Mitkä kaikki asiat on yksityisasioita mistä ei puhuta, jos ei vastapuoli itse ota niitä omalta kohdaltaan esille?
Vai voiko mistä tahansa aiheesta alkaa keskustella (tarkoitan tosielämän keskusteluja)?
Kommentit (10)
Seksielämä. Minun ja mieheni intiimielämä kuuluu meille kahdelle, ei tulisi mieleenkään revitellä mitään makuuhuoneen sisällöstä kenellekään ja pitäisin erittäin mauttomana jos joku kysyisi.
Samoin ajattelen omasta vartalostani, se on minun intiimialuettani jota paljastan läheisissä ihmissuhteissa, mitään tissi-peppu-herutuskuvia en ikinä julkaisisi missän tai kulkisi puolialasti kaupungilla.
Riippuu ystävyyssuhteesta. Minulla on ystäviä, joilta voin kysyä mitä vaan ja jotka voivat kysyä minulta mitä vaan. Mutta vähemmän läheisiltä ystäviltä ei ole ok kysellä esimerkiksi raha-asioista, terveydentilasta, lapsihaaveista tai seksielämästä. Ja on ihmisiä, joiden mielestä näistä ei ole ok kysyä edes parhailta ystäviltä.
Ekana tulee mieleen lapsiluku, mutta kyllähän siitäkin saa keskustella vaikkapa oman lapsensa kanssa.
Tään keskustelun idea lähti tosta jonkun äidin teinipoikansa seksuaalisuuden pohdinnasta ja siitä miten aloittaa keskustelu pojan kanssa.
Seksi, vartalo, paino,diagnoosit, pituus...
Mini sanoo paino, mutta laihdutuskeskustelut on kyllä aika yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Seksielämä. Minun ja mieheni intiimielämä kuuluu meille kahdelle, ei tulisi mieleenkään revitellä mitään makuuhuoneen sisällöstä kenellekään ja pitäisin erittäin mauttomana jos joku kysyisi.
Samoin ajattelen omasta vartalostani, se on minun intiimialuettani jota paljastan läheisissä ihmissuhteissa, mitään tissi-peppu-herutuskuvia en ikinä julkaisisi missän tai kulkisi puolialasti kaupungilla.
Aika helvetillistä ajankuvaa on sekin, että neuvola pitää oikeutenaan tiedustella paperilla vanhempien seksielämästä. Ei se ole mitään auttamista! Antakaa vain suoraan kodinhoitaja kaikille kerran kuussa, jotta vanhemmat saavat kahdenkeskistä aikaa ja älkää udelko, että mitä he sinä aikana tekevät!
Puoliso, lapset/perhe ja työ.
Eli sukujuhlissa ei aloiteta kuulustelua jokos sinulla on tyyliin.
Ei ihme, että etenkin sinkut kiertää ko. tapahtumat kaukaa.
Ja kenen kanssa voi keskustella ja kenen ei?