Miten saan rauhoitettua yöunet?
Painajaisia, hikoilua, hengenahdistusta, levottomuutta, koiranunta, heräilyä yms stressiperäisiä univaikeuksia.
Miten tämän saa pois? En mielestäni nykyään enää stressaa hirveästi? Kesäloma alkoi perjantaina eikä uni ota rauhoittuakseen. En juo alkoholia.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Sopivalla lääkityksellä korjaantuu.
Ei lääkkeitä. Ne eivät korjaa mitään lopullisesti
Varmaan sen stressin laskeminen hereillä ollessa on paras lähtökohta. Lomalle päästyähän se pidätelty stressi tuppaa purkaantumaan, että sikäli ihan luonnollinenkin tuo sun reaktio vaikka aika voimakkaalta kuulostaakin.
Varmaan perusniksit unihygieniaan on tuttuja? Googleta ja tutustu jos et jo tiedä. Liikunnalla ja sopivalla ruokavaliollakin on valtava merkitys yöunen laatuun.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sen stressin laskeminen hereillä ollessa on paras lähtökohta. Lomalle päästyähän se pidätelty stressi tuppaa purkaantumaan, että sikäli ihan luonnollinenkin tuo sun reaktio vaikka aika voimakkaalta kuulostaakin.
Mielestäni olen laskenut, mutten jotenkin onnistu enää edes löytämään uusia rentoutumisen tasoja. Voisiko stressi purkautua vielä päiväkausia?
Pidemmän päälle tuo syö hermoja. Nukahtamispillerit voi auttaa, mutta niitä ei saa käyttää väärin, jotta kehon oma melantoniinin tuotanto ei häiriintyisi. Haittapuolena myös koukuttaminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni olen laskenut, mutten jotenkin onnistu enää edes löytämään uusia rentoutumisen tasoja. Voisiko stressi purkautua vielä päiväkausia?
No jos jotain tutkimuksia on uskominen niin alle kahden viikon lomalla ei varsinaisesti pääse kunnolla palautumaan, eli kyllä siinä voi päiväkausia mennä. Varmaan viikkojakin, jos on ollut oikein paha stressi pitkään. Tekisi mieli sanoa että ota ihan rennosti ja rauhassa nyt vaan mutta se olisi varmaan tässä tapauksessa irvailua :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos jotain tutkimuksia on uskominen niin alle kahden viikon lomalla ei varsinaisesti pääse kunnolla palautumaan, eli kyllä siinä voi päiväkausia mennä. Varmaan viikkojakin, jos on ollut oikein paha stressi pitkään. Tekisi mieli sanoa että ota ihan rennosti ja rauhassa nyt vaan mutta se olisi varmaan tässä tapauksessa irvailua :D
Tämä tilanne on irvailun arvoinen :D Mutta tosiaan tottahan se on, että tietenkin voi kestää pidempään palautua. Olen aivan pahoillani ja leposyke yli 80. Yleensä matalimmillaan lähemmäs 50.
Sama homma minulla paitsi että stressatasot luokkaa miljoona ja joudun käyttämään lääkitystä ahdistukseen ja nukahtamiseen, ilman niitä varmaan sekoaisin kun ei saisi unta jne et valitettavasti en osaa auttaa.
Polta kannabista nukkuu hyvin eikä näe unia.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kamomillateetä iltaisin.
Ääni kamomillateelle ja Relaxor Forte luontaistuote.
Joillain kevyt liikunta auttaa stressiin, joillain kuulemma pahentaa sitä.
Rentoutusharjoituksia? Niitä löytää YouTubesta ohjattuina.
Lämmin suihku illalla.
Jos on mielessä stressaavia asioita, niin niiden kirjoittaminen ylös hyvissä ajoin ennen nukkumaan käymistä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Peitto pois, ettei ole kuuma yöllä.
Sopivalla lääkityksellä korjaantuu.