Tekeekö puoliso mielestänne väärin, kun syö minun gluteenittomat ruoat?
Minulla on keliakia, puolisolla ei. Ostan paljon ruokia ja ruokatuotteita, kaikenlaisia kastikkeita, valmistuokia ja sellaisia, joissa ei ole gluteenia ja voin tietenkin syödä vain niitä. Puoliso taas ostaa paljon ns. tavallisia ruokia ja leipiä ja sellaisia, joita en voi syödä. Näin ollen hänellä on kotona kaikkia asiat syötäviä, minulle taas vain osa. Ja ne minun jutut nyt sattuu olemaan vielä kalliimpiakin ja olen pienituloisempi. No puoliso syö surutta niitä minun syötäviä. Ja siksi usein on tilanne, että minulle ei olekaan mitään syötävää mutta hänelle on.
Kommentit (36)
Sinä et tietenkään voi tästäKÄÄN asiasta sanoa puolisollesi.
Etkä siitä, kuinka syö lasten vanukkaat, hillahyydykekakun ja mitä kaikkea ehtiikin syödä.
Tekee tietenkin todella törkeästi, hän käytännössä varastaa sinulta ruokaa. Käske hänen hakea kaupasta uudet tuotteet syömiensä tilalle heti.
Meillä myös koko perhe syö gluteenitonta. Halvemmaksi se tulee tehdä yhtä ruokaa. Vain leipä erikseen.
Onko lasten vanukkaat myös gluteenittomia? Syökö nekin?
Vit mikä si-ka idiootti. Pidä puhuttelu. Merkkaa ruokasi hyllylle: näihin ei kosketa! Laita ostamaan kaikkiea tiöalle, mitä syönyt. Muuten mikäön ei muutu.
Ei tee väärin. Ääliöltä voi syödä eväät, on sen ansainnut.
Fiksu vaihtaisit osoitettaan, jos olisi tuommoiseen paskaa erehtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et tietenkään voi tästäKÄÄN asiasta sanoa puolisollesi.
Etkä siitä, kuinka syö lasten vanukkaat, hillahyydykekakun ja mitä kaikkea ehtiikin syödä.
Sinä unohdit sen sinivalaan porvoosta!!!!!
Jos te kerta ostatte omat ruokanne, niin niissä pitäisi sitten pysyä. Eri asia jos molemmat maksaisitte yhdessä ja söisitte yhdessä gluteenitonta. Sinuna sanosin miehelle asiasta.
Hanki joku erillinen kannellinen laatikko sun tuotteille. Ei ainakaan voi sen jälkeen väittää että vahingossa ottaisi.
voi toisen ruokia syödä mutta ei niin ettei toiselle jää mitään. tekee siis väärin. jos se tykkää sun pöperöistä noin, ostakaa vain niitä sitten.
Laita lukolliseen kaappiin omat ruokatuotteet ja lisäksi pieni jääkaappi lukolla.
Olikosse joku gluteeniton tai laktoositon maito mikä maistuu pahalta, ainakin tällaisen kaikkiruokaisen suussa, onko noissa muissa gluteenittomissa sapuskoissa jotain makueroa?
Ostin kerran gluteenitonta toskakakkua ja se oli kyllä täyttä sontaa.
Kaikki gluteenittomat ruuat on ihan hanurista.
En tiedä kuka noita vapaaehtoisesti söisi.
Jos se sun eväät niin heität kostoksi roskiin hänen ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos se sun eväät niin heität kostoksi roskiin hänen ruokaa.
Voi vaikka tehdä sen vikoista leivistä ison leivän, koska onhan ap:n pakko jotain syödä eikä sen omia enää ole. Voi "yrittää" syödä niitä, mutta sitten leipä voi ollakin pahaa, tai tipahtaa hups vaan lattialle..
Täällä jengi ei ymmärrä, että puhdas, gluteeniton ruoka = lääke kealiakiaan. Tulis se suru puseroon sillekin valaalle, joka voi kaikkea mättää ämpäri tolkulla, kun vietäiskiin kaikki syötävä pois pariksi päväksi. Joutusit kiertämään esim. ulkomailla muutaman kaupan löytääksesi vaikkapa mieluisen keksipaketin. Löytyisi sitten viimein yksi vaihtoehto.
En tarkoita nyt siis pelkkiä gluteenittomia leipiä tms, vaan jääkaapissa saattaa olla esim vain eilen tehtyä tavallista makaronilaatikkoa ja kananmunia. Ja puoliso syö ne kananmunat minun ollessa ulkona. Sanoo syyksi kun harmistun, että hänen ei tänään tehnyt mieli eilistä makaronilaatikkoa vaan mieluummin munakasta. Ap
No me tehdään käytännössä koko perheellw samaa ruokaa. Eli kaikki syö gluteenitonta.
Leipä, riisipiirakat on keliaakikolle erikseen mutta kyllä niitäkin muut syö.