Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joiltain evätty heinä- elokuun toimeentulotuki ilman perusteita?

Vierailija
18.07.2022 |

Vai olenko yksittäistapaus? Lisäksi, päätös oli kielteinen, mutta ilmoituksella, että käsittely on keskeneräinen, eikä päätöksen päivämäärää ilmoitettu, että olisi voinut laittaa muutosvaatimuksen vireille. Mikähän tsuhnalan jännäkakkatoiminta on nyt kyseessä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että päätös on kielteinen mutta käsittely kesken vaikuttaisi siltä että haluavat jotain liitteitä tai selvityksen jostain asiasta. Se olisi kyllä lukenut netissä, jos ei päätöksessä niin siinä viestit kohdassa. Jos et käyttänyt nettihakemusta niin voi tulla etanapostissa se pyyntö.

Vierailija
2/22 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra Isoherra soitti kelan pääjohdottajalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työnhakusi voimassa?

Vierailija
4/22 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jokaiselle tuo ainakin joskus käynyt joka pitempään siellä joutunut asioimaan. Tahallaan tekevät että luottotiedot menisi jne.

Vierailija
5/22 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että päätös on kielteinen mutta käsittely kesken vaikuttaisi siltä että haluavat jotain liitteitä tai selvityksen jostain asiasta. Se olisi kyllä lukenut netissä, jos ei päätöksessä niin siinä viestit kohdassa. Jos et käyttänyt nettihakemusta niin voi tulla etanapostissa se pyyntö.

Eivät anna toimeentulotukea jos tulee veronpalautuksia.

Vierailija
6/22 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 arkipäivää ylittynyt ja minullakin toimeentulotukihakemus on edelleen käsittelyssä, mutta myönnettävän toimeentulotuen kohdalle on ilmestynyt viiva.

Odottavatkohan liitteitä, mutta niistä ei kuitekaan löydy pyyntöä. Toisaalta ei olisi ensimmäinen kerta kun kirje on kuljetuksessa, mutta kelan sivuilta ei löydy mitään tietoa. Se kelan kirjeen kulkeminen kestää noin viikon, joten se tulisi vasta joskus ensi viikolla.

Voisivat myös odottaa veronpalautuksia, mutta niitäkään ei ole tulossa ja tämän voivat varmistaa ihan omilta koneiltaan.

Yksi vaihtoehto olisi, että tuo elokuun indeksikorotuksen päätös olisi vielä vahvistamatta, joten päätöksiä ei ennen virallista vahvistusta voisi tehdä.

Kokemuksen perusteella pelkään, että ovat keksineet taas jonkin uuden lain porsaanreiän...

Vierailija
7/22 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se voi olla siitä kyse että indeksikorotusta ei ole vahvistettu. Mulle kävi tammikuussa niin.

Vierailija
8/22 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä viesti sinne ja kysy.

Vierailija
9/22 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronpalautus voi aiheuttaa eväyksen.

Vierailija
10/22 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko veronpalautuksia?

Vierailija
11/22 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää Kelaan vihaista viestiä jos kestää, minä teen aina niin. Viimeksi kysyin että pitääkö olla tietyn värinen ja kuulua tiettyyn heimoon että saa toimeentulotukea veronmaksaja. En tarvitse tukea koko aikaa, tarvitsin tukea koska paskapäätetoimisto laittoi minulle karenssin.

Vierailija
12/22 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetä viesti sinne ja kysy.

Tai ihan vaan soittaa, herranjumala. Selviää vähän nopeammin. Muutaman euronhan se soitto kelaan tulee kyllä maksamaan.

Vierailija
13/22 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistäkää Kelaan vihaista viestiä jos kestää, minä teen aina niin. Viimeksi kysyin että pitääkö olla tietyn värinen ja kuulua tiettyyn heimoon että saa toimeentulotukea veronmaksaja. En tarvitse tukea koko aikaa, tarvitsin tukea koska paskapäätetoimisto laittoi minulle karenssin.

Miksi karenssia?

Vierailija
14/22 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne perustelut siellä päätöksessä pitäisi lukea. 

Mulle tuli normaali päätös heinäkuu-joulukuu. 188e/kk.

Vierailija
15/22 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällähän se tiedetään

Vierailija
16/22 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne perustelut päätöksestä löytyvät. Et vain osaa lukea. 

Vierailija
17/22 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko veronpalautuksia?

Sori, huomasin vasta, että olitkin kirjoittanut ettet saa.

Vierailija
18/22 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon pellehermanni

Vierailija
19/22 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne perustelut päätöksestä löytyvät. Et vain osaa lukea. 

Kerrotko, missä se päätös on luettavissa?

Kelan  sivulla ei ole, eikä postitse ole tullut. Kelan sivuilta yritin katsoa, mikä lisäselvityspyyntö olisi mahdollisesti laitettu, mutta siellä luki, että mahdollisesti kirje voi olla tulossa/lähetetty vaikka sieltä ei löydy merkintää lähetetystä kirjeestä. 

Vierailija
20/22 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne perustelut siellä päätöksessä pitäisi lukea. 

Mulle tuli normaali päätös heinäkuu-joulukuu. 188e/kk.

Sinulta siis jäi se indeksikorotus pois? 1.8.2022 toimeentulotuen perusosa nousee, joten silloin pitäisi muutama euro tulla enemmän kuin heinäkuussa.

Tuosta tulee mieleen, että voivat myös korjata korotuksia jo tehtyihin päätöksiin, jolloin uusien päätösten tekeminen saattaa pitkittyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä