Lapsi oli kiroillut päiväkodissa! :(
Eli siis tänään tulin hakemaan vähän aikaisemmin päikystä lapsen hammaslääkäriajan takia. Kun saavuin hakemaan häntä, päikkytäti sanoi että kun he olivat aamulla syöneet, lapsi oli huutanut VTTUUUU!! .
Oli surullista kuulla tämä tieto ja miehellekin soitin tästä asiasta. Ihmetellään miehen kanssa nyt että mistä oli oppinut tuon, kun meidän perheessä ei edes kiroilla. :(
Surettaa ja harmittaa.
Kommentit (17)
No hui kamala. Oikein sukuelimen nimen huusi.
Minä opin kiroilemaan päiväkodissa.
Hoitokavereilta oppii. Jo pienten puolella.
Päiväkodissa kuullaan mitä lapsen kotona puhutaan.. .. ei siinä muuta.
Tänä päivänä kiroillaan myös telkkarissa ja radiossa. Ei tarvitse olla kotoa opittua.
Mun lapsi oppi päiväkodissa nimittelemään muita tyhmiksi. Tietysti puutuin tähän. Asia tuli esiin puistossa leikkiessä. Tuohtunut äiti valitti minulle, kuinka lapseni nimitteli hänen lastaan.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa kuullaan mitä lapsen kotona puhutaan.. .. ei siinä muuta.
Joissakin perheissä puhutaan uskomattoman törkeästi lapselle. Sivullisena jäänyt monta kertaa ihmettelemään.
Teppo opetti tämän sanan kotipihalla 3-vuotiaana. Merkitys ei ollut tiedossa kummallakaan.
Hyvä! Kunnon kiroilu antaa hyvää maustetta puheeseen. Ole ylpeä lapsestasi.
Vierailija kirjoitti:
Sano ny viä, että teidän perheessä ei valehdella.
En ole ap, mutta minä ainakin olen korostanut aina rehellisyyttä. Inhoan valehtelevia ihmisiä. Valheet tuppaa tulemaan aina jossain vaiheessa esiin.
Lapseni oli joutunut pph:lla jäähylle sanasta paska. Ihmetteli sitten kotona, että onko se kirosana... sovittiin ettei pph:lla enää käytä sitä 🤫
Kerrothan hänelle, että ei saa huudella pillun synonyymiä
Vierailija kirjoitti:
Teppo opetti tämän sanan kotipihalla 3-vuotiaana. Merkitys ei ollut tiedossa kummallakaan.
Lapseni järkyttyi kuultuaan mitä ko. sana tarkoittaa, käyttö loppui siihen 🤣
Tosin nyt teini-iässä on valitettavasti tullut takaisin arkikäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Kerrothan hänelle, että ei saa huudella pillun synonyymiä
Ei minkä tahansa pillu, vaan viisi lasta päästänyt pillu.
Älä välitä, kaikki tuollaiset kommellukset unohtuu aikanaan. Pienet lapset tekee kaikenlaista typerää, kaverit saattaa yllyttää jne. Vk-henkilökunnalla on joskus myös tapana liioitella asioita. Hyvä että asiaan puututtiin mutta ei ole mikään iso juttu.
Sano ny viä, että teidän perheessä ei valehdella.