Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan jatkat tapailua

Vierailija
18.07.2022 |

Ennen kuin suhde joko muuttuu seurustelusuhteeksi tai sitten päätyy?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon iästä. Esim minä, jolla on ikää jo jonkin verran, olen jo kokenut pitkän avioliiton, ollut kumppanin perheen ja suvun kanssa tekemisissä yms, minun ei tarvitse enää kokea tuollaista ns vanhanaikaisella kaavalla menevää parisuhdetta. Voin "tapailla" kivaa miestä pidemmän aikaakin ilman että se "kehittyy" yhtään mihinkään suuntaan tai ilman että tapaan miehen sukulaisia tai kavereita - kunhan vietetään aikaa yhdessä ilman mitään paineita ja odotuksia. 

Mutta jos kyseessä on nuoret ihmiset, jotka ehkä on ekaa kertaa etsimässä todella vakavaa suhdetta ja haluavat päästä naimisiinkin ja hommata lapsia, niin sellaisessa tilanteessa varmaan alle puolen vuoden tapailun pitää kehittyä vakavammaksi jos se on ikinä kehittyäkseen. 

Vierailija
42/54 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen suhde on olemassa suhteessa muihin. Tyhjiössä sitä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan silloin, kun tiedän haluanko itse jatkaa tapailua. Yleensä selvinnyt parissa päivässä miehen viat ja mahdolliset parisuhteen haasteet. Luottakaa omaan intuitioonne ja älkääkä jääkö tuhlaamaan aikaanne, se on mun vinkki naisille.

Vierailija
44/54 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua mitään koti leikkiä.Pelkän rehellisen suhteen jossa käydään tanssimassa,ymm yhdessä liikuttaisin silloin tällöin . Ei mitään suvulle esittelyjä tai kersoille,jos niitä miehellä on?.Olen aikuinen nainen.

Minä halusin noin jo nuorena. Tanssiminen tosin ei kiinnosta.

Vierailija
45/54 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos kaksi yksinäistä erakkoa aloittavat suhteen, ei heidän suhteensa ole "oikea", koska heillä ei ole ketään, kenelle esitellä suhdettaan.

Vierailija
46/54 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde muuttuu seurusteluksi siinä vaiheessa kun julkaistaan yhteisiä kuvia somessa ja muutetaan parisuhdestatus. Toisin sanoen silloin kun tapailu muuttuu kaikin tavoin julkiseksi, on seurustelusta kyse.

Jos kumpikaan noista ei tapahdu tai toiselle sovi, on syytä epäillä että hänellä on vielä muita kierroksessa.

Ulkomaanmatkat, lasten esitteleminen tai vaikka yhteiset uintireissut ei vielä merkitse seurustelua.

Kohta 30v naimissa emmekä vieläkään seurustele. Ja tuskin siis ikinä seurustellaan.

No oikeasti, minusta seurustellaan, kun on sovittu, että tavataan romanttisesti vain toisiamme. Siitä sitten tulee jotain tai ei. Kun olin nuori, 12v lapsetkin seurusteli, kun olivat kertoneet toisilleen, että tykkäävät toisistaan. Eikä välttämättä edes pussattu.

Vierailija
47/54 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen minkä nettiin laitat pysyy siellä ikuisesti. Kenen käsiin kaikki tieto vuotaa? Itse en näe edes tarvetta julkaista yksityisasoitani somessa.

Pointti oli se että jos ei esiinnytä yhdessä missään, eikä esitellä tuttavapariskunnille jne, ei ole kysymys seurustelusta. Ei ole pakko ymmärtää jos ei onnistu.

Tämähän on täysin eri asia kuin se, näkyykö suhde somessa. Ja mikä pointti muuten on, että pitää esitellä juuri tuttavapariskunnille? Eikö sinkkututtaville esittelemisellä ole samaa arvoa - vai meneekö se niin että parikunnat eivät sinkkujen kanssa enää ole tekemisissä, vaan pelkästään muiden pariskuntien?

En tiedä sinun ajatuskuvioistasi ja miksi jumitat.

Jos parisuhde ei näy kenellekään missään, sitä ei ole.

Puhutko nyt somesta vai yleensä? Itse koen, että suhde on silloin kun se henkilöiden oman kokemuksen mukaan on olemassa, mutta ilmeisesti sitten muut ihmiset yleisönä määrittävät suhteen.

Suhteessa olevat määrittävät suhteen ei kukaan muu.

Minä tapailen juuri miestä jonka toinen tapailunainen luulee että he seurustelevat. Kuka meidän suhteemme mielestäsi määrittelee?

Apua, mikä tilanne! Miehen varmaan kannattaisi selventää epätietoiselle asian tila.

Vierailija
48/54 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minun olisi vielä 50vuotiaanakin pakko tavata kumppanin sukulaiset, kaverit, hyvänpäiväntutut sun muut tai muuten meidän suhdetta ei muka olisi olemassa niin mielummin pysyisin sinkkuna loppuikäni. Kaikki ei enää nykyään halua jakaa toisen kanssa elämänsä jokaista asiaa. Minä ainakin haluan pitää omat lapset, kaverit ja sisarukset ihan vain itselläni, erillään minun ja mieheni suhteesta. Sama pätee myös asuntoihin - tehköön mies omalla kodillaan mitä haluaa ja minä omallani, ei kaikkea tarvitse väkisin sekoittaa keskenään. 

Vierailija
49/54 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde ei parin kuukauden kuluttua muutu seutustelusuhteeksi, se on vakipanosuhde. Sekin on ihan ok, kunhan se on molemmille ok.

Vierailija
50/54 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suhde ei parin kuukauden kuluttua muutu seutustelusuhteeksi, se on vakipanosuhde. Sekin on ihan ok, kunhan se on molemmille ok.

Mitä jos suhteessa ei tuon parin kuukauden aikana panna?

Vierailija
51/54 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit ollaan panematta. Kaikille ei paneminen ole tärkeää.

Vierailija
52/54 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit ollaan panematta. Kaikille ei paneminen ole tärkeää.

Mutta onko se silti vakipanosuhde, jos vielä ei seurustellakaan?

Vierailija
53/54 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde muuttuu seurusteluksi siinä vaiheessa kun julkaistaan yhteisiä kuvia somessa ja muutetaan parisuhdestatus. Toisin sanoen silloin kun tapailu muuttuu kaikin tavoin julkiseksi, on seurustelusta kyse.

Jos kumpikaan noista ei tapahdu tai toiselle sovi, on syytä epäillä että hänellä on vielä muita kierroksessa.

Ulkomaanmatkat, lasten esitteleminen tai vaikka yhteiset uintireissut ei vielä merkitse seurustelua.

Pitääpä käydä aviomiehelle kertomassa että ei olla tarpeeksi sitoutuneita kun ei ole somessa kuvia, eikä edes sitä somea 😂

Vierailija
54/54 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaan ihastuneeni toiseen tai epäilen toisen olevan ihastunut minuun, haluan käydä "mitä me ollaan"-keskustelun ja sen perusteella joko aloitetaan parisuhde, ollaan ystäviä tai jatketaan matkaa eri suuntiin. En jaksa mitään useamman kuukauden tapailuja, huomaahan sen vähemmästäkin onko toisen kanssa mukavaa yhdessä ja missä mielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä