Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten itsetuhoinen täytyy olla jotta joutuu lepositeisiin?

Vierailija
18.07.2022 |

Miten on?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka rikkoo esim. astiat ja rupeaa sirpaleilla kaivamaan käsistään suonia ylös tai hyökkää esim. hoitajan kurkkuun kiinni äkkiarvaamatta.

Vierailija
2/9 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka yrittää aktiivisesti vahingoittaa itseään tai muita, ja on sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin itsetuhoinen, että tekisi välittömästi itselleen vahinkoa, jos ei olisi kiinni.

Vierailija
4/9 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilas tukehtui pakkopaitaan terveyskeskuksessa

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000169276.html

Vierailija
5/9 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensiavussa potilaana kun sinne tuotiin kännissä oleva mies, joka oli soittanut itselleen lanssin "tapan itseni" -uhkauksella. Lepositeissä se oli niin kauan kunnes lääkäri tutki ja kotiutti sen.

Vierailija
6/9 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/9 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu olosuhteista. Jos ympärillä on tilanteeseen koulutettu, potilaan tunteva henkilökunta ja tarkoitukseen sopivaksi riisuttu ympäristö, saa olla melko tillin tallin ennen kuin päätyy lepareihin (Niuva). Mutta jos tilanteessa on reippaasti enemmän epävarmuustekijöitä (päivystys), pitää lepositeisiin turvautua matalammalla kynnyksellä. Kuitenkin vasta kun muut keinot ovat riittämättömät potilaan tai ympäristön turvallisuuden kannalta, eikä aina silloinkaan. Valitettavasti.

Vierailija
8/9 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain hulluvuosinani paikallisessa sairaalassa päivystyksen hoitajilta lempinimen käärmenainen kun onnistuin kertaan muutamaankin irrottautumaan lepositeistä. Oppivat sitten laittamaan kaikki mahdolliset vyöt kiinni ja vähän pirun kireälle :D Olin aina yrittämässä sairaalapakoa joten tästä syystä köyttivät. Nyt jo vähän naurattaa, nykyään on asiat hyvin.

Vierailija
9/9 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän