Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka päivä pieni päänsärky

Vierailija
18.07.2022 |

Olen ihan toimintakykyinen vs esim migreeni mutta kaiken aikaa särkee. Burana poistaa säryn mutta tuntuu ikävältä sitä popsia päivittäin.
Olen terve, en tupakoi, ei alkoa, veriarvot huiput. Ikää toki jo 52 ja hieman ylipainoa mutta olen mielestäni erittäin terve-ollut aina.
Onko tuosta (melkein) päivittäisestä Buranan popsimisesta 1/päivä haittaa. Buranaa otan 2 jos kuukautiset (kivut kovat). Säännöllinen kierto vielä.
Muuta lääkitystä ei ole.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jo ihan lääkkeen vieroitusoireita, jos olet käyttänyt pitkään yhtäjaksoisesti.

Vierailija
22/28 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla jo lääkepäänsärkyä kun vetelet joka pv buranaa. Mulla meni 6kk(!) "vierottuessa" ja se saatanallinen jokapäiväinen särky oli poissa. Jumit on pahat, mutta vaan äärimmäisissä tilanteissa särkee nykyään, tai äärimmäisen kovan stressin takia. Suosittelen vahvistamaan lihakset kuntoon ja etsimään hyvän hierojan, ja opettelemaan hieromaan myös itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen tai lähes päivittäinen, runsas särkylääkkeen käyttö voi johtaa särkylääkepäänsäryn syntymiseen. Ainoa keino kierteen katkaisemiseen on lääkkeestä vieroittaminen, joka vaikeimmissa tapauksissa vaatii jopa sairaalahoitoa.

Lähde: terveyskirjasto

Vierailija
24/28 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäinen tai lähes päivittäinen, runsas särkylääkkeen käyttö voi johtaa särkylääkepäänsäryn syntymiseen. Ainoa keino kierteen katkaisemiseen on lääkkeestä vieroittaminen, joka vaikeimmissa tapauksissa vaatii jopa sairaalahoitoa.

Voiko särkylääkepäänsäryssä vieroittamiseen käyttää toista särkylääkettä? Eli jos on vaikka ibuprofeenista johtuva päänsärky, niin voiko sitä koittaa lievittää parasetamolilla tai naprokseenilla?

Vierailija
25/28 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkuvaan heti! Työkaverilla päänsärkyä 12 kk, kuvauksessa löytyi syy.

Vierailija
26/28 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko särkylääkepäänsäryssä vieroittamiseen käyttää toista särkylääkettä? Eli jos on vaikka ibuprofeenista johtuva päänsärky, niin voiko sitä koittaa lievittää parasetamolilla tai naprokseenilla?

Voi, jos haluaa, ettei lääkekierre katkea ja loppuelämä menee särkylääkepäänsäryn hoitamiseen vaihdellen eri särkylääkkeillä. 

Vierailija
27/28 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, että yrittäisit vierrottaa itsesi särkylääkkeistä särkylääkkeillä. Käytännössä sama kuin yrittäisit vierottaa itsesi amfetamiinista heroiinilla. 

Vierailija
28/28 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskutteletko hampaita nukkuessasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän