Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö Viherlandiassa on ne huonokuntoiset papukaijat?

Vierailija
20.07.2022 |

Jyväskylän Viherlandia on ollut mulla boikotissa papukaijojen vuoksi, mietin josko ne ois sieltä päästetty pois niin voisin taas käydä asioimassa.

Viimeksi kun kävin, Roosa oli kaikki höyhenet nyppinyt itsestään, niin stressaantunut oli. Vieressä oli kyltti jossa kerrottiin Roosalla olevan kaikki hyvin, että ei tarvi olla huolissaan. Pahalta tuntui ja toivoin pitkään, että Viherlandia ottaa palautteesta opikseen ja toimii papukaijojen parhaaksi.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^

Vierailija
2/30 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ja kysy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto on meille pelkkä palvelija ja alamainen. Myös heille, joita varten pidetään puutarhamyymälöitä.

Vierailija
4/30 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ovat edelleen viherlandiassa. Pistin itsekkin paikan boikottiin kun näin nämä reppanat. Olisiko tästä vain tehtävä eläinsuojeluilmoitus.

Vierailija
5/30 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ainakin vielä viime syksynä. Kaveri suositteli menemään katsomaan söpöjä kaijoja enkä kyllä ihan tuota näkyä odottanut... Järkyttävä.

Vierailija
6/30 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin tehdä asiasta eläinsuojelu ilmoituksen. Toivottavasti muutkin pystyvät käyttämään pienen ajan aiheeseen ja tehdä myös. :)

Vierailija
7/30 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ovat edelleen viherlandiassa. Pistin itsekkin paikan boikottiin kun näin nämä reppanat. Olisiko tästä vain tehtävä eläinsuojeluilmoitus.

Olisi.

Vierailija
8/30 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein juuri SEY:lle eläinsuojelu ilmoituksen. Rohkeasti vaan muutkin tekemään.

Vierailija
9/30 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein juuri SEY:lle eläinsuojelu ilmoituksen. Rohkeasti vaan muutkin tekemään.

Tietämättä asiasta mitään ja jonkun nettihuhun perusteellahan tosiaan kannattaa ruveta tekemään ilmiantoja /s

Vierailija
10/30 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut on luoto lentämään. Ihan sairasta laittaa lintuja pieniin häkkeihin. On kyse sitten Viherlandiasta tai muualta. Istua kököttävät paikoillaan päivästä toiseen ihmisten huviksi. hyi.

Vierailija
11/30 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietämättä asiasta mitään ja jonkun nettihuhun perusteellahan tosiaan kannattaa ruveta tekemään ilmiantoja /s

Tämä juuri..

Eilen täällä lynkattiin koko saimaan asukkaat norpantappajina ja uhattiin boikottiin laittaa matkailut jne ja tämä kaikki riehuminen yhden kelkkailijan tekemisten takia.

Todennäköisesti vielä kelkkailija ei ole ymmärtänyt tehneensä väärin.

Että tälläisiä suojelijoita täällä.

Tosin en minäkään ymmärrä miksi kaijat kököttää siellä pienessä häissä.

Vierailija
12/30 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekivätkö muut eläinsuojeluilmoitusta? Itse tein.

Vierailija
13/30 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinenhan kuoli jokin vuosi sitten mutta sille hommattiin uusi lintu kaveriksi.

On tosi masentavaa kuunnella niiden raakkumista siellä, olen myös laittanut paikan boikottiin, menen Plantageniin jos tartten puutarhatarvikkeita.

Vierailija
14/30 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinenhan kuoli jokin vuosi sitten mutta sille hommattiin uusi lintu kaveriksi.

On tosi masentavaa kuunnella niiden raakkumista siellä, olen myös laittanut paikan boikottiin, menen Plantageniin jos tartten puutarhatarvikkeita.

Mulla on ollut paikka boikotissa siitä lähtien, kun tuo uusi lintu tuli. Aivan älytöntä ottaa sinne uutta tilalle, olisivat luopuneet siitä vanhastakin, kun kaveri kuoli.

Viimeksi kun kävin, oli vaan se yksi lintu siellä häkissä, ja ympärillä lapsilauma kiljumassa ja juoksentelemassa. Silloin oli rajattu, että ihan häkkiin ei pääse kiinni, mutta ihan siihen viereen kuitenkin. Aiemminhan siihen pääsi aivan sen lintuhäkin viereen, ja ihmiset, ihan aikuisetkin siis näkyi säikyttelevän niitä lintuja ja voi kun oli sitten hauskaa kun lintu reagoi 🙄 ja osa jätti lapset siihen lintuja kiusaamaan, kun itse kiersi myymälän läpi (juu, olen kyylä, tuli aina seurattua)

Kaipa se on firmassa laskettu, että linnut vetää porukkaa niin paljon, että niitä kannattaa siellä pitää, viis siitä että osa sitten boikotoi. Onhan niistä vissiin monikin ilmoitellut vuosien aikana, mutta silti edelleen linnut siellä ovat, että tuskin on fiksua lähteä mitään massailmoittelua eläinsuojeluun tehtailemaan.

Vierailija
15/30 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne papukaijat, keltatöyhtökakadut, on olleet siellä varmaan ysäriltä asti, ainakin kolmekymmentä vuotta. Minusta se lintujen häkissä istuttaminen oli aivan älytöntä jo silloin! Tuollainen pitäisi kieltää laissa, ei Suomessa tarvita mitään papukaijoja, kun ne eivät ole täällä luonnonvaraisinakaan.

Vierailija
16/30 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kärsimys näyttää jatkuvan. Tulin juuri ko. myymälästä ja olen järkyttynyt lintupoloisten kohtalosta. Jos eläinsuojeluyhdistykselle on tehty useampikin ilmoitus niin miksi yhdistys ei ole toiminut lintujen pelastamiseksi. En voi unohtaa täysin höyhenensä menettänyttä linturukkaa, joka anovasti katsoi minua silmiin ja nakersi kaltereita kuin apua pyytääkseen. Todella paha olo jäi käynnistä. Boikottiin menee ko. myymälä minunkin osalta. Järkyttävä kohtalo viisailla ja pitkäikäisillä linnuilla riutua hengiltä virikkeettömässä häkissä.

Vierailija
17/30 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perehtykää asioihin 😆

Vierailija
18/30 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linnut on luoto lentämään. Ihan sairasta laittaa lintuja pieniin häkkeihin. On kyse sitten Viherlandiasta tai muualta. Istua kököttävät paikoillaan päivästä toiseen ihmisten huviksi. hyi.

Jep. Samoin kuin vaikka koiria kerrostaloasuntoihin. Kyllähän nuokin saavat siellä vapaana lennellä kun kauppa on kiinni, mutta ei se korvaa sitä, että on mahdollisuus aina liikkua miten haluaa. Tosin poishan nuo kuolisivat jos nyt vapautettaisiin.

Toivottavasti pian luopuisivat, sillä Viherlandiassa kyllä sitten on laadukkaimmat kukat lähimainkaan

Vierailija
19/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulaton on nytkin. "Häkit" liian pimeässä/hämärässä. Surullista katsottavaa 

Vierailija
20/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roosa-kakadu oli repinyt sulkiaan jo ennen kuin päätyi Viherlandiaan.

Eivät nuo kakadut luonnossakaan lennä samassa mielessä kuin Suomen luonnossa elävät linnut. Sen sijaan ne pyrähtelevät kanamaisesti.

Joutuminen pois häkistä olisi Viherlandian kakaduille suuri järkytys, koska ne ovat tottuneet häkkiolosuhteisiin.

Viherlandiassa on henkilökunnan jäsen, joka on aivan erityisesti niiden kaijojen hoitoon opetellut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan