Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Urtekram-maapähkinävoi, säilytys avattunakin huoneenlämmössä?

Vierailija
18.07.2022 |

Urtekram-maapähkinävoi, luomu. Purkissa lukee "Säilytys: Huoneenlämmössä (15-25 astetta), valolta suojattuna. Avattu pakkaus säilyy 6 kk."

Eikä muuta. Tulkitsetteko tuon niin että avattunakin tuotetta säilytetään huoneenlämmössä vai laittaisitteko jääkaappiin avaamisen jälkeen? Vai meneekö suorastaan pilalle jääkaapissa?

Kiitos jos joku osaa neuvoa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin jääkaappiin. Rasvat härskiintyy helposti.

Vierailija
2/17 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska sattuma, ostin tänään juuri saman firman mantelivoita ja ihmettelin aivan samaa. Laitoin kuitenkin jääkaappiin, kun mietin että eikö ne öljyt, mantelissakin melko paljon, härskii nny. No jää nähtäväksi meneekö se pilalle tai jotenkin jähmeäksi jääkaapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään meillä huoneenlämmössä, ei ole ikinä mennyt miksikään. Jääkaapissa jähmettyy liikaa. 

Vierailija
4/17 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän avaamisen jälkeen aina jääkaapissa. Ei ole koskaan mennyt mitenkää pilalle eikä maku kärsi. Ei tulisi mieleenkään jättää sitä pöydälle huoneenlämpöön.

Vierailija
5/17 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneenlämmössä pidän. Ei ole käynyt mielessäkään laittaa jääkaappiin.

Vierailija
6/17 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilyy huoneenlämmössä.

Vierailija
7/17 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

An open jar of peanut butter stays fresh up to three months in the pantry. After that, it's recommended to store the peanut butter in the fridge (where it can maintain its quality for another 3-4 months). If you don't refrigerate, oil separation can occur.

Meilla sailytetaan kaapissa, harvoin kaytetaan mutta aina on kuukausienkin kuluttua hyvaa, ei ole koskaan rasvat eronneet.

t. usalainen

Vierailija
8/17 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

An open jar of peanut butter stays fresh up to three months in the pantry. After that, it's recommended to store the peanut butter in the fridge (where it can maintain its quality for another 3-4 months). If you don't refrigerate, oil separation can occur.

Meilla sailytetaan kaapissa, harvoin kaytetaan mutta aina on kuukausienkin kuluttua hyvaa, ei ole koskaan rasvat eronneet.

t. usalainen

Sekoittamallahan se siitä menee taas sekaisin. Ja onhan niissä kaupasta ostamisen jälkeenkin rasva noussut erikseen pinnalle.

Vierailija
9/17 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte laittaa jääkaappiin. Siinä on säilöntäaineita enemmän kuin ydinvoimalassa.

Vierailija
10/17 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säilyttänyt huoneenlämmössä ja hyvin on säilynyt.

Vierailija
11/17 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliiviöljy ja sokeroimaton maapähkinävoi on aina huoneenlämmössä. Ei mene miksikään.

Vierailija
12/17 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte laittaa jääkaappiin. Siinä on säilöntäaineita enemmän kuin ydinvoimalassa.

Mun Pirkka maapähkinävoissa ei ole kun suolaa ja maapähkinöitä...

Olen maapähkinävoiekspertti, koska asuin vuosia Alankomaissa ja se on siellä kansallisruokaa. Huoneenlämmössä voi säilyttää ihan hyvin viikkokaupalla!  Kämppisten kanssa meni alle viikossa.

Vierailija
13/17 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun Pirkka maapähkinävoissa ei ole kun suolaa ja maapähkinöitä...

Olen maapähkinävoiekspertti, koska asuin vuosia Alankomaissa ja se on siellä kansallisruokaa. Huoneenlämmössä voi säilyttää ihan hyvin viikkokaupalla!  Kämppisten kanssa meni alle viikossa.

Ja lisäisin vielä, että öljy nousee pintaan juuri niissä, joita ei ole pumpattu täyteen ties mitä ylimääräisiä ainesosia. Joten jos tarttee sekoittaa itse tasaiseksi ennen käyttöä niin se on vain äärimmäisen hyvä juttu.

Vierailija
14/17 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on tiiviissä purkissa huolellisesti suljettuna, niin säilyy huoneenlämmössäkin.

Vierailija
15/17 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäkää ne roskiin.

urtekram - market ru

Slava Ukraini.

Vierailija
16/17 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset