Kumpi sinusta on parempi, Android-älypuhelin vai iPhonen käyttöjärjestelmä? Ostaisitko Samsung Galaxyn vai iPhonen?
Kiinnostaa myös tuotetuen pituus ja päivitettävyys, valokuvausominaisuudet ja akun kesto.
Kommentit (23)
Olen ollut tyytyävisempi androidiin. Applessa oli läpipaska akku, etenkin talvella.
Pitäisi olla tuoretta kokemusta molemmista, ennenkuin olisi joku järki vastata. Mulla on galaxy ja olen tyytyväinen tähän, mutta mistä sitä tietää mikä wow-tunne tulisi iPhonesta.
Ainakin iPhonella tulee kiitettävästi päivitykset myös vanhempiin malleihin. Itellä iPhone 8 plus ollut päälle 3 vuotta käytössä (ostin sen käytettynä ja huolettuna Swappielta). En ole päivittämässä puhelinta lähiaikoina, kun toimii vieläkin tosi hyvin, eikä takkuile mikään.
Akun kesto ollut hyvä (oon kyl huolehtinu akusta, eli en oo antanu sen loppua täysin kuin pari kertaa ja sama täyteen lataamisen kanssa. En myöskään jaa nettiä puhelimesta kuin harvoin). Kamera ja sen ominaisuudet omasta mielestä tosi hyvät (en oo hyvä ottaa valokuvia, mut esim. Iphonen muotokuva-ominaisuudella saa napsittua tosi hienoja kuvia).
Swappielta saa iPhonen hintatasol tosi edullisesti aikasempia malleja, suosittelen!
Apple on lasia. Lapsi pudotti omansa, klirr.
Halusi uuden, otti Iphone SE:n. Maksoimme Android-peruskännykän verran, lapsi itse loput.
Minulla on ollut Samsungeja. Kestäviä ovat, yksi putosi rantaveteen (meri) ja selvisi. Monta kertaa lattiallekin pudonnut.
Apple pohjautuu suoraan Unixiin ja Android Linuxiin. Kumpikin on tietoturvallisehko jos latailet vain omasta sovelluskaupasta ja vain paljon ladattuja ja suositeltuja ohjelmia. Autossa on AndroidAuto, en ole vielä ottanut käyttöön.
Android, ei ole pakko olla Samsung mutta käytän säännöllisesti monia sellaisia sovelluksia joita ei iPhoneen saa + sen onneton pakkasenkestävyys jne.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin iPhonella tulee kiitettävästi päivitykset myös vanhempiin malleihin. Itellä iPhone 8 plus ollut päälle 3 vuotta käytössä (ostin sen käytettynä ja huolettuna Swappielta). En ole päivittämässä puhelinta lähiaikoina, kun toimii vieläkin tosi hyvin, eikä takkuile mikään.
Akun kesto ollut hyvä (oon kyl huolehtinu akusta, eli en oo antanu sen loppua täysin kuin pari kertaa ja sama täyteen lataamisen kanssa. En myöskään jaa nettiä puhelimesta kuin harvoin). Kamera ja sen ominaisuudet omasta mielestä tosi hyvät (en oo hyvä ottaa valokuvia, mut esim. Iphonen muotokuva-ominaisuudella saa napsittua tosi hienoja kuvia).
Swappielta saa iPhonen hintatasol tosi edullisesti aikasempia malleja, suosittelen!
Nuorella oli swappie jonka akku (en tiedä oliko applen vai joku vastaava) kesti vuoden. Puhelimessa oli muutakin vikaa, olikohan virtanappi lakannut toimimasta. Akkua vaihtanut henkilö sanoi että ei pysty korjaamaan ja että puhelimessa oli ollut joitain epästandardeja osia. Takuuaika oli umpeutunut hiljattain joten tämä jäi selvittämättä.
Kiertotalous on arvokas asia mutta elektroniikka vanhenee nopeasti. Vanhan swappien hinnalla saa uuden Androidin...
kumpikin käy ja molempia ollut vuosia, mutta koska muutkin tuotteet on applea, niin iphonen.
iPhone on ylivoimainen. Ei enää koskaan androidia.
Vierailija kirjoitti:
iPhone on ylivoimainen. Ei enää koskaan androidia.
Miten se on ylivoimainen kun kosahtaa ensimmäisessä pakkasessa jos räpläät vaikka sports trackeria lenkillä ja kuuntelet samalla äänikirjaa tms?
Ostaisin samalla käyttiksellä kuin talouden muutkin tabletit ja puhelimet. Ja tietty kumpaan nyt sattuu olemaan jo tottumusta enempi.
Minulla ei ole aiemmin ollut kuin Android, joten siirtyminen iPhoneen arveluttaa. Kuulemma uudessa Iphone 13 pro maxissa on hyvä akunkesto. Myös Samsungin Galaxy S22 on kuulemma hyvä. Vähän arveluttaa, onko iPhonessa kuvat liian suotimella otetun näköisiä valmiiksi, ovatko värit ja kontrastit luonnollisen näköisiä. Ja ylipäätään millainen iPhonen käyttis on käyttää. Kotona ei ole muita Mackintoshin laitteita. Ap
iPhone, koska ne saa päivityksiä pidempään kuin Android puhelimet.
Iphonet riskiryhmässä, koska valmistusmaa Kiina
iPhone. Lapsella on ainakin 300€:n Samsung niin hirveetä kuraa, että ei kiitos. Tarkoitan niitä tiedostoja yms. Applella vain kaikki toimii.
En kumpaakaan. Mahdollisimman puhdas android antaa parhaat mahdollisuudet päättää mitä ja kenen sovelluksia käyttää arkipäivässä.
No mitä suosittelisit, kun kameraominaisuudet ovat tärkeät?
En pysty vertaamaan Android-älypuhelinta ja iPhonen käyttöjärjestelmää toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
En pysty vertaamaan Android-älypuhelinta ja iPhonen käyttöjärjestelmää toisiinsa.
Kuitenkin kommentoit niiden ominaisuuksia!!
Samsungin, koska valmistettu muualla kuin Kiinassa