Te muut kissan-tai koirankarvan kanssa elävät!
Eläimet on nyt hoidossa viikon muualla ja pystyisin kunnolla siivoamaan. Tuntuu aivan mahdottomalta aloittaa urakkaa, kun jokainen viltti ja sängyn reunus on karvaa aivan täynnä. Minkä olette havainneet parhaaksi tavaksi poistaa karvat ja varsinkin, miten ylläpidätte mahdollisimman karvatonta kotia? Tuntuu niin kauhean työläältä lähteä käymään jokaista sohvatyynyä tarraharjalla läpi, mutta ei kai se auta.
Kommentit (7)
Se on valittava joko siisti koti tai karvainen lemmikki. Itse olen valinnut jälkimmäisen
Meillä oli pari kissaa kaksi viikkoa hoidossa. Niiden karvojen siivoamiseen meni noin 8 tuntia.
En tajua ihmisiä jotka ottavat useita kissoja ja koiria kerrostalokämppiin. Hukkuvat sitten siihen karvaan ja sotkuun.
Totaalinen turn off deittimarkkinoilla.
Olen elänyt karvalemmikkien kanssa parikymmentä vuotta, ja minusta tarrarullatyyppinen kertasiivous on ajanhukkaa. Kun lemmikit palaavat, karvoja on ihan hetkessä saman verran, kuin ennen tuntikausien siivousta. Ainoa tapa vähentää kodin karvaisuutta on huolehtia lemmikkien turkinhoidosta ja minimoida tekstiilipintojen olemassaolo, ja valita välttämättömät kohteet (esim. sohva) mahdollisimman helposti putsattaviksi. Nahkasohva on loistava. Kangassohvaan voi ostaa halpistorkkupeittoja, joilla sohva peitellään ja joita pestään, kuivausrummutetaan ja vaihdetaan tiheästi. Itse haluan näitä koiria pitää enkä siivota aamusta iltaan, joten olen vaan hyväksynyt karvat.
Sohvat, sängynreunat, matoista karvat pois paljaalla märällä kädellä!! Kastele käsi, vetäisi karvat, huuhtele käsi ja sama alusta.. Lähtee kaikki karvat. Lattiat perus imurointi. Jos ei halua elää karvoissa tai että karvoja vaatteissa tuota rutiinia (märällä kädellä karvat pois) kerta viikkoon. Imurointi joka toinen päivä. Harjausta tietysti myös viikottain. Itsellä kaksi kissaa. Ystävätkin ihmettelevät kun käyvät ettei tartu karvoja eikä itsessäkään koskaan. Ylläpito on se avainsana.
Meillä on pitkä karvainen koira ja oli ennen sellainen musta kangassohva, karvoja oli kaikkialla eikä lähtenyt millään sohvasta. Nyt uudessa kodissa koira ei saa tulla sohvalle, on robotti-imuri ja harmaa sohva. Vaatteet menevät kuivausrummun kautta. Monet ihmeissään, että meilläkö koira kun ei näy karvoja.
Anna olla yks paskan hailee ne on taas karvoja täynnä pian turhaa työtä.