Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma loppu, etätyö alkaa

Vierailija
18.07.2022 |

mutta perhe niin perhanan kotona vielä neljä viikkoa. Mies ei lähde mihinkään lasten kanssa keskenään. Kun minun lomani loppui, alkoi kotona ähöttäminen. Työmotivaatio ihan nolla, tuntuu että "pääsen" duuniin vasta kun lapset lähtee kouluun.

Ennen kuin kukaan syyllistää työnantajaani voin kertoa, että se olen minä itse - teen töitä yrittäjänä ja nautin työstäni, mutta tästä tilanteesta en.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ankea arkesi on lapsesi ainutkertainen lapsuus.

Vierailija
2/12 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla mies lomalla vielä? 

Vierailija
4/12 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, porrastettiin lomat. 

Ap

Vierailija
5/12 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan se ankeaa kun äiti herättää kouluaamuina ja on kotona koulun jälkeen. Teen 4-6 tuntista päivää pääasiassa lasten kouluaikana. Tämä loman loppuhäntä turhauttaa kun edes tuota vähää en ehdi rauhassa tekemään.

Ap

Vierailija
6/12 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, porrastettiin lomat. 

Ap

Ja onnistuu esim. istumaan sohvalla puhelimella, kun minä laitan töiden välissä lounaan koko perheelle.

Vierailija
7/12 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan se ankeaa kun äiti herättää kouluaamuina ja on kotona koulun jälkeen. Teen 4-6 tuntista päivää pääasiassa lasten kouluaikana. Tämä loman loppuhäntä turhauttaa kun edes tuota vähää en ehdi rauhassa tekemään.

Ap

Entä jos ehdottaisit miehelle että käyttäisi tenavia vaikka retkellä? Joka päivälle jotain pientä ohjelmaa? 

Suunnittelet hyvin niin ehkä hän innostuisi?

Vierailija
8/12 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui myös molemmilla lomat. Mies palasi töihin ja minä etäilen. Mies kai jotenkin kuvitteli, että minä siinä sivussa hoidan lapset. Siitä ei tullut yhtään mitään, kun heti ekana päivänä oli keskeytyksiä vartin välein. Päädyttiin siihen, että hän laittaa lapsille vaatteet, aamu- ja välipalat, sekä lounaat valmiiksi, sekä pohtivat tekemistä tylsiin hetkiin. Mä olen paikalla, mutta keskeytyksiä ei ole enää niin paljoa.

Vierailija
9/12 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, porrastettiin lomat. 

Ap

Ja onnistuu esim. istumaan sohvalla puhelimella, kun minä laitan töiden välissä lounaan koko perheelle.

Siksi ettei osaa tai jaksa vai siksi että on niin tottunut siihen, että sinä teet aina kaiken? Tuo olisi kyllä perheneuvottelun paikka

Vierailija
10/12 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Entä jos ehdottaisit miehelle että käyttäisi tenavia vaikka retkellä? Joka päivälle jotain pientä ohjelmaa? 

Suunnittelet hyvin niin ehkä hän innostuisi?

En halua ohjelmoida enkä pakottaa. Mietti jossain vaiheessa lupaavasti mummoloihin menoa lasten kanssa keskenään, mutta aikansa tuumailtuaan päätti olla lähtemättä :(

Ap

Vierailija
11/12 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi vapaata ja mies töissä, lähtisin mieluusti heittämään päiväreissuja lasten kanssa. Näin teinkin alkukesällä. Kun matkassa on vain yksi aikuinen, otan helposti jollekin muksulle kaverinkin mukaan, kun autoon kerran mahtuu. Mies on tässä asiassa niin eri puuta.

Ap

Vierailija
12/12 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat ruuanlaiton keskellä työpäivää. Joko mies laittaa tai teet edellisenä päivänä sen verran ruokaa, että riittää päivälliseksi ja seuraavaksi päiväksi lounaaksi. Aamiaista ja välipalaa lapset osaavat ottaa itsekin. Kouluikäiset lapset osaavat myös leikkiä keskenään ja kesällä voivat olla hyvin ulkona. Kun olet töissä, pistät työhuoneen oven kiinni ja oven ulkopuolelle vaikka lappu "EI SAA HÄIRITÄ". 

Kun mun lapseni kouluikäisinä joskus mankuivat, ettei ole mitään tekemistä, mun ei tarvinnut kuin sanoa, että no itseasiassa vaatehuone sekä ulkovarasto kaipaisi siivoamista ja jos sen jälkeen on vielä tekemisen puutetta, niin voitte tosta olohuoneen kirjahyllystä ottaa kirjan kerrallaan, imuroida ne ja pyyhkiä hyllylevyt ennenkuin laitatte kirjat takaisin paikoilleen. Kummasti lapset keksivät sekunnissa itselleen tekemistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän