Hei sinä vakityössä oleva, mikä on syysi asua kaupungin vuokrakämpässä?
Tunnen monta perhettä, jotka asuvat kaupungin vuokra-asunnossa, vaikka vanhemmat käyvät töissä ja perusasiat kunnossa. Mikä tällöin on syynä, ettei hankita omaa ja lyhennetä sillä vuokran hinnalla oman asunnon velkaa? Ne tuetko? Mihin kahden töissäkäyvän aikuisen
Ja esim vain 2 lapsen perhe tarvii tukia? Eikö niihinkin ole tulorajat? En ymmärrä.
Kommentit (49)
Tää on "peritty" mun vanhemmilta eli asuin heidän kanssaan aikuisena ja he muuttivat pois, mutta asunnon vuokrasopimus siirrettiin minulle. Helsingin keskustassa hyväkuntoinen kolmio alle 1000 e/kk - miksi luopuisin tästä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi työssäkäyvät ostavat punalaputettuja tuotteita, kun ne on varattu mulle, köyhälle rassulle!
menepä töihin sinäkin
Halpa vuokra tietenkin, pöljäke :D
Ap-pieni. Ei tukia asunnon perusteella makseta, vaan tulojen. Jos molemmat vanhemmat ovat kokopäivätyössä, hyvin harva saa tukia siinä tilanteessa.
En halua ostaa omaa. Ja eipä se ole keneltäkään pois että asun vuokra-asunnossa.
Äitini vuokrasi sen mulle halvalla ja ss on mun joskus kuten myös vanhempieni talo
Ainakaan Hekalla ei ole tulorajoja.
Tulot kyllä vaikuttaa, mut mitään kiveen hakattuja ei ole. Ja jos on saanut asunnon silloin kun oli pienet tulot, ja sit ne tulot paranee, niin eihän ne sieltä kämpästä häädä. Näin on mahdollista asua todella edullisesti, vaikka tulot olisi hyvät.
Mä maksan reilusti alle markkinahintaa asumisestani, vaikka olisi varaa reilusti kalliimpaankin.
Mikä on syyni asua edelleen Hekalla? No hinta tietty.
En ikinä saisi vastaavaa asuntoa, jossa vastike+lainanlyhennys olisi vähemmän kuin vuokrani nyt. Siksi.
Millainen oma asumismuotosi on? Kokemuksesta voin sanoa että, ei kannata huudella kaikkea ulos mitä ajattelee, ettei käy itselleen samalla tavalla.
Koska olemme mielisairaita koko perhe
Käyn töissä ja olen vuokralla yksityisellä, onko se sallittua??
Jäin leskeksi ja muutin väliaikaisesti vuokralle. Väliaikaisuudesta tuli pysyvää kun ostin talorahoilla perheasunnon sijaan kaksi yksiötä, joiden tuotoilla sitten maksan vuokran.
Hölmö ap alapeukuttaa kaikkia, jotka kertovat syyksi hinnan :D Taitaa olla joku asuntojonossa roikkuja ja kadehtii niitä, jotka ovat jo asunnon saaneet.
Asun tulorajallisessa vuokra-asunnossa. Palkka on hyvä, ja asumiskulut pienet. Enää ei olisi mitään asiaa näillä tuloilla tähän asuntoon. Tulot tsekataan vain siinä vaiheessa, kun asuntoa hakee. Hyvin jää sijoituksiin rahaa. Olen harkinnut kyllä omistusasuntoa, kunhan vain tiedän, mihin haluan muuttaa. Lainaa en halua ottaa.
Säästän rahaa. Yksityisillä on isommat vuokrat.
Vierailija kirjoitti:
Hölmö ap alapeukuttaa kaikkia, jotka kertovat syyksi hinnan :D Taitaa olla joku asuntojonossa roikkuja ja kadehtii niitä, jotka ovat jo asunnon saaneet.
Taidat olla kaupungin asunnossa asuva luottotiedoton. Arvaukseni.
Ohis
Tämä on edullinen, hyvän kokoinen, hyvällä sijainnilla, kivoilla naapureilla. Miksi muuttaisin?
Koska palkka on sen verran pieni, että riittävän pääoman säästäminen asunnon ostamiseen pk-seudulla on kohtuullisen mahdotonta. Ja toisaalta vuokra-asuminen Espoon vuokra-asuinnoissa houkuttelee sen puolesta, että kaikki kulut kiinteistön ylläpidossa hoituu kaupungin toimesta ja asumissuhde on täydellisen turvattu.
Yksi iso julkisivuremontti ja laaja putkiremontti on jo tehty tähän kämppään ja molempien ajaksi kaupunki järjesti sijaisasunnon ilman mitään lisäkuluja eikä vuokratkaan nousseet lainkaan noiden johdosta.
Ymmärrän kyllä, että sitten joskus eläkkeellä olisi kiva maksaa parinsadan vastiketta eikä viidensadan vuokraa, mutta on tässä toisaalta jo säästänytkin.
Siis nekö ne vaihtoehdot ovat, että ostaa oman tahi asuu "tukien avulla" kaupungin vuokra-asunnossa? Ei jeesus.
Niitä vuokrataan ihan tavallisille ihmisille. Minun perheeni ei olisi koskaan saanut lainaa, mutta emme saaneet senttiäkään tukiakaan.
T. Kaupungin vuokra-asunnossa syntynyt ja kasvanut, vanhempani asuvat siinä edelleen
Mä asun Hekalla ja tämä on rauhallisempi rappu kuin aiemmat kaksi (yksityisen kautta vuokrattua) Helsingissä, ja muutenkin yhtä rauhallinen kuin rauhallisimmat talot missä olen aiemmin Suomessa asunut. Ei ne kaikki oo mitään sekakäyttäjien ongelmataloja.