulliseen hintaan. Hyviä vielä ovat.
Ääni Kroatialle! Dubrovnik ja ympäristö ovat niin kauniita! Luontokohteita helposti saavutettavissa useita. Meri on kristallinkirkas!
Myös Italian Rivieraa voin suositella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskan Riviera
Itse olen parhaiten viihtynyt Anitibesissä, mutta kivoja paikkoja on tosi paljon. Retkikohteina esim Eze, Menton, Cannes, Monaco, San Remo. Jos luontokohteet kiinnostaa niin Camarguen luonnonpuisto, Alpit, Cannesin edustalla olevat saaret, Antibesin kiertävä luontopolku
Meillä sukulaiset asuivat tuolla San Remossa, ja kävimme Antibesissa, Mentonissa, Ezessä , Cannesisissa ja Monacossa. Enempi olivat kaupunkikohteita.
Grassessa sen sijaan oli myös Tippukiviluola ja puistoaluetta. Myös Sainte-Marguerite-saari oli luontokohde. Mutta pitääpä katsella noita suosittelmiasi, että mikä meillä meni ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskan Riviera
Olen matkustanut 54 maassa ja en keksi kauniimpaa ja monipuolisempaa kohdetta kuin Ranskan Riviera. Edullinenkin ainakin Suomeen verrattuna ja erinomainen ruoka.
Olemme menossa juuri , kun matkaamme sukulaisten luo. Pistähän pari kolme suosikki ravintolaasi :)
Montenergro tai Albania vois olla erilaisia kohteita.
Kroatian Makarskan Riviera
Provence
Sisilia
Lounais-Ranska (Biarriz, Bordeaux, Biskajan lahti)
Algarve
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskan Riviera
Ja Verdonin kanjoni, ja Saint Paul de Vence.
Dubrovnik voisi myös sopia.
Kroatia kiinnostaa mua ainakin
Upeat maisemat ja siistin näköistä