Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten Suomi selviää, jos hoitajat irtisanoutuvat syksyllä ja talvella tulee influenssa??? Keväällä 2022 Satakunnan sairaalassa oli potilaita influenssan takia noin viisi kertaa enemmän kuim koronan takia.

Influenssan vammauttama
20.07.2022 |

Satakunnan sairaalassa oli keväällä koronapotilaita vain yksi enemmän, mutta koronapotilaistahan vain viides- tai kuudesosa on hoidossa koronan takia.

Influenssan takia potilaita oli siis viisinkertainen määrä, vaikka influenssaa oli hyvin vähän liikkeellä.

Miten käy, jos hoitajat lähtevät ja Suomeen tulee kunnon influenssa-aalto?? Rokotuskin jää monilta saamatta. Itse olen sairasranut influenssan kerran ja olin silloin nuori rokottamaton ja tarvitsin pitkän sairaalahoidon. Tiedän, että ilman sairaalahoitoa tuossa tilanteessa kuolee. Onko tämä monilla edessä ensi talvena??

Hoitajiahan ei voi pakottaa töihin, koska he pyytävöt Valviraa poistamaan oikeutensa.

Pakotetaanko tavikset hoitotöihin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko näin ei sittenkään kävisi, jos hoitajatkin vaikkapa tarvitsevat palkkatylojaan.

Vierailija
2/4 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita irtisanomisia, ei silti ole riittävästi hoitajia.

Pahimmista paikoista tietty lähtevät. Menevät muualle töihin esim keikkaa tekemään.

Nyt on tähän pisteeseen annettu tämän mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän Suomi selviäkään. Monilla esh osastoilla myös HUSin ulkopuolella on se tilanne että niillä pitkäpinnaisimmillakin alkaa kamelinselkä katketa. Julkiselta lähdetään yksityiselle tai opiskellaan täysin uusi ala koska alalla on varaa valita. Ihan jatkuvasti on vajaamiehitystä ja ihmiset väsyy väsymistään. Shp johtoryhmät ja poliitikot laskee sen varaan että kyllä ulkomailta tänne saadaan hoitajia mutta se ei kyllä ihan pidä paikkansa - tulevat hetkeksi ja lähdetään muualle Eurooppaan paremman elintason perässä. Mikä heitä juuri Suomessa pitäisi - ei ole hyvä elintaso, ei hyvää työilmapiiriä, työolosuhteet surkeat, palkka on mikä on? Ilmasto on kylmä ja kolea ja suomalaiset eivät juuri ulkomaalaisista pidä. Jos pitäisi arvata, väittäisin että tänne tulee 10v sisään malli missä omaisia aktivoidaan hoitamaan sairaalassa ja kotona olevia potilaita ulkoilemaan, syömään ja peseytymään ja ne joilla ei ole rahaa tai omaisia jäävät heitteille (kuten nyt jo monessa paikkaa on). Hölmöläisen touhua ja vaikka tästä on vuosikausia varoitettu niin KETÄÄN ei kiinnosta koska naiivi kuvitelma että routa porsaan kotiin ajaa.

Vierailija
4/4 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse terveydenhuollossa työskentelevänä ihmettelen miten ihmiset eivät ole tämän enempää huolissaan vaikka terveydenhuolto on ollut hyvinvointiyhteiskunnan peruskivi ja se ei vaikuta sellaisenaan enää selviävän.