Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla on vaikea äitisuhde?

Vierailija
17.07.2022 |

https://www.is.fi/perhe/art-2000005149225.html

Tästä luokittelusta oma äitini on ehkä eniten kateellinen, mutta myös muita piirteitä tunnistan. Olen koko ikäni ollut kiltti kympintyttö ja suorittaja, mutta kaikki tekemäni on aina mitätöity julmasti. Olin nuorena todella kaunis ja vieläkin (melkein 40v.) ihan hyvännäköinen, tykkään laittautua ja pukeutua naisellisesti. Äiti on aina arvostellut ulkonäköäni hyvin rumasti. Äiti ei koskaan edes vaivaudu kysymään, mitä minulle kuuluu. Jos hän ei saa tahtoaan läpi, hän käyttää valtaansa mököttämällä ja puhumalla minusta pahaa. Tänään uskalsin sanoa hänelle ei ihan mitättömässä asiassa, mutta pidin kiinni siitä. Hän suuttui, alkoi mököttää ja varmasti puhuu minusta myös pahaa muille. Minulla ihan hirveän ahdistunut olo.

Miten tällaisesta oikeasti pääsee eroon?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

199 sivua kokemuksia aiheesta huono äitisuhde, https://www.vauva.fi/keskustelu/4217894/ketju/70_luvulla_syntyneiden_ai…

Vierailija
2/7 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne helpottaa, kun äiti kuolee. Sen jälkeen ei tule enää uusia tilanteita, mitkä aiheuttavat pahaa mieltä. Sen jälkeen jää vain menneen taakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti ei näe ollenkaan omaa toimintaansa, ei kyllä taida tilanteeseen olla mitään parannusta ellet itse mene terapiaan hakemaan apua tai katkaise välejä kokonaan.

Vierailija
4/7 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti kasvatti minut mahdollisimman itsenäiseksi ja riippumattomaksi ja nyt kun olen sellainen, valittaa kun en välitä hänestä. No daa, eipä jaksanut mun tekemiset kiinnostaa kun esim. 10-vuotiaana olen viettänyt yksin öitä kotona jne. Tässä on lopputulos.

Vierailija
5/7 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui, kun äiti kuoli.

Vierailija
6/7 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan osaa laittaa omaa äitiäni mihinkään noihin "lokeroihin". Hänellä oli selkeä visio siitä, mitä meistä kenestäkin tulisi isona. Kun teimme hänen mielestään "vääriä" valintoja, hän yritti pahimmillaan jopa sabotoida menestystämme. Minuakin painosti lopettamaan koulun, joka oli hänen mielestään minulle väärä. Lopetinkin, mutta muutin toiselle puolelle Suomea, ja jatkoin siellä kouluni loppuun, äitini vastusteluista huolimatta. 

Tästä minulle on jäänyt hirvittävän vahva hyväksytyksi tulemisen tarve. Se on näkynyt muissa elämäni valinnoissa. 

Mutta onneksi elämää on vielä jäljellä, ja voin tehdä uusia valintoja, joilla en tavoittele vanhempieni hyväksyntään.

Vierailija
7/7 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne helpottaa, kun äiti kuolee. Sen jälkeen ei tule enää uusia tilanteita, mitkä aiheuttavat pahaa mieltä. Sen jälkeen jää vain menneen taakka.

Minulla helpotti jo, kun äiti menetti muistinsa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi